Kultura, muzyka, kino, modaMediaPolecane

Platforma nc+ zamierza kupić 70 proc. udziałów w Kino Świat

ITI Neovision S.A., operator platformy nc+, zawarł przedwstępną umowę nabycia 70 proc. udziałów w spółce Kino Świat, wiodącego dystrybutora filmów w Polsce. Dzięki planowanej transakcji platforma nc+ stanie się dystrybutorem katalogu Kino Świat zawierającego ponad 2000 godzin filmów kinowych i telewizyjnych (1200 produkcji).

 

 

Kino Świat to największy dystrybutor filmów w Polsce, aktywny na najważniejszych polach dystrybucji, takich jak kino, video (DVD/Blu-ray), video na życzenie (VOD) i telewizja. W jego katalogu znajdują się niekwestionowani liderzy w kategorii frekwencji, jak np. „Kler” Wojciecha Smarzowskiego – film z najlepszym otwarciem wśród polskich filmów w historii i najwyższą widownią kinową od 19 lat (5,2 miliona widzów), a także rekordowe ,,Listy do M. 3”  (ponad 3 miliony widzów) oraz największe hity Patryka Vegi, w tym ,,Pitbull. Niebezpieczne kobiety” (2,9 miliona widzów).

Oferta Kino Świat to również filmy zbierające największe światowe laury artystyczne, które stały się też dużymi sukcesami komercyjnymi, w tym – koprodukowana przez CANAL+, nagrodzona Złotą Palmą, nominowana do trzech Oscarów i czterech Nagród BAFTA – „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego (ponad milion widzów), nagrodzony czterema najważniejszymi Oscarami obraz ,,Jak zostać królem” (blisko milion widzów), czy 11 filmów Woody’ego Allena, w tym ,,O północy w Paryżu” (ponad 700 tysięcy widzów). Oprócz dystrybucji Kino Świat zajmuje się również koprodukcją polskich i zagranicznych filmów.

Mniejszościowy pakiet udziałów pozostanie w rękach dotychczasowych właścicieli – Tomasza Karczewskiego i Marcina Piaseckiego, którzy pozostaną w zarządzie spółki i będą brali aktywny udział w kierowaniu i dalszym rozwijaniu Kino Świat.

Zawarcie końcowej umowy jest warunkowane pozyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *