Internet & Gry - Reklama

Rafał Madajczak redaktorem naczelnym Gazeta.pl (wideo)

Od 1 lipca br. Rafał Madajczak będzie redaktorem naczelnym Gazeta.pl. To całkowicie nowe stanowisko w strukturach portalu, który ma ambicję wyróżniać się w internecie oraz tworzyć innowacyjne i społecznie zaangażowane medium na nowe czasy. Rafał Madajczak jako dyrektor kreatywny Gazeta.pl był współtwórcą m.in. „Alarmu dla klimatu” – najbardziej zasięgowej akcji w historii portalu, a także wielu nagradzanych projektów i kampanii, jak „Historia bez Polki”, „Odbetonowani” czy „Nie karm Putina”.

 

– Dla Gazeta.pl kluczowa jest jakość, kreatywność, zabawa formatem i przekazywanie najważniejszych informacji rzetelnie i szybko. Na tych kompetencjach chcemy budować nową strategię contentową, mając na uwadze przede wszystkim potrzeby młodszych odbiorców, konieczność wielokanałowego dotarcia do czytelnika i chęć wyróżnienia się pośród innych mediów. Jestem przekonana, że gotowość do wychodzenia poza utarte schematy i pomysłowość Rafała Madajczaka, a jednocześnie jego świetne zrozumienie trendów i potrzeb czytelników, sprawia, że jest on idealną osobą, by poprowadzić Gazeta.pl ku tej zmianie mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.

Jako redaktor naczelny Gazeta.pl Rafał Madajczak będzie nadzorował pracę wydawców strony głównej portalu oraz dział rozwoju marki, a także odpowiadał za jakość i dobór treści tworzonych we wszystkich redakcjach Gazeta.pl. Do jego obowiązków będzie należało stanie na straży deklaracji redakcyjnej Gazeta.pl oraz tworzenie i realizacja świeżej i atrakcyjnej linii redakcyjnej, która położy nacisk na aktywizm oraz innowacyjność.

– Czasy, gdy media internetowe rywalizowały ze sobą w ramach sztywnych kategorii „portale” czy „serwisy tematyczne”, już nie istnieją – nie w świecie, gdzie żyje aż 50 mln osób, które mają co najmniej 100 tys. obserwujących czy fanów w sieci. Każdego dnia każda z nich może pokazywać coś ciekawszego niż tradycyjne media. To oznacza, że Gazeta.pl walczy o uwagę odbiorców nie tylko z innymi portalami, ale także z twórcami treści, streamerami, tiktokerami i każdą osobą, która w ciekawy sposób opowiada o świecie. To uczy pokory i jednocześnie podnosi nam poprzeczkę mówi Rafał Madajczak, nowy redaktor naczelny Gazeta.pl. – Będziemy oczywiście kontynuować naszą misję informacyjną, ale planujemy więcej eksperymentować i testować format medium na nowe czasy. Nie tylko dlatego, że to ciekawe, ale też konieczne, żebyśmy nie stali się marką, która po prostu jest. Gazeta.pl idzie po nowe!

 

 

Rafał Madajczakod 2020 r. pełnił rolę dyrektora kreatywnego Gazeta.pl. W tym czasie portal prowadził liczne nagradzane projekty i akcje zasięgowe we współpracy z zewnętrznymi organizacjami takie, jak „Alarm dla klimatu” z Koalicją Klimatyczną, „Bez LGBT+ nie ma Polski” z Miłość Nie Wyklucza, agencją MullenLowe, Radiem TOK FM i „Gazetą Wyborczą” czy „Nie karm Putina”ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze i serwisem Ukrayina.pl.

Rafał Madajczak jest twórcą serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który należy do portfolio Grupy naTemat (Glob360). Jako redaktor naczelny tej witryny zasłynął wraz z zespołem wiralowymi materiałami komentującymi bieżące sprawy polityczne, gospodarcze i kulturalne. Od listopada 2018 r. pełnił funkcję dyrektora kreatywnego naTemat360. Wcześniej pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej” i „Przekroju”, współtworzył serwis o polityce Pardon.pl oraz segment kabaretowy programu „Szymon Majewski Show” w telewizji TVN.

W procesie tworzenia strategii contentowej nowego redaktora naczelnego Gazeta.pl jako doradca ds. strategii będzie wspierać Filip Połoska, współzałożyciel grupy kreatywnej NOWY®ŁAD i były międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *