Transmisje wydarzeń sportowych i koncertów na antenach TVP hitami sierpnia

W sierpniu liderem oglądalności wśród wszystkich anten została TVP1. Miesięczny udział Jedynki w rynku telewizyjnym wyniósł 7,9%. W pierwszej dwudziestce najliczniej oglądanych anten znalazły się: TVP Seriale, TVP Sport i TVP Historia. W TOP50 anten z najwyższymi udziałami są również: TVP Rozrywka, TVP Kultura i TVP Kobieta. W TOP10 najliczniej oglądanych programów w sierpniu 2022 aż 7 należało do TVP.

 

Podczas tegorocznych wakacji, od lipca do sierpnia, w grupie ogólnej znacznie zwiększyły się udziały kanałów tematycznych, m.in.: TVP Sport (o 8,5%), TVP ABC (o 5,5%), TVP Info (o 2,7%), TVP Rozrywka (2%) i TVP3 (o 1%). W tym czasie utrzymywał się wysoki udział TVP Dokument, który w grupie 4+ rok do roku wzrósł o 144 proc, w grupie 16-49 o 120 proc, największy wzrost o 156 proc. antena zanotowała w grupie 7-74. Duże wzrosty udziałów anteny rok do roku zanotowały też TVP Sport (o 13,7%) i TVP Rozrywka (o 20,9%).

Najliczniejszą widownię zgromadził 30 sierpnia mecz siatkówki Polska – USA, który według NM* oglądało 2,4 mln osób, co przełożyło się na 19,3% udziału w rynku. Według MOR** spotkanie obejrzało średnio 3,5 mln widzów. Wśród wydarzeń sportowych widzowie w sierpniu wybrali transmisje z lekkoatletycznych Mistrzostw Europy w Monachium. Średnia widownia wszystkich transmisji i relacji w TVP1 wyniosła 1,1 mln widzów przy udziałach 10,6%. W TVP2 średnia widownia wszystkich relacjonowanych zawodów wyniosła 713 tys. osób, a udziały były na poziomie 6,4%.

W sierpniu zakończyła się „Wakacyjna Trasa Dwójki”. Od czerwca, co tydzień TVP2 zapraszała widzów na fantastyczne koncerty, które odbywały się za każdym razem w innym miejscu Polski. Najliczniej oglądany był koncert w Łomży, który obejrzało w TVP2 i TVP Polonia średnio 2,2 mln osób, a udziały w paśmie wyniosły 18,8%.

We wtorek, 9 sierpnia według NM* najwyższe udziały w grupach wiekowych 4+, 16-59 i 16-49 od grudnia 2021 roku, a w grupie 7-74 od listopada 2021 roku zanotował kanał TVP ABC. Natomiast w sierpniu antena w grupie 4-15 zwiększyła udziały o 4,3% do poziomu 3,16%.

W sierpniu swoje 20 urodziny obchodziło „Pytanie na śniadanie”. Widzowie docenili najlepszy program śniadaniowy w paśmie. Z okazji swojego święta TVP przygotowała dla widzów niespodziankę – specjalne wydania „Pytania na śniadanie”, spotkania na żywo z fanami w Warszawie i Sopocie oraz wielki jubileuszowy koncert w Operze Leśnej, który w momencie największej oglądalności według NM obejrzało 1,7 mln osób. Według MOR to wydarzenie średnio oglądało 1,5 mln widzów.

„Pytanie na śniadanie” w sierpniu znacznie zwiększyło widownię i udziały w każdej grupie wiekowej. W grupie 4+ widownia miesięczna wyniosła 392 tys. widzów a udziały 8,5%. W grupach komercyjnych odpowiednio: w 16-59 średnia miesięczna programu to 178 tys. osób przy udziałach 8,3%, a w 16-49 widownia wyniosła 121 tys. widzów, a udziały w paśmie antena zanotowała na poziomie 8,3%.

Wszystkie weekendowe wydania „Pytania na śniadanie” osiągnęły wyższą oglądalność od konkurencyjnego programu śniadaniowego. W piątek, 26 sierpnia średnia widownia według NM wyniosła 284 tys. widzów, w sobotę, 27 sierpnia – 405 tys. osób, natomiast w niedzielę, 28 sierpnia 474 tys. widzów.

W sierpniu swój pierwszy program „Noc Perseidów” wyprodukowała TVP Nauka, czyli nowy kanał Telewizji Polskiej, którego start zaplanowano na 3 października. Program był dostępny na stronie tvp.pl. „Noc Perseidów” została zrealizowana we współpracy z Obserwatorium Astronomicznym w Truszczynach.

Letnie miesiące, a zwłaszcza sierpień był też rekordowy dla TVP World. Od trzech miesięcy liczba subskrybentów TVP World, anglojęzycznego, międzynarodowego kanału Telewizji Polskiej, na platformie YouTube wzrosła o 145,8%. Obecnie na platformie YouTube kanał subskrybuje ponad 70 tys. widzów. Jego oglądalność budują wyświetlenia organiczne (bez płatnej promocji) m.in. z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Filipin, Indii, Australii, Afryki Południowej, Jamajki, Niemiec, Holandii, Nowej Zelandii, Indii i Szwecji. Najpopularniejsze materiały wyświetlane są kilkaset tysięcy razy. Kanał TVP World w serwisie YouTube od początku istnienia wyświetlono już ok. 16,5 mln razy, co przełożyło się na obejrzenie łącznie ok. 1,6 mln godzin materiałów. Tylko w ostatnich trzech miesiącach przybyło na nim ok. 10,5 mln odsłon. Prawie dwukrotnie rok do roku wzrosła też liczba użytkowników oficjalnej strony internetowej stacji www.tvpworld.com.

W sierpniu odbyła się Gala Ramówkowa, podczas której Telewizja Polska zaprezentowała swoją ofertę programową na nowy sezon- jesień 2022.

 

NM* – Model Oglądalności Rzeczywistej

MOR** – Nielsen Media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *