O sztuce wychowywania a nie hodowania dzieci. „Psychologia dla rodziców. Pokolenie smartfona” od dziś w sprzedaży

Jak wychowywać dzieci, które nie znają świata bez internetu? Czego wstydzą się nastolatki? Na czym powinna polegać edukacja seksualna? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielają eksperci, w najnowszym wydaniu specjalnym „Wysokich Obcasów ”„Psychologia dla rodziców. Pokolenie smartfona”. Numer w sprzedaży od dziś, 17 października br.

 

 

 

 

 

Rodzicielstwo jest trudne już na samym starcie. Bo wszyscy – rodzice, teściowie, sąsiadki, koleżanki – wiedzą więcej o wychowaniu naszego własnego dziecka, wychowywali lepiej, bo wyrośliście na ludzi, zęby na tym zjedli i rad nam nie skąpi mówi Aleksandra Mijakoska-Siemion w rozmowie z pedagożką dr Martą Majorczyk z Uniwersytetu SWPS.

Pytanie tylko czy w świecie smartfonów, wychowanie wygląda podobnie jak 20 lat temu? To pierwsze pokolenie, w którym dzieci obsługują tablety zanim zaczną mówić, a młodzież woli zostać w domu i oglądać seriale na Netflixie, niż imprezować. Teraz rodzice, jak nigdy wcześniej mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo swoim pociechom nie tylko w realu, ale też w świecie wirtualnym. Jak sobie radzić z wyzwaniem wychowawczym, które narzuca rozwój technologii?

W magazynie „Psychologia dla rodziców. Pokolenie smartfona” znajdują się rozmowy z najlepszymi polskimi psychologami, którzy radzą, jak wspomóc dzieci i chronić je nie tylko w realnym świecie, ale także w internecie. Numer tworzą także reportaże i felietony dotyczące różnych aspektów wychowywania i tworzenia relacji z dzieckiem. A w nim m.in. psycholożka Agnieszka Stein tłumaczy, dlaczego dziecka nie można do niczego przymuszać, pedagożka Alicja Długołęcka wyjaśnia, na czym powinna polegać edukacja seksualna, a psycholożka Agnieszka Aksamit-Oknińska podpowiada, jak rozmawiać z młodymi ludźmi na trudne tematy, na przykład o śmierci.

W magazynie można również przeczytać rozmowę z Marią Sitarską, psychoterapeutką, która radzi, jak odnaleźć się w roli macochy oraz z psychologiem Tomaszem Grzybem przestrzegającym przed zagrożeniami wynikającymi z nadużywania smartfona. Poza tym w numerze m.in. rozmowa z twórcami profilu „Tata nie ma siły”; jeden dzień na tik toku, gdzie pokolenie Z pokazuje swoje prawdziwe oblicze czy niezbędnik siedmiolatka.

Specjalne wydanie „Wysokich Obcasów” w objętości 124 stron jest dostępne w punktach sprzedaży prasy od dziś, 17 października br. w cenie 15,99 zł.

Wydanie wspiera autopromocja prowadzona na łamach „Gazety Wyborczej”, w serwisie Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował zespół promocji „Gazety Wyborczej”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *