Rosną udziały grupy TVP

W kwietniu Telewizja Polska uzyskała najwyższe udziały w rynku. Najchętniej oglądaną anteną była TVP1. TVP Info nadal pozostaje liderem kanałów informacyjnych. Widzowie zdecydowanie częściej oglądali: TVP1, TVP3, TVP Info, TVP Rozrywka, TVP HD i TVP Polonia. 7 na 10 najpopularniejszych programów miesiąca należało do anten TVP.

 

 

 

W kwietniu, Telewizja Polska uzyskała największe udziały w rynku 27,7% w grupie 4+ i jako jedyna wśród nadawców zwiększyła o 3,3% wynik grupy w porównaniu do kwietnia 2019.

TVP1 z udziałami na poziomie 9,4% w grupie 4+, odnotowała wzrost w stosunku do kwietnia 2019 r. o 11,6% pozostając dla widzów anteną pierwszego wyboru. W grupie komercyjnej wzrost wyniósł 3,4% i obecnie udział anteny kształtuje się na poziomie 5,5%.

TVP Info jest wciąż najpopularniejszym kanałem informacyjnym z udziałami 5,6% w grupie 4+. Dynamika wzrostu w porównaniu do kwietnia 2019 wyniosła 62%. Rosnący trend udziałów antena odnotowała również w pozostałych grupach wiekowych. Najwięcej, 113% zyskała w grupie komercyjnej, w której udziały na koniec miesiąca wyniosły 3,1%.

Rosnącą tendencję udziałów odnotowała również TVP3, której wzrost na poziomie 23,7% kwiecień 2019 – kwiecień 2020, zapewnił 1,2% udziały w grupie 4+. Większy, 42,3% wzrost udziałów antena odnotowała w grupie komercyjnej. Obecnie udział TVP3 w grupie 16-49 wynosi 0,74%.

Wyższe udziały rok do roku odnotowały także: TVP HD – 43,9%, TVP Polonia – 15,4% i TVP Rozrywka – 6,8%.

W kwietniu kanały tematyczne przejęły emisję pasm edukacyjnych dla szkół podstawowych oraz liceów, tworzonych we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

TVP Historia uzyskała 1 kwietnia, rekordowe udziały 1,2%, w grupie 4-15. Był to najlepszy wynik anteny w tej grupie, tj. od maja 2005 r., kiedy TVP Historia rozpoczęła nadawanie.

Największą popularnością cieszyły się lekcje dla szkół podstawowych, a wśród nich:

1. język angielski – 127 tys. osób, TVP Historia, 1 kwietnia, godz. 11.00

2. matematyka – 125,5 tys. osób, TVP Historia, 1 kwietnia, godz. 10.30

3. plastyka – 104 tys. osób w 4+, TVP3, 30 marca, godz. 10.00 (Źródło: NAM, grupa 4+)

Spośród lekcji dla licealistów najpopularniejsze poza językiem angielskim, były język polski i geografia.

Kanały edukacyjne dla uczniów uruchomione na vod.tvp.pl cieszą się dużym zainteresowaniem. Lekcje są dostępne na vod.tvp.pl w specjalnie przygotowanych serwisach, dedykowanych każdej klasie.

Dodatkowo uczniowie, ich rodzice i nauczyciele mogą pozyskać informacje o projekcie i poczuć się częścią społeczności największej szkoły w Polsce, śledząc na facebooku specjalne profile #SZKOŁAzTVP. Znajdą na nich codzienne przypomnienia o zajęciach, materiały dydaktyczne i linki do lekcji z poszczególnych przedmiotów.

W kwietniu 7 na 10 programów z najwyższą oglądalnością należało do Telewizji Polskiej. Najpopularniejsze były:

1. „M jak miłość” – 14 kwietnia, obejrzało 5,1 mln widzów, najwięcej od maja 2019 r.

2. „Rolnik szuka żony” – 12 kwietnia, obejrzało 3,4 mln osób

3.„Na dobre i na złe” – 22 kwietnia obejrzało 3,3 mln osób.

Kwiecień przyniósł rekordowe zainteresowanie ofertą TVP VOD.

W pierwszym tygodniu kwietnia serwis Telewizji Polskiej pokonał niemal całą konkurencję, m.in.: Player, VOD.PL oraz Iplę. Wśród najczęściej wyszukiwanych tytułów był film „Zenek”, który dostępny jest na vod.tvp.pl od 12 kwietnia.

Stale rośnie liczba odsłon video najpopularniejszych seriali TVP, m.in.: „M jak miłość”, „Stulecie Winnych”, „Korona królów” i „Ojciec Mateusz”. Wzrosty sięgają nawet kilkudziesięciu procent w porównaniu do okresu sprzed epidemii koronawirusa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *