Technologia - Promocje

RED wzbogaca dziś linię Z CINEMA o pełnoklatkowy model ZR

Nikon | RED wzbogaca dziś linię Z CINEMA o pełnoklatkowy model ZR. Kamera ZR została opracowana z myślą o twórcach i filmowcach pracujących w ruchu. Jest najlżejszą uniwersalną kamerą filmową na rynku1. Zapewnia znacznie większe możliwości, niż można się spodziewać na podstawie jej rozmiarów. Dzięki pełnoklatkowej matrycy 6K, wiedzy o kolorze RED, dużemu monitorowi i nagrywaniu dźwięku wbudowanymi mikrofonami w 32-bitowym formacie zmiennoprzecinkowym (float), użytkownicy filmujący zupełnie nową kamerą ZR mogą zarejestrować oszałamiające materiały z czystym dźwiękiem – bez konieczności sięgania po dodatkowy sprzęt.

Od starannie zainscenizowanych ujęć po filmowanie dynamicznych sytuacji, kamera ZR jest idealnym narzędziem do zrealizowania lepszej jakościowo narracji filmowej. Zapis na karcie w kamerze obrazu w rozdzielczości do 6K/60p oraz pełen zestaw formatów wideo pozwalają elastycznie dostarczać materiały dostosowane do praktycznie każdej platformy i metody pracy. Jedną z unikalnych cech jest wyjątkowy kodek R3D NE dający użytkownikom kamery Nikon wiedzę o kolorze RED. Ponadto kamera ZR ma dwie natywne czułości ISO 800/6400, przy których zachowany jest 15 stopniowy zakres dynamiki matrycy, zapewniając maksymalną szczegółowość obszarów mocno oświetlonych i zacienionych.

W uniwersalnych konfiguracjach ogromnym atutem jest 4-calowy ruchomy monitor kamery ZR. Duży, jasny wyświetlacz pełni funkcje przestronnego centrum sterowania oraz zapewnia odwzorowanie gamy kolorów DCI-P3, umożliwiając precyzyjne monitorowanie kolorów na planie. Obraz to tylko połowa historii, dlatego ZR wyróżnia się jako pierwsza na świecie kamera1 umożliwiająca nagrywanie dźwięku w 32-bitowym formacie zmiennoprzecinkowym (Float) przy użyciu wbudowanych mikrofonów. Zakres dynamiki 32-bitowego dźwięku jest tak ogromny, że podczas filmowania nie trzeba stale monitorować poziomów: dźwięk można nagrywać swobodnie, a poziomy dostosować podczas postprodukcji bez obaw o zniekształcenia.

Inne profesjonalne cechy kamery ZR to między innymi pełne zabezpieczenie przed czynnikami atmosferycznymi oraz zgodność z szeroką gamą obiektywów marki Nikon i innych producentów. Ponadto kamera ZR zapewnia szerokie możliwości rozbudowy systemu, a nowy cyfrowy mikrofon typu shotgun ME-D10 firmy Nikon zapewnia wysoką jakość kierunkowego rejestrowania dźwięku w różnorodnych warunkach.

Zurab Kiknadze, Product Manager w Nikon Europe, powiedział: „Dzisiaj oficjalnie prezentujemy pierwszą prawdziwie filmową kamerę firmy Nikon. Nasza współpraca z firmą RED przynosi owoce, a filmowa przyszłość rysuje się w jasnych barwach!”

Podsumowanie najważniejszych cech: kamera filmowa ZR

Nagrywanie w rozdzielczości do 6K/60p na kartę w kamerze: elastyczna regulacja klatkażu i rozdzielczości. Od kinowego 24p po 240p do ujęć w bardzo zwolnionym tempie. Od ekstremalnie szczegółowego 6K po wyraźny obraz i kompaktowe rozmiary plików w rozdzielczości 1080p.
Pełnoklatkowa częściowo stakowana matryca: szeroki zakres dynamiki i duże prędkości odczytu, które skutecznie minimalizują dystorsję „rolling shutter”.

Słynna wiedza o kolorze RED: wyjątkowy kodek R3D NE firmy RED zapewnia ogromną swobodę podczas postprodukcji i umożliwia dopasowanie wyglądu materiałów rejestrowanych kamerą ZR do filmów nagranych systemem kamer RED.

Duży, jasny, 4-calowy monitor dotykowy: zapewnia odwzorowanie gamy kolorów DCI-P3 i w formacie wyświetlania 16:10. Do sterowania wystarczą delikatne i ciche dotknięcia ekranu. Do kamery można wczytać nawet 10 tabel LUT 3D, aby podczas filmowania kontrolować kolorystykę na monitorze.

Dwie natywne czułości ISO 800/6400: podczas filmowania z użyciem krzywej logarytmicznej Log3G10. Szeroki zakres dynamiki wynoszący ponad 15 stopni jest zachowywany przy obu natywnych wartościach czułości ISO.

Nagrywanie kamerą dźwięku w 32-bitowym formacie zmiennoprzecinkowym Float: swobodnie nagrywaj dźwięk wewnętrznymi mikrofonami kamery lub kompatybilnym mikrofonem zewnętrznym i dostosuj poziomy podczas postprodukcji bez obaw o zniekształcenia.
Kinowe tryby wideo i niestandardowe ustawienia RED Picture Control: 4 kreatywne tryby wideo w połączeniu z 9 niestandardowymi ustawieniami RED Picture Control, aby uzyskać kinowy wygląd i estetykę bezpośrednio w kamerze.

Szybki, inteligentny autofokus: błyskawicznie działający, dokładny, niezawodny i konfigurowalny. Inteligentne wykrywanie i śledzenie obiektów, niestandardowe szerokie pole AF i wybierane prędkości AF pozwalają uzyskać płynne, powtarzalne ustawianie ostrości.

Wbudowana w kamerę 5-osiowa stabilizacja obrazu: redukcja drgań na matrycy firmy Nikon zapewnia stabilność obrazu.

Kompensacja „oddychania” obiektywu: aby przejścia były bardziej płynne i naturalne.
Długi czas nagrywania: innowacyjna konstrukcja korpusu umożliwia skuteczne i ciche odprowadzanie ciepła.

Lekka, wytrzymała: kamera ZR waży ok. 540 g (sam korpus) i jest w pełni zabezpieczona przed czynnikami atmosferycznymi.

Mocowanie Z zapewniające swobodę wyboru obiektywu: kamera może współpracować z dowolnym obiektywem Nikkor Z, dowolnym obiektywem Nikon F oraz szeroką gamą obiektywów innych firm.
Możliwość rozbudowy: dzięki specjalnym akcesoriom Nikon i marek partnerskich kamera ZR może stać się centralnym elementem rozbudowanego zestawu do filmowania.

Nowy cyfrowy mikrofon typu shotgun ME-D10: kompatybilny z 32-bitowym zmiennoprzecinkowym formatem dźwięku i zapewniający stosunek sygnału do szumu 77 dB, dzięki czemu umożliwia nagrywanie dźwięku wolnego od zniekształceń.

RED Digital Cinema ogłasza V-RAPTOR XE

RED Digital Cinema, spółka zależna Nikon Corporation, ma przyjemność ogłosić wprowadzenie na rynek2 nowego modelu kinowej kamery cyfrowej V-RAPTOR XE od 9 września 2025. Jest to udoskonalona wersja przełomowej kamery V-RAPTOR [X], jako kolejna w linii kamer Z CINEMA zapewnia niezbędne narzędzia do tworzenia narracji filmowej. V-RAPTOR XE wyposażona została w funkcje właściwe dużym produkcjom kinowym za cenę przystępniejszą niż dotychczas.

Wymyślona dla niezależnych twórców, którzy wymagają bezkompromisowej jakości obrazu. Nowa kamera zachowuje wiodącą w branży matrycę wielkoformatową RED (VV) 8K z migawką globalną, znaną z kamer V-RAPTOR [X]. Zapewnia to pozostawienie kinowej wierności obrazu, odpowiedniego zakresu dynamiki, jak również doskonałej jakości w trudnych warunkach oświetleniowych, którym to cechom mogą zaufać filmowcy z całego świata. Dzięki wszechstronnej linii produktów do filmowania oznaczonych marką Z CINEMA, Nikon wraz z RED zaspokajają szerokie spektrum potrzeb przemysłu filmowego.

foto, źródło. Nikon

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *