BadaniaMediaTVP

Telewizja Polska liderem sierpnia 2021

W sierpniu 2021 grupa TVP niezmiennie zajmuje pozycję lidera. Miesięczne udziały nadawcy w grupie 4+ wyniosły 27% i były najwyższe w rynku. Według rankingów widowni w ofercie Telewizji Polskiej widzowie najliczniej obejrzeli transmisje sportowe, serwisy informacyjne i bogatą ofertę wakacyjnych koncertów. TVP1 była liderem miesiąca. Wzrost odnotowały TVP Sport, TVP Historia, TVP Kultura, TVP HD i TVP Kobieta. Aplikacja TVP Sport uzyskała rekordową, w historii wszystkich aplikacji sportowych na polskim rynku, liczbę realnych użytkowników.

 

Hitem miesiąca okazał się mecz siatkówki mężczyzn Polska-Francja, który podczas Igrzysk Olimpijskich w TVP1 zgromadził 3,1 mln widzów (MOR) i 2,6 mln widzów (NAM). W momencie największej oglądalności widownia transmisji wyniosła prawie 4 mln (MOR) i 3,3 mln (NAM) – to najwyższa oglądalność miesiąca. Podczas Igrzysk Olimpijskich 2020 (23 lipca – 8 sierpnia 2021) widzowie zobaczyli na antenach TVP ponad 350 godzin transmisji, wśród których najliczniej oglądały się siatkówka i lekkoatletyka.

Według NAM w rankingu TOP 10 programów Telewizji Polskiej znalazły się „Teleexpress” z widownią 2,45 mln widzów (3 sierpnia), „Wiadomości”, które obejrzało ponad 2 mln widzów (30 sierpnia). Natomiast wśród koncertów największym zainteresowaniem cieszył się cykliczny koncert, organizowany w rocznicę Powstania Warszawskiego „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”. W trakcie transmisji widownia TVP1 wyniosła 1,9 mln widzów, w piku 2,1 mln widzów, a Jedynka była liderem pasma.

Również w trakcie Festiwalu Muzyki Chrześcijańskiej „Jasna strona mocy”, TVP1 zgromadziła w sobotę, 14 sierpnia największą widownię w paśmie. Koncert obejrzało aż 1,9 mln widzów, w piku 2,1 mln osób. Widzowie docenili także tegoroczną „Wakacyjną Trasę Dwójki”, której finał 29 sierpnia obejrzało w piku 2,2 mln osób.

Ofertę sportową TVP uatrakcyjniła w sierpniu jedna z najbardziej prestiżowych międzynarodowych imprez sportowych – Tour de Pologne. Widownia 78. wyścigu wyniosła według NAM 640 tys. widzów. Był to lepszy wynik od ubiegłorocznego o 3,4%.

W sierpniu liderem rynku była TVP1, której udziały wyniosły 8,9% i były najwyższe w rynku. Swoją pozycję umocniły też kanały tematyczne. TVP Sport lider wśród kanałów sportowych uzyskał udziały na poziomie 1,46% – wyższe aż o 46% w porównaniu do sierpnia 2020 (grupa 4+). W grupie komercyjnej udziały anteny wyniosły 1,14%, a dynamika wzrostu 42,5%.

Z kolei aplikacja TVP Sport po raz pierwszy w historii przekroczyła w sierpniu milion realnych użytkowników. To rekordowy wynik w historii wszystkich aplikacji sportowych na polskim rynku (dane Gemius PBI).

Także TVP Historia kolejny miesiąc z rzędu umacnia swoją pozycję. W grupie 4+ udziały stacji wyniosły 0,69%, z dynamiką wzrostu na poziomie 25,5%. Wzrost udziałów anteny w grupie komercyjnej wyniósł 15% (udziały na koniec miesiąca wyniosły 0,46%).

W sierpniu widzowie licznie obejrzeli ofertę TVP Kultura. W grupie 4+ kanał uzyskał udziały na poziomie 0,40%, najwięcej w tym roku i o 21,2% więcej niż w sierpniu 2020. W grupie 16-49 wzrost udziałów stacji wyniósł 20,8%, zapewniając antenie na koniec miesiąca udział na poziomie 0,29%.

Z kolei oferta programowa TVP HD cieszy się szczególnym zainteresowaniem wśród młodszej widowni. Antena najwyższe udziały 0,64% uzyskała w grupie 16-49, o 10,34% wyższe niż rok temu. Wśród ogółu widowni udziały TVP HD wynoszą 0,50%, a dynamika wzrostu 4,17%.

Także nowy kanał TVP Kobieta odnotowuje stały wzrost udziałów. W grupie 16-59 udziały kanału wyniosły 0,18% i były najwyższe od marca 2021, kiedy antena rozpoczęła nadawanie. Podobnie w grupie komercyjnej, w której udział stacji wyniósł 0,14%.

Sierpień był też najlepszy pod względem udziałów dla TVP Info, które w grupie 4+ uzyskało 4,1% oraz 1,78% w grupie komercyjnej, najwięcej w tym roku.

Stale rośnie dostępność platformy TVP VOD. Od teraz mogą ją również odbierać posiadacze telewizorów z systemem Smart TV Vestel. Tym samym kolejni widzowie zyskują na telewizorze dostęp do bogatego katalogu treści oferowanych bezpłatnie przez Telewizję Polską.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *