Zapowiedzi TV

National Geographic ogłasza laureatów konkursu artystycznego (wideo)

Syrenka, łódź, koziołki, Neptun i Lajkonik – te symbole zainspirowały autorów najlepszych prac, które zwyciężyły w konkursie National Geographic „Maluję, co widzę – symbol miasta w stylu Picassa”. Laureaci – studenci i absolwenci polskich uczelni artystycznych – w ramach nagrody otrzymają po 5000 zł. Ich prace mogą stać się także częścią działań promocyjnych wokół głośnej produkcji „Geniusz: Picasso” z Antonio Banderasem w roli głównej, która będzie miała swoją premierę 22 kwietnia na kanale National Geographic.

 

 

 

W konkursie udział wzięli artyści z całej Polski, a ich zadaniem było przedstawienie symbolu jednego z dziewięciu miast:Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Krakowa, Gdańska, Szczecina, Katowic i Torunia. Twórcy mieli swobodę w wyborze technik i obiektów przedstawionych na pracach, ale ich pracy musiała przyświecać jedna myśl – jak ten symbol przedstawiłby Pablo Picasso?

Zaskoczyła nas liczba zgłoszeń i mnogość pomysłów! Choć konkurs nie trwał długo, otrzymaliśmy niemal 140 prac, w których wykorzystano przeróżne style typowe dla Picassa. To znak, że ten artysta wciąż może silnie inspirować i że jego twórczość jest tak uniwersalna. Po tym właśnie można poznać geniusza  – MAGDALENA STROBEL, DYREKTOR MARKETINGU NA EUROPĘ ŚRODKOWĄ FOX NETWORKS GROUP

To właśnie ponadczasowy wymiar dzieł Picassa na tle jego burzliwego życia osobistego jest głównym tematem serii „Geniusz: Picasso”, która jest jedną z najgorętszych tegorocznych premier kanału National Geographic.

Konkurs artystyczny miał na celu zainteresowanie młodych twórców postacią wielkiego malarza i osadzenie jego dzieł w polskim kontekście. Może nie każdy o tym wie, ale artysta odwiedził nasz kraj i z tą wizytą wiąże się wiele ciekawych historii. Część z nich zostanie pokazana również w naszym nowym serialu – MAGDALENA STROBEL, DYREKTOR MARKETINGU NA EUROPĘ ŚRODKOWĄ FOX NETWORKS GROUP

Spośród wszystkich prac, jury zdecydowało się nagrodzić dzieła przedstawiające symbole: Warszawy, Krakowa, Łodzi, Gdańska i Poznania.

Pierwszy odcinek serii „Geniusz: Picasso” będzie miał swoją premierę na antenie National Geographic 22 kwietnia o godzinie 21:00. Seria będzie emitowana w 171 krajach i 45 wersjach językowych.

Pierwsza odsłona „Geniusza” poświęcona była Albertowi Einsteinowi. Serial stał się wielkim hitem i przyciągnął przed telewizory 45 milionów widzów z całego świata. Kanał Nat Geo People przypomni w marcu wszystkie 10 odcinków. Emisje zaplanowane są od 24 marca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *