Serwisy internetowe Agory z zabezpieczeniem przed botami i internetowymi trollami

Zespół portalu Gazeta.pl na wszystkich swoich stronach podpiął narzędzie ABT Shield, stworzone przez firmę Edge NPD. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwala na ograniczenie rozpowszechniania wprowadzających w błąd informacji, a także negatywnego wpływu botów i trolli na doświadczenie czytelników oraz skuteczność kampanii reklamowych. Wkrótce rozwiązanie wdrożą również serwisy Wyborcza.pl dla ruchu niesubskrypcyjnego.

 

 

Zwiększona aktywność fałszywych użytkowników, działalność botów i trolli internetowych czy skanowanie witryn i kopiowanie treści w czasie rzeczywistym to zagrożenia, z którymi coraz częściej mierzą się wydawcy internetowi. Wdrożenie narzędzia ABT Shield przez serwisy Agory to odpowiedź na te problemy.

Produkt ABT Shield powstał dzięki finansowaniu w ramach programu Google DNI Fund i został zaprojektowany w ścisłej współpracy z wydawcami, reklamodawcami, środowiskiem akademickim i think tankami. Zaufanym partnerem firmy Edge NPD, która tworzy to rozwiązanie, jest również Gazeta.pl. Zespół portalu brał udział w rozwijaniu narzędzia ABT Shield i sprawdzał jego skuteczność na wybranych serwisach, aby po fazie testów wdrożyć je na wszystkich swoich stronach.

– Współpraca przy projekcie ABT Shield jest dla nas bardzo ważna – to krok w kierunku transparentności ruchu w internecie. Zależy nam na tym, żeby nasi użytkownicy mieli dostęp do treści i forów dyskusyjnych tworzonych z myślą o ich rzeczywistych zainteresowaniach i potrzebach. Z drugiej strony chcemy, żeby wydatki marketingowe naszych klientów były inwestowane w kontakt z prawdziwymi użytkownikami, a nie z maszynamitłumaczy Artur Birnbaum, dyrektor ds. badań i strategii Gazeta.pl.

Zespoły Gazeta.pl i Wyborcza.pl będą mogły identyfikować i eliminować sztuczny ruch generowany przez boty i fałszywych internautów. To rozwiązanie korzystne zarówno z punktu widzenia użytkowników, pozwala poprawiać jakość treści rzeczywiście czytanych przez internautów, jak i reklamodawców, którzy płacą za jakościowy ruch na stronach prezentujących ich produkty.

ABT Shield to narzędzie, które uczy się schematów działania i śledzi zachowanie botów i trolli na podstawie analizy dużej ilości ruchu internetowego. Kluczowi wydawcy i firmy internetowe przeprowadzają wspólną analizę ruchu w celu wymiany doświadczeń, a każdy nowy użytkownik rozwiązania pomaga w budowaniu szczelniejszej i doskonalszej tarczy przeciwko botom i trollom poprzez anonimowe udostępnianie śladów groźnych połączeń.

– Jako największy wydawca subskrypcyjny w Polsce i 15. na świecie promujemy wszelkie rozwiązania wspierające prawdziwe czytelnictwo i realny kontakt z reklamą, a nie botami. Prenumeratorzy Wyborcza.pl to prawdziwi ludzie. Za pomocą ABT Shield będziemy monitorować ruch niesubskrypcyjny, czyli użytkowników korzystających z naszych serwisów spoza paywalla – mówi Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Projekt wdrożenia narzędzia ABT Shield w serwisach internetowych Agory jest prowadzony w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.

Edge NPD to firma specjalizująca się w innowacjach dotyczących badań rynku. Rozwija technologie we współpracy z mediami i reklamodawcami na rynku cyfrowym, co pozwala na kompleksową analizę zachowań internautów oraz zwiększenie rentowności wydawców.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *