BadaniaMedia

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w styczniu

W styczniu TVN Warner Bros. Discovery zdominował polski rynek mediów. W minionym miesiącu grupa TVN WBD utrzymała swoją przewagę rynkową w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. Udział wszystkich stacji telewizyjnych spółki w widowni komercyjnej sięgnął 24,4%, co oznacza wzrost o 4% rok do roku.

 

  • TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny TVN WBD – zajął pierwsze miejsce w zestawieniu Big5 z SHR na poziomie 7,6% w grupie 20-54.
  • Widownia kanału TVN7 wzrosła o 21% rok do roku.
  • TVN24 był w styczniu najchętniej oglądanym kanałem spośród wszystkich w Polsce. W kategorii kanałów informacyjnych dominował w Polsce w obu grupach demograficznych, z SHR na poziomie 7,7% w widowni 4+ i 4,8% w grupie 20-54. Kanał odnotował wzrost udziału w widowni o 61,3% w grupie komercyjnej i 62,4% w grupie wszystkich widzów rok do roku.
  • Portale internetowe TVN WBD dotarły w minionym miesiącu do 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Największą popularnością cieszyła się strona tvn24.pl – została odwiedzona przez ponad 10,1 mln Realnych Użytkowników.
  • Platformy streamingowe TVN WBD miały w styczniu 5,9 mln Realnych Użytkowników. Ten wynik zapewnił TVN WBD drugą pozycję na rynku w tej kategorii.

TVN Warner Bros. Discovery na czele zestawienia oglądalności w styczniu 

TVN Warner Bros. Discovery utrzymał dominującą pozycję w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 24,4% udziału w rynku oraz 4% wzrostu rok do roku.

Udział największych grup medialnych w styczniu 2024 r.
w widowni komercyjnej 20-54 

 Stacja Styczeń 2024 r.
 TVN Warner Bros. Discovery 24,42%
 Grupa Polsat 22,00%
Grupa TVP 14,93%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL 
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Stacja TVN z udziałem 7,6% wśród widzów w wieku od 20 do 54 lat znalazła się na podium zestawienia tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Stacja TVN7 zamknęła ranking z udziałem w widowni komercyjnej na poziomie 4%. “Siódemka” zwiększyła swój udział w rynku o 21% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Udział stacji Big5 w styczniu 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54 

 Stacja Styczeń 2024 r.
 TVN 7,61%
 Polsat 7,21%
 TVP2 4,83%
 TVP1 4,34%
 TVN7 3,95%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL 
Źródło: Nielsen Audience Measurement

– Styczeń to specyficzny miesiąc, w którym zwykle stacje telewizyjne nie oferują premier w swoich ramówkach, ale i tak TVN utrzymał pierwsze miejsce w zestawieniu największych kanałów w Polsce. O sukcesach stacji i programów informacyjnych w naszym portfolio mówimy już od kilku miesięcy, ale warto to powtórzyć – wyniki TVN24 są wprost niewiarygodne. Popularność tej stacji stanowi dużą część naszego sukcesu jako lidera rynku – mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery. 

Programem, który cieszył się największą popularnością wśród widzów stacji TVN w minionym miesiącu były „Fakty”, których wydanie z dnia 7 stycznia obejrzało niemal 2,8 mln osób (SHR 4+: 20,2%). Drugą i trzecią najchętniej wybieraną propozycją w styczniowej ramówce były konkursy Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Bischofshofen (1,9 mln widzów, SHR 4+: 16,6%) oraz Garmisch-Partenkirchen (1,9 mln widzów, SHR 4+: 16,5%).

W styczniu program śniadaniowy stacji TVN był liderem swojej kategorii. “Dzień Dobry TVN” wyprzedził konkurencję zarówno w zestawieniu popularności wydań weekendowych w obu grupach demograficznych (SHR 20-54: 9,8%; SHR 4+: 7,8%), jak i w dni robocze wśród widowni komercyjnej (SHR 20-54: 8,1%).

Rekordy oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery 

W styczniu “Fakty” TVN były najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce. Średni dzienny udział rynkowy “Faktów” TVN wyniósł 23,2% w grupie wszystkich widzów. W grupie komercyjnej wieczorny program newsowy osiągnął 23,8% udziału w rynku.

W minionym miesiącu całe portfolio newsowe grupy TVN Warner Bros. Discovery – TVN24 i TVN24 BiS – był to historycznie najlepszy wynik wyniki oglądalności w styczniu. Obie stacje zanotowały sumaryczny udział na poziomie 8,4% w grupie wszystkich widzów i 5,3% wśród widowni komercyjnej. W styczniu stacja TVN24 nie miała sobie równych w kategorii kanałów informacyjnych w kraju. Ponadto TVN24 była najchętniej oglądanym kanałem ze wszystkich oglądanych w Polsce przez widzów 4+ (SHR: 7,7%). Stacja uplasowała się także na trzecim miejscu w zestawieniu oglądalności wszystkich kanałów w kraju w widowni komercyjnej z udziałem na poziomie 4,8%.

Kanały z największym udziałem w styczniu w grupie wszystkich widzów 4+

Stacja  Styczeń 2024 r.
 TVN24 7,73%
 TVP2 6,65%
 TVP1 6,60%
 TVN 6,22%
 Polsat 6,20%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL 
Źródło: Nielsen Audience Measuremen

Oglądalność TVN24 w grupie komercyjnej i wszystkich widzów wzrosła o odpowiednio 61,3% i 62,4% rok do roku. Z kolei stacja TVN24 BiS w styczniu zanotowała udział w grupie wszystkich widzów na poziomie 0,7%, a w grupie komercyjnej 0,5%. Drugi kanał informacyjny TVN Warner Bros. Discovery zwiększył swoją oglądalność o 31,4% wśród widzów 4+ i 40% w grupie komercyjnej w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Portal tvn24.pl był w styczniu najchętniej odwiedzanym portalem newsowym stacji telewizyjnych wg danych Gemius PBI/Mediapanel (internauci 7+). Stronę odwiedziło ponad 10,1 milionów użytkowników – na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl z prawie 5,3 mln, a na trzecim tvp.info z ponad 0,7 mln. W kategorii informacje i publicystyka, która uwzględnia także prasę i radio, tvn24.pl zajął pierwsze miejsce i wyprzedził m.in. wyborcza.pl oraz rmf24.pl.

Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

W minionym miesiącu portfolio VOD Warner Bros. Discovery miało 5,9 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu szczególną popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły „Detektyw: Kraina nocy”, „Barbie” oraz „Bez urazy”. Na Playerze szczególnym zainteresowaniem cieszyły się: “Królowa przetrwania”, kanały TVN i TVN24 oraz “Skazana”.

Świetne wyniki oglądalności produkcji i koprodukcji Warner Bros. Discovery w kinach 

W 2023 roku cały biznes filmowy Warner Bros. Discovery w Polsce odnotował rekordowe sumaryczne wyniki oglądalności – filmy grupy obejrzało ponad 8,1 miliona widzów w kinach. Styczeń przyniósł kontynuację dobrej passy – film “Wonka” dołączył do grona “milionerów” i aktualnie ma na koncie już niemal 1,2 milionów widzów. “Aquaman” także odnotował doskonały wynik oglądalności – tytuł obejrzało niemal 500 tys. widzów. “Akademia Pana Kleksa” – koprodukcja TVN Warner Bros. Discovery – w styczniu przekroczyła pułap 2 milionów widzów i pozostaje królem weekendowych wyników Box Office.

TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

Styczeń był dla TVN Warner Bros. Discovery udany także w zakresie zasięgu grupy w polskim Internecie – wszystkie platformy i strony internetowe w portfolio spółki zostały odwiedzone przez ponad 14,1 milionów Realnych Użytkowników, czyli niemal 47,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl zdobył 34,1% udziału w rynku stron internetowych poświęconych informacjom. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały wysokie wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl 15,9%, HBO Max 10,2%, Player 9,4%. Platformy VOD TVN Warner Bros. Discovery zajęły drugą pozycję w zestawieniu popularności w kategorii “Platformy streamingowe/VOD” w styczniu.

foto. TVN Warner Bros. Discovery 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *