Pierwszy raport AdNation w Polsce

W tym roku po raz pierwszy na zlecenie TVN Media instytut Kantar Millward Brown przeprowadził w Polsce badanie AdNation. To międzynarodowy projekt badawczy realizowany na rynkach całego świata, którego celem jest sprawdzenie, jak postrzegają ekosystem mediów i dostępne w nim narzędzia komunikacji pracownicy branży reklamowej, a jak odbiera je reszta społeczeństwa.
 

 

W polskim badaniu AdNation wzięło udział ponad 170 przedstawicieli domów mediowych, agencji reklamowych i reklamodawców. Wynika z niego, że – podobnie jak na innych rynkach – w Polsce można zaobserwować istotne różnice między branżą reklamową a resztą społeczeństwa. „Świat mediów jest kolorową wyspą, a jego mieszkańcy różnią się od szarych obywateli” – wynika z globalnej edycji badania. Mieszkańcy polskiej AdLandii, rozumianej jako metafora rynku mediowego, wyróżniają się na tle społeczeństwa, m.in. stylem życia, zachowania i postaw, szczególnie w stosunku do technologii i mediów.

TVN Media, działając w roli partnera biznesowego dla swoich klientów, powołało pierwszą w Polsce edycję globalnego badania AdNation. Chcemy dać możliwość polskiej branży reklamowej na dostęp do danych i wniosków, podobnie jak to ma miejsce na rynkach globalnych. Polska edycja raportu AdNation to jedna ze składowych przybliżających nas do pełniejszego zrozumienia ekosystemu współczesnych mediów. Zależało nam na przeprowadzeniu tego badania w Polsce, ponieważ często spojrzenie na rolę poszczególnych narzędzi komunikacji przedstawicieli branży mediowej nie oddaje w pełni rzeczywistości. Badanie AdNation weryfikuje, czy prawidłowo ją postrzegamy i zachęca do głębszego zrozumienia perspektywy przeciętnego Kowalskiego. Pokazuje nam, jak duży rozdźwięk jest między tymi dwoma światami, zmuszając do refleksji na temat roli kanałów komunikacji w docieraniu do konsumenta” – mówi Marcin Bogłowski, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktu Reklamowego, TVN Media Sp. z o.o.

Badanie AdNation pokazuje, jak duże różnice w stylu życia i korzystania z mediów dzielą specjalistów z branży medialnej i tzw. przeciętnego konsumenta. Przyczyn można szukać w różnicy wieku, pewnie w chęci do eksperymentowania i poszukiwania nowości, a także w zasobach finansowych, którymi dysponują obie grupy. To, co jednak zasługuje na szczególną uwagę, to nauka, jaka z tego badania płynie dla specjalistów mediów, a także reklamy i marketingu. Świat, który oglądamy z perspektywy ekspertów, jest inny niż ten, jaki mają przed oczami konsumenci, a więc najważniejsi adresaci naszych działań. Wiedza o konsumencie, jego zachowaniach, a – co najistotniejsze – motywach tych zachowań pozostaje najważniejszym wyzwaniem środowiska komunikacji marketingowej” – mówi Kuba Antoszewski, PR Manager, Kantar Millward Brown.

Polski raport AdNation analizuje następujące zagadnienia:

Co charakteryzuje polską branżę reklamową (AdLandię) na tle reszty społeczeństwa?

Jak wygląda wizerunek przeciętnego Polaka z perspektywy przedstawiciela AdLandii?

Jak grupa AdLanders postrzega reklamy w różnych mediach?

Pełny raport jest dostępny na platformie wiedzy i inspiracji Biura Reklamy TVN Media: www.tv.tvnmedia.pl/raportadnation.

Dotychczasowe edycje raportu AdNation zostały opublikowane w Stanach Zjednoczonych, Australii i w Wielkiej Brytanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *