Microsoft Dynamics 365 Business Central dostępny na rynku polskim

Microsoft udostępnił chmurową wersję Microsoft Dynamics 365 Business Central, kompleksowego pakietu aplikacji biznesowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. W ten sposób nawet niewielkie polskie firmy będą miały możliwość korzystania z zaawansowanych rozwiązań analitycznych, AI, czy Internetu Rzeczy w ramach jednego rozwiązania wspomagającego zarządzanie. Dzięki elastyczności zapewnianej przez chmurę, system pozwala na pełne dostosowanie do skali rozwoju spółki.

 

Microsoft Dynamics 365 Business Central to nowa aplikacja biznesowa dla małych i średnich firm, których potrzeby rynkowe sięgają daleko poza możliwości podstawowego oprogramowania księgowego. Dzięki pełnej integracji kluczowych obszarów funkcjonalnych, rozwiązanie wpisuje się w oczekiwania firm, które dotychczas zmagały się z integracją wielu niezależnych narzędzi i systemów.

Badanie Nucleus Research[1] realizowane na zlecenie Microsoft wykazało, że 54% organizacji zmaga się z problemem integracji procesów i współpracy rozproszonych systemów. Microsoft Dynamics 365 Business Central to rozwiązanie typu „wszystko w jednym” (all-in-one), które w wygodny i prosty sposób łączy pracowników i procesy. Inżynierowie Microsoft zbudowali system, dla rozwijających się firm, których rozwój jest ograniczony przez podstawowe oprogramowanie księgowe lub stary system ERP – nienadążające za zmianami technologii.

„Microsoft Dynamics 365 Business Central to rozwiązanie do zarządzania firmą, które łączy kluczowe obszary przedsiębiorstwa takie jak finanse, sprzedaży i obsługę klienta, łańcuch dostaw, zarządzanie projektami i operacjami oraz raportowanie i analitykę w celu usprawnienia procesów biznesowych, poprawy interakcji z klientami i podejmowania lepszych decyzji. Kluczową wartością systemu jest jego elastyczność, umożliwiając szybkie uruchomienie, dostosowanie do tempa wzrostu firmy i adaptację technologii pojawiających się na rynkumówi Hanna Kurek, Szefowa Produktu Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft.

Z badań RightScale Survey 2017 wynika, że 61% spółek czerpie korzyści wynikające ze skalowalności chmury obliczeniowej. Dzięki chmurze obliczeniowej, Microsoft dostarcza zaawansowane i zintegrowane aplikacje biznesowe z obszaru analityki, produktywności, Internetu Rzeczy czy AI, które pozwalają na dalsze skalowanie biznesu, czyli dostosowanie do tempa wzrostu biznesu. Oprogramowanie jest również wyposażone w takie aplikacje, jak: programy lojalnościowe, zaawansowane konfiguratory produktów (CPQ) czy wsparcie generowania komunikatów EDI.

„Menedżerowie z małych i średnich firm zazwyczaj myślą o technologii w sytuacji pojawienia się problemów. Właśnie dlatego doceniają oni korzyści związane z chmurą, takie jak użyteczność (wdrażanie uproszczonego klienta, aplikacje mobilne), bezpieczeństwo (bezpieczne i skalowalne hostowane w chmurze) i elastyczne ceny (plany subskrypcji). Pełna wersja systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central jest również dostępna na urządzeniach mobilnych, co zapewnia dodatkową wygodę, np. w trakcie pracy w terenie” podkreśla Kamil Kubiczek, Partner Technology Strategist w polskim oddziale Microsoft.

Dzięki wykorzystaniu możliwości sztucznej inteligencji, małe i średnie firmy będą miały szansę podniesienia produktywności zespołu. Wprowadzenie podpowiedzi i rekomendacji dla użytkowników, np. przenoszenie zamówienia wprost z e-maila, czy wskazania do OCR-owania dokumentów, podpowiedzi dotyczące faktur przeterminowanych, informacje o złych płatnikach to tylko część możliwości systemu, który uczy się zachowań użytkownika odciążając go z określonych zadań.

Dzięki popularnemu środowisku Microsoft, aplikację cechuje wysoki stopień użyteczności. Pracownik ma możliwość dostępu do informacji za pośrednictwem znanego interfejsu na jednym ekranie. Łatwość zastosowania i zrozumienia przez pracowników oraz szybkość wdrożenia, powodują zdecydowane przyspieszenie uzyskania korzyści biznesowych i zwrot z inwestycji w system.

50% firm biorących udział w badaniu Nucleus Research[2] na zlecenie Microsoft, przyznało, że tworzenie i konfiguracja raportów jest zbyt skomplikowana. System jest w pełni zintegrowany z Office 365 i zawiera wbudowane rozwiązania do raportowania i analizy biznesu (PowerBI), dzięki czemu jest łatwy w użyciu i pomaga podejmować lepsze decyzje. Microsoft udostępnia również szereg dodatkowych aplikacji do Business Central (AppSource) dostępnych regionalnie. W ciągu pół roku powstało ponad 200 aplikacji rozwijających możliwości systemu, z których mogą korzystać małe i średnie firmy w celu rozwinięcia swoich możliwości w konkretnych obszarach funkcjonalnych.

[1] Nucleus Research: Microsoft Dynamics Enterprise Applications for SMBs

[2] Nucleus Research: Microsoft Dynamics Enterprise Applications for SMBs


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *