BadaniaInternet & Gry - Reklama

Onet najbardziej opiniotwórczym medium dekady. Forbes pierwszy wśród miesięczników

Onet został najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników minionej dekady należy do miesięcznika Forbes. Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce to projekt Instytutu Monitorowania Mediów, który wyróżnia medialnych liderów opinii i pokazuje redakcje mające największy wpływ na kreowanie debaty publicznej. 

 

Redakcja Onetu również w latach 2014-2023 trzykrotnie znalazła się na czołowej pozycji w zestawieniach rocznych – w latach 2019, 2020, 2021.

Drugie miejsce wśród mediów dekady należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów w latach 2014-2023 największy udział – 33% – miała prasa (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Fakt, Dziennik Gazeta Prawna). Na kolejnym miejscu znalazły się stacje telewizyjne z wynikiem 27% (TVN24, Polsat News, TVN, TVP Info). Po 20% udziału w podziale na typ mediów przypada ex aequo stacjom radiowym (RMF FM, Radio ZET, Program I Polskiego Radia) i mediom internetowym (Onet, Wirtualna Polska, Interia).

Na kolejnych miejscach zestawienia TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów dekady w Polsce znalazły się kolejno następujące redakcje: Wirtualna Polska (191,7 tys. cytowań), TVN24 (181,8 tys. wzmianek), Gazeta Wyborcza (162,2 tys. wzmianek), Super Express (112,5 tys. powołań), Polsat News (111,4 tys. cytowań), Radio ZET (110,3 tys. odwołań), Fakt (100,2 tys. wzmianek), Dziennik Gazeta Prawna (97,4 tys. powołań), TVN (91,2 tys. cytowań), TVP Info (87,8 tys. odwołań), Interia (75,6 tys. wzmianek) i Program I Polskiego Radia (56,6 tys. powołań).

Pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników dekady należy do miesięcznika Forbes. Do treści publikowanych na łamach pisma inne media odwoływały się 14,6 tys. razy. Na drugim miejscu znalazły się Perspektywy z liczbą 11,6 tys. wzmianek. Trzecia pozycja należy do dwumiesięcznika Press, który cytowano 7,9 tys. razy.

Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest co miesiąc na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie od września 2003 r.

Badanie dotyczące dekady 2014-2023 przeprowadzono na podstawie ponad 3,1 mln przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych (do 2018 roku badanie nie uwzględniało cytowań w portalach). Zakres czasowy analizy: 1 stycznia 2014 – 31 grudnia 2023 roku.

foto, źródło. Ringier Axel Springer Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *