MediaZapowiedzi TV

Nowy odcinek programu „Marketplace Europe” omawia ożywienie w branży żywności i napojów

W najnowszym odcinku „Marketplace Europe”, reporterka CNN Anna Stewart relacjonuje z Edynburga, jak bary i restauracje na całym kontynencie zaczynają ponownie się otwierać. Prowadzi to do gwałtownego wzrostu popytu na żywność i napoje.

 

W 2019 roku szkocka whisky stanowiła 21 proc. brytyjskiego eksportu żywności i napojów. COVID-19 i amerykańskie cła mocno uderzyły w sektor, ale w pierwszej połowie tego roku nastąpiło gwałtowne ożywienie eksportu. Jak mówi dyrektor generalny firmy Diageo Ivan Menezes: „Przybrało ono na sile. Po części ze względu na dużą tęsknotę za spotkaniami towarzyskimi i świętowaniem poza domem, a także w domach. A nasze produkty, zwłaszcza te z segmentu premium, nadal przejmują udziały w całym rynku, zdobywają go”.

W 2020 roku firma Diageo obchodziła 200. rocznicę powstania swojej najcenniejszej marki – Johnnie Walker. Stewart odwiedza nową ulicę Johnnie Walker Princes Street, gdzie można kupić i degustować whisky. Menezes opowiada, jak zmieniły się nawyki konsumenckie klientów: „Ludzie nie piją więcej, piją lepiej i szukają ciekawszych doświadczeń. A kultura picia jest żywa i prężnie się rozwija. Podczas lockdownu ludzie odkryli w sobie wewnętrznego barmana, tak jak odkryli kulinarne improwizowanie”.

W czasie odradzania się po pandemii, przedstawiciele sektora żywności i napojów spoglądają w przyszłość i zastanawiają się, jak produkować żywność w sposób zrównoważony. Odwiedzając firmę Small Robot Company, Stewart bada rozwiązania autonomiczne w rolnictwie. Ben Scott-Robinson, współzałożyciel i dyrektor generalny, omawia korzyści, jakie rolnicy odniosą z użytkowania maszyn firmy: „To obniża koszty, więc używają znacznie mniej środków produkcyjnych – tak więc herbicydy, pestycydy, fungicydy, nawozy, które normalnie rozpylane są na całych obszarach, mogą teraz być stosowane bezpośrednio na rośliny, które tego wymagają. Rolnicy tym samym mogą zredukować ilość stosowanych środków chemicznych nawet o 90%”.

Roboty pozwalają nam spojrzeć w przyszłość rolnictwa. Ale niektóre gospodarstwa mają nadzieję, że uda im się połączyć tę futurystyczną technologię z bardziej tradycyjnymi technikami rolnictwa regeneracyjnego. Scott-Robinson wyjaśnia, jak mogłoby to działać z biznesowego punktu widzenia: „Chcemy pobierać opłaty od hektara, więc rolnicy nie będą kupować tych robotów. Pozwoli im to na wprowadzenie robotów w taki sam sposób, w jaki wprowadziliby nową uprawę. Wypróbują je na jednym polu, następnie wprowadzą na połowie gospodarstwa, po czym w pełni je zaadoptują”.

Więcej o „Marketplace Europe” na: https://edition.cnn.com/specials/business/marketplace-europe

Nowy odcinek programu Marketplace Europe zostanie wyemitowany na antenie CNN International w następujących terminach:

w sobotę 18 września o godz. 12:15 CET

w niedzielę 19 września o godz. 22:00 CET

w środę 22 września o godz. 15:45 oraz 21:45 CET

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *