BadaniaSport w TV

Rekordowa oglądalność skoków narciarskich w Eurosporcie w sezonie 2018/19

Zakończony w niedzielę sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich przyniósł Eurosportowi kolejne rekordy oglądalności, bijąc wyniki z poprzedniego sezonu[i]. Średnia oglądalność skoków na antenie Eurosportu 1 wyniosła 772 tys. widzów i była o 21% wyższa niż przed rokiem, a średni udział stacji w oglądalności był o 15% wyższy i osiągnął 6,2%, co dało Eurosportowi pozycję najlepszego kanału sportowego. W minionym sezonie stacja zanotowała także najlepszą transmisję w historii – kwalifikacje do pierwszego konkursu Turnieju Czterech Skoczni w Oberstdorfie śledziły blisko 2 miliony widzów.

 

Sezon 2018/19 był przełomowy dla Eurosportu 1 pod względem realizacji transmisji ze skoków narciarskich. Stacja, która pokazuje na żywo nie tylko konkursy, ale także kwalifikacje do nich, dostosowała przekaz do preferencji polskich widzów. Kwalifikacje oraz wybrane konkursy były połączone ze specjalnymi relacjami ze studia z udziałem komentatorów i ekspertów Eurosportu. Podczas europejskich zawodów na ich miejscu byli obecni reporterzy kanału, którzy przeprowadzali wywiady z polskimi i zagranicznymi skoczkami. Eurosport wzbogacił także swoją ofertę w internecie. Na stronie eurosport.pl publikowane były materiały wideo z najlepszymi występami, wywiady, artykuły i analizy. Fani mogli oglądać również specjalnie przygotowane vlogi m.in. z austriackiej części Turnieju Czterech Skoczni.

Bogata oferta Eurosportu przyciągnęła przed ekrany rekordową liczbę widzów młodych! Stacja zanotowała średnią oglądalność w grupie komercyjnej A16-49 na poziomie 146 tys., co stanowi wzrost o 11% w stosunku do ubiegłego sezonu. Podczas transmisji kwalifikacji w Oberstdorfie Eurosport 1 był stacją numer 1 na rynku i z udziałem 11% w grupie 16-49 (15% w 4+) przewyższył oglądalność stacji ogólnopolskich

– Rekordowa oglądalność skoków narciarskich na przestrzeni całego sezonu to dla nas wyraźny sygnał, że wprowadzane zmiany trafiają w gusta widzów. Stawiamy na coraz więcej elementów skierowanych do polskich kibiców, jak specjalne studia i łączenia z obecnym na miejscu reporterem. Dzięki temu, kolejny sezon z rzędu poprawiliśmy wyniki oglądalności i zanotowaliśmy rekord podczas kwalifikacji w Oberstdorfie. Wierzę, że w przyszłym sezonie widzowie znów wybiorą oglądanie skoków narciarskich w Eurosporcie – powiedziała Dorota Żurkowska-Bytner, Członek Zarządu grupy Discovery TVN.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *