Internet & Gry - Reklama

Oszuści podszywają się pod Santander!

W ostatnim czasie rośnie liczba fałszywych wiadomości mailowych, w których przestępcy podszywają się pod banki. Właśnie obserwujemy nową kampanię wycelowaną w klientów Santander Bank. To oszustwo może stanowić poważne zagrożenie dla Twojej prywatności i finansów!

 

Niezaktualizowany numer

Cyberprzestępcy podszywają się pod Santander Bank. W wiadomości mailowej informują o próbie kontaktu, która nie powiodła się z powodu nieaktywnego numeru.

“Dzień dobry,

Próbowaliśmy skontaktować się z Tobą dzisiaj, jednak numer telefonu, który posiadamy, wydaje się być nieaktywny. Prosimy o jak najszybszą aktualizację danych kontaktowych, aby uniknąć zawieszenia operacji.”

 

 

Tego rodzaju wiadomości nie mają nic wspólnego z rzeczywistością – informuje Adrianna Czarnocka z CyberRescue –Są jedynie próbą zdobycia Twoich danych logowania! Oszuści stwarzają tzw. presję czasową i liczą na to, że w panice klikniesz zawarty link, żeby jak najszybciej rozwiązać problem.

Co się dzieje po kliknięciu?

Jeśli wejdziemy w łącze z wiadomości, zostaniemy przekierowani na fałszywą stronę Santander Bank. Oszuści poproszą nas o podanie swojego loginu, hasła, a także SMSkodu. Wprowadzenie tych danych może prowadzić do kradzieży pieniędzy z konta oraz umożliwić oszustom dalsze działania, takie jak np. potwierdzenie logowania w aplikacji czy nawet wzięcie kredytu.

Jak rozpoznać oszustwo?

Sprawdź treść wiadomości: Zwróć uwagę na błędy gramatyczne, literówki oraz adres nadawcy.

Weryfikuj URL: Upewnij się, że link w wiadomości prowadzi do oficjalnej strony banku (www.santander.pl).

Skontaktuj się z bankiem: W razie wątpliwości zadzwoń na oficjalną infolinię banku i sprawdź, czy wiadomość jest autentyczna.

Jak się chronić?

Nie działaj pochopnie: Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość, zachowaj spokój i dokładnie przeanalizuj jej treść.

Unikaj klikania w linki: Nie klikaj na linki w podejrzanych wiadomościach e-mailowych.

Nie udostępniaj swoich danych: Nigdy nie podawaj danych osobowych (ani logowania) na nieznanych stronach.

Kontaktuj się bezpośrednio z bankiem: W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się bezpośrednio z bankiem przez oficjalne kanały.

Co zrobić, jeśli podałeś swoje dane?

Skontaktuj się z bankiem: Natychmiast poinformuj bank o zaistniałej sytuacji.

Zmień hasło: Bezzwłocznie zaktualizuj hasło do swojego konta.

Sprawdź urządzenia zaufane: Upewnij się, że nie masz podpiętych podejrzanych urządzeń.

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości lub potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z zespołem CyberRescue lub prześlij podejrzany link do zespołu CERT Polska.

foto,źródlo. CyberRescue

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *