BadaniaTechnologia - Promocje

Trzykrotny wzrost liczby użytkowników LG Channels w Europie

W ciągu ostatniego roku LG Channels – darmowa usługa streamingowa należąca do LG Electronics – potroiła liczbę użytkowników. Ten znaczący wzrost odzwierciedla rosnącą popularność usługi premium oraz darmowej transmisji strumieniowej stacji telewizyjnych w modelu FAST, które LG oferuje w Europie i na całym świecie. Platforma została udostępniona po raz pierwszy w 2016 r. w USA, a w 2019 r. poszerzona na wybrane kraje Europy.

 

Jak wynika z danych LG w styczniu 2023 r. liczba użytkowników platformy LG Channels dostępnej na 16 rynkach europejskich potroiła się. Przyrost aktywnych użytkowników przekłada się na wzrost o ponad 200 procent. Towarzyszy temu zwiększenie oglądalności w kilku kategoriach, takich jak filmy pełnometrażowe, seriale, stacje muzyczne i aktualności.

Eksperci przewidują, że w skali globalnej popularność usług i stacji oferowanych w modelu FAST będzie rosła, a do 2027 r. pozycję największych liderów mają zająć między innymi Wielka Brytania i Niemcy1. Chcąc zaspokoić zwiększające się zainteresowanie modelem FAST, LG poszerzy swoją usługę o nowe treści, które pojawią się w aplikacji mobilnej LG Channels2, oraz o nowe wygodne w obsłudze funkcje, które uatrakcyjnią doznania widzów i zapewnią lepsze wrażenia użytkownikom.

LG Channels nieustannie powiększa dostępną bibliotekę treści i oferuje coraz więcej stacji nadawanych w językach lokalnych, obejmujących zróżnicowane kategorie takie jak wiadomości, lifestyle, seriale, filmy pełnometrażowe i sport. W kwestii sportu, dzięki nowo nawiązanej współpracy z DAZN LG Channels udostępni nowość w postaci DAZN FAST wraz z niedawno zapowiedzianym DAZN Rise – pierwszym całodobowym kanałem strumieniowym poświęconym wyłącznie sportom kobiecym3. Dzięki podjęciu współpracy z Funke Digital, LG Channels zapewnia teraz dostęp do wielu kanałów FAST obejmujących jedne z najlepszych treści fabularnych i rozrywkowych, w tym Netzkino PLAION, który oferuje filmy akcji, thrillery, komedie i romanse.

Chcąc zapewnić użytkownikom więcej możliwości oglądania podczas podróży, LG poszerza też dostępność treści za pośrednictwem aplikacji mobilnej LG Channels. W Niemczech użytkownicy mogą teraz oglądać setki godzin treści pochodzących z 50 popularnych stacji, w tym kanału Auto Motor und Sport transmitującego testy aut, jak również wedo TV, gdzie na widzów czeka szeroka gama darmowych treści od filmów pełnometrażowych po audycje sportowe.

Dodatkowo LG rozpoczyna obecnie udostępnianie treści między innymi w językach angielskim, niemieckim i hiszpańskim w pięciu krajach Europy w systemie AVOD, w którym transmisja jest bezpłatna dzięki reklamom4. Umożliwia to współpraca z firmami takimi jak niezależna międzynarodowa wytwórnia i dystrybutor Minerva Pictures z siedzibą w Rzymie, działająca na rynku filmowym i audiowizualnym od 1950 r., czy też LoveTV Channels z treściami przeznaczonymi dla fanów kinematografii, środowiska naturalnego i wina, bądź bliskie sercom entuzjastów piłki nożnej Shoot for Love.

Ponadto dzięki współpracy z ITV Studios pojawią się nowe kanały, wśród nich Storylands, prezentujący wysokojakościowe, nagradzane europejskie filmy fabularne produkowane pod markami ITV Studios we Francji, Włoszech i krajach skandynawskich. W ofercie dostępny będzie również program kulinarny Hell’s Kitchen prowadzony przez odznaczonego wieloma gwiazdkami Michelina mistrza kuchni Gordona Ramsaya.

Usługa LG Channels dostępna jest na wybranych rynkach.

 

1 Źródło: Omdia  (https://www.prnewswire.com/news-releases/new-omdia-data-reveals-global-fast-channel-revenues-will-reach-12bn-in-2027-301729416.html).

2 Dostępne w USA i Niemczech. Dostępność treści różni się w zależności od rynków.

3 DAZN Fast i DAZN Rise mają zostać udostępnione w najbliższych miesiącach najpierw w Niemczech, Austrii i Hiszpanii.

4 Dostępność różni się w poszczególnych krajach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *