Serwisy VOD największych nadawców osiągają wysokie viewability

Czas bloków reklamowych w serwisy VOD największych nadawców stanowi już ponad połowę tego, który główne stacje poświęcają na reklamy w swoim czasie antenowym. Mimo to widoczność reklam w ich serwisach plasuje je w rynkowej czołówce, pokazuje analiza MEC na podstawie danych własnych oraz pomiaru gemius AdReal.

 

 

 

 

Średnio ok. 7 minut reklam na godzinę pokazują przed oraz w trakcie programów emitowanych online serwisy VOD związane z największymi nadawcami – Ipla, Player.pl i TVP.pl. To już ponad połowa czasu przeznaczonego na emisję reklam na głównych antenach tych nadawców (limit wynosi 12 minut na godzinę i wykorzystują go niemal w pełni nadawcy komercyjni).

Mimo dużego obłożenia reklamowego, serwisy największych nadawców tworzą czołówkę rynku wideo pod względem wskaźnika viewability, czyli obecności reklam wideo w polu widzenia użytkowników. Jak pokazuje wyliczenie MEC na podstawie gemius AdReal, serwisy największych nadawców, oferujące głównie programy z ich anten oraz VOD.pl, czyli również serwis z długimi programami (filmy, seriale) osiągają najlepsze wyniki pod względem widoczności reklam na ich łamach.

– Mówimy tu o viewability zgodnej z definicją proponowaną dla reklam wideo przez IAB, a więc widzeniu przynajmniej 50 proc. powierzchni reklamy przez minimum 2 konsekutywne sekundy. Nie jest to więc szczególnie restrykcyjna, ani uznawana przez ogół reklamodawców miara, a tylko punkt wyjścia do dyskusji o widoczności reklam wideo w sieci komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC Nasze wyliczenie dowodzi oczywiście, że serwisy z wysokiej jakości, angażującymi telewizyjnymi treściami dają dziś marketerom dużą szansę na obejrzenie ich spotów, ale do właściwej interpretacji tych danych należy też wziąć pod uwagę możliwość pomijania reklam w niektórych serwisach (jak Youtube) czy formę serwowania: w playerze przed programem lub jako outstreamdodaje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *