Radio

Radio 357 nadaje od roku (wideo)

Radio 357 rozpoczęło nadawanie rok temu – 5 stycznia 2021 r. W pierwszą rocznicę startu zespół radia przygotował atrakcje dla Słuchaczy. W ramach nowego projektu “The New Years” powstał specjalny singiel urodzinowy. W tym roku przygotował go Tomasz Organek z zespołem wraz z Belą Komoszyńską z zespołu Sorry Boys. Towarzyszy mu teledysk stworzony ze zdjęć dziennikarzy i słuchaczy. Dziennikarze radia zorganizowali 7 spotkań ze słuchaczami – każde związane z ich pasjami. Radio ogłosiło też nowe hasło “Dobrze się słyszeć”. Podczas finałowego koncertu wystąpili Fisz Emade Tworzywo. Top Radia 357 z 1,51 mln sesji i 292 tys UU – wzrost rok do roku o 18%.

 

“The New Years” – nowy projekt, w tym roku z Organkiem i Belą Komoszyńską

Na pierwszą rocznicę nadawania Zespół Radia 357 przygotował projekt “The New Years”. Pod tą nazwą wspólnie z wybranym artystą przygotowywany będzie co roku urodzinowy singiel. W tym roku to kompozycja autorstwa Tomasza Organka i Beli Komoszyńskiej z zespołu Sorry Boys. Tytuł utworu to “A jednak cud”. Towarzyszy mu teledysk stworzony przez Martę Kacprzak na bazie zdjęć zespołu i słuchaczy radia.

– W Radiu 357 mamy muzykę we krwi. Mocno wspieramy polskich artystów oraz pomagamy młodym twórcom. Sami otrzymujemy duże wsparcie Patronów i chcemy dzielić się nim, przekazując dalej. Stąd Garaż 357 czy Scena 357 podczas cyklu koncertów Męskie Granie. Artyści prowadzą u nas audycje. Wielkim świętem polskiej muzyki jest też Polski Top Radia 357 – co roku 3 maja wyłaniamy najważniejsze polskie utwory wszech czasów oraz projekt PL21 z autorskimi zestawieniami polskich utworów z XXI wieku. Teraz wprowadzamy nowy projekt The New Years, który będziemy cyklicznie powtarzali co roku, właśnie 5 stycznia. Specjalny klip przygotowany z tej okazji to niezwykła podróż przez zdjęcia z mijającego roku – obrazy, które chcemy zapamiętać i do nich wracać mówi Piotr Stelmach, koordynujący prace nad singlem.

 

 

Spotkania ze Słuchaczami, specjalne audycje, koncert i nowe hasło

Dziennikarze przygotowali spotkania dla Słuchaczy – w różnych miejscach Polski i zgodnie ze swoimi prywatnymi pasjami. Poranną audycję zespół Ranka zorganizował w łódzkiej kawiarni, gdzie odbyły się warsztaty dla baristów. Kolejne spotkania były relacjonowane przez cały dzień na antenie.

– Z wiadomych przyczyn wielkie spotkanie z okazji urodzin 357 nie było możliwe. Więc pomyśleliśmy – a gdyby tak urządzić kilka mniejszych? W sumie było ich aż siedem – każde inne. Wyprawa rowerowa, warsztaty motoryzacyjne, przejażdżka STAREM czy koncert w filharmonii. Od Śląska po Bydgoszcz. 5 stycznia chcieliśmy spędzić ze Słuchaczami i tak zrobiliśmy. To jedyna możliwa ilustracja naszego nowego hasła na drugi rok działalności, czyli “Dobrze się słyszeć!” mówi Katarzyna Pruchnicka z zarządu Radia 357, koordynująca rozwój oferty programowej stacji.

Spotkaniom towarzyszyła zmieniona ramówka ze specjalnymi wydaniami audycji, a dzień zakończył koncert Fisz Emade Tworzywo, transmitowany na antenie.

Rekordowy Top – drony, iluminacja i największa w historii liczba Patronów

Top Radia 357 to zestawienie najważniejszych utworów wszech czasów, wyłonionych w głosowaniu online. 1 stycznia 2022 r. zaprezentowali je: Marcin Łukawski, Marek Niedźwiecki i Piotr Stelmach. Finałowe 4 godziny audycji nadane były z przeszklonej przestrzeni Skyfall Warsaw, zlokalizowanej na 46. piętrze warszawskiego wieżowca Warsaw UNIT. Emisji antenowej towarzyszyła transmisja video zrealizowana z wykorzystaniem dronów. W jej czasie na sąsiednim wieżowcu Warsaw Spire wyświetlana była iluminacja z logo radia.

– Chcieliśmy, by ten pierwszy Top był niezapomnianym przeżyciem. To było duże wyzwanie realizacyjne, ale efekt przerósł nasze wyobrażenia. Rok temu nasze logo dopiero powstawało – teraz widzieliśmy jego iluminację na jednym z najwyższych budynków w Polsce. A wraz z nami – rekordowa liczba widzów. W szczytowym momencie na YouTube oglądało nas prawie 23,5 tysiąca osób, zaś w ciągu 4 godzin transmisja osiągnęła prawie 145 tysięcy wyświetleń. Rekord padł także na Patronite – w ciągu kilku dni przed i po emisji Topu przybyło ponad 2 tysiące Patronów, a kwota zbiórki przekroczyła poziom 800 tysięcy złotych miesięcznego wsparcia mówi Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.

Na Top Radia 357 zagłosowało 11 610 Patronów, oddając prawie 400 tysięcy głosów. Łącznie dane dotyczące słuchalności i oglądalności Topu to 1,51 mln sesji i 292 tysiące UU (adresów IP pobierających stream). Porównując to z danymi sprzed roku to wzrost o 18%. Profile Radia 357 na Facebooku, Instagramie i Twitterze osiągnęły zasięg 1,5 mln.

Do realizacji audycji radio pozyskało mecenasa – markę Lexus oraz partnera – bank Santander. Podczas Topu uruchomiona została sprzedaż koszulek zaprojektowanych z marką “Pan tu nie stał”. W ciągu kilku godzin zamówiło je ponad 6000 osób. Koszulki są dostępne do 15 stycznia pod adresem box.Radio357.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *