National Geographic z niestandardowymi działaniami na 50. rocznicę lądowania człowieka na Księżycu (wideo)

20 lipca 1969 roku Neil Armstrong jako pierwszy człowiek w historii postawił stopę na Księżycu. Tego dnia ponad pół miliarda ludzi na całym świecie z zapartym tchem śledziło transmisję telewizyjną z Księżyca. 50 lat po tym wydarzeniu kanał National Geographic znów gromadzi widzów przed telewizorami, by przez cały lipiec wspólnie świętować rocznicę „wielkiego skoku dla ludzkości”. Premierowym produkcjom, emitowanym w cyklu „Kosmicznych wtorków” oraz w rocznicowym bloku programowym, towarzyszy kampania w mediach społecznościowych i tradycyjnych, a także współpraca z influencerami.

 

 

 

Choć od pierwszego lądowania człowieka na Księżycu mija już 50 lat, dotychczas tylko 12 osób miało szansę stanąć na jego powierzchni. Ostatnia załogowa misja miała miejsce w 1972 roku i według zapowiedzi NASA, dopiero w 2024 roku człowiek znów uda się na księżycowy spacer. Wydarzenia sprzed pół wieku wciąż rozbudzają więc wyobraźnię i rozpalają emocje kolejnych pokoleń. Dlatego kanał National Geographic przez cały lipiec zaprasza widzów w każdym wieku na „Kosmiczne wtorki”, a w dniu rocznicy – 20 lipca – poświęci całe wieczorne pasmo programowe tematyce lotów kosmicznych.

Lądowanie na Księżycu to jedno z najbardziej przełomowych wydarzeń w historii świata. Pół wieku później National Geographic chce przypomnieć o tych, którzy tego dokonali, o technologiach, jakie mieli do dyspozycji oraz o emocjach, jakie przeżywali wtedy ludzie na całym świecie.

Specjalnej lipcowej ramówce towarzyszy kampania telewizyjna, oraz digital marketingowa, która obejmuje formaty display na wybranych portalach, a także  kampanię na Facebooku, Youtubie, Instagramie oraz współpracę z influencerami. Na oficjalnym profilu facebookowym kanału National Geographic przez cały miesiąc można dołączyć do wydarzenia „W lipcu 2019 melduję się na Księżycu razem z National Geographic”.

Fani kosmicznej tematyki mogą także skorzystać z facebookowej nakładki AR, która umożliwia zrobienie sobie selfie w kombinezonie astronauty. W ramach akcji na Księżycu wylądują z National Geographic Krzysztof Gonciarz i kanał Matura to bzdura. Za koncept #50YearsMoonCheckIn odpowiada agencja Plej.

Przy promocji programów o tematyce kosmicznej National Geographic współpracuje także z popularyzatorami nauki, m.in. z serwisem Kwantowo oraz Tomaszem Rożkiem, autorem kanału „Nauka. To lubię” . Tematyce lotów na Księżyc poświęcił on jeden ze swoich filmów.

 

 

Wspólnie z Karolem Wójcickim, autorem profilu „Z głową w gwiazdach”, kanał National Geographic zaprosił natomiast miłośników astronomii na wspólne oglądanie pełni księżyca przez największy na świecie seryjnie produkowany teleskop. Reakcje uczestników można zobaczyć na nagraniu National Geographic z tego wydarzenia, a także na kanale „Z głową w gwiazdach”.

 

 

 

Za organizację wydarzenia oraz działania PR wokół lipcowej ramówki kanału National Geographic odpowiedzialna była agencja NBS Communications.

Programy kanału National Geographic emitowane z okazji 50. rocznicy lądowania na Księżycu:

  • 2 lipca o godz. 21:00 – Apollo: droga na Księżyc
  • 9 lipca o godz. 21:00 – Armstrong – człowiek z Księżyca
  • 9 lipca o godz. 22:00 – Apollo 8: przełomowa misja
  • 16 lipca od godz. 21:00 – Apollo: na podbój kosmosu
  • 20 lipca o godz. 17:00 – Poza kosmosem
  • 20 lipca o godz. 18:00 – Apollo: droga na Księżyc
  • 20 lipca o godz. 20:00 – Armstrong – człowiek z Księżyca
  • 20 lipca o godz. 21:00 – Apollo 8: przełomowa misja
  • 20 lipca od godz. 22:00 – Apollo: na podbój kosmosu
  • 23 lipca o godz. 21:00 – Dotrzeć na Księżyc
  • 23 lipca o godz. 22:00 – W stronę Jowisza
  • 30 lipca o godz. 21:00 – Tajemnice pierścieni Saturna
  • 30 lipca o godz. 22:00 – Misja Pluton: nowe odkrycia
  • 6 sierpnia – Wyprawa na Marsa: odzyskać kontakt
  • 13 sierpnia – Katastrofa Challengera

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *