BadaniaMediaTVN Discovery Polska

TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w lutym

W lutym 2023 roku TVN Warner. Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera rynku medialnego. W ostatnim miesiącu grupa osiągnęła udział na poziomie 23,5% w widowni komercyjnej, a TVN był najchętniej wybieranym kanałem w Polsce. Stacja zajęła pozycję nr 1 w grupie Big5 z SHR na poziomie 9% w grupie 16-49. TVN24 oraz TVN24 BiS zdominowały kategorię stacji newsowych z łącznym udziałem w widowni na poziomie 5,4% w grupie wszystkich widzów. Stacja TVN24 zajęła pozycję lidera wśród kanałów newsowych zarówno w widowni komercyjnej (SHR 3%), jak i w grupie 4+ (SHR 4,8%). Spośród kanałów sportowych, na prowadzenie wysunął się Eurosport 1 z udziałem na poziomie 0,4% w grupie demograficznej 16-49 oraz 0,9% w 4+.

 

TVN WARNER BROS. DISCOVERY Z NAJLEPSZYMI WYNIKAMI OGLĄDALNOŚCI W LUTYM

TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w grupie komercyjnej, osiągając w minionym miesiącu 23,5% udziału w rynku.

 

 

Stacja TVN z udziałem 9% w widowni komercyjnej uplasowała się na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem w widowni 16-49 na poziomie 3,7%.

 

 

Najchętniej oglądanym programem w lutowej ramówce stacji TVN były „Fakty”, których wydanie z 5 lutego przyciągnęło przed ekrany ponad 3,1 mln osób (SHR 16-49: 21,44%). Dwa kolejne miejsca w zestawieniu popularności wśród widzów należały do mistrzostw świata w skokach narciarskich w Planicy, które relacjonowano 25 lutego. Tego dnia prawie 2,5 mln widzów śledziło na bieżąco konkurs mężczyzn w skokach narciarskich (SHR 4+: 21,9%), a po zakończeniu wydarzenia niemal 2,9 mln osób (SHR 4+: 23,6%) obejrzało studio sportowe.

W minionym miesiącu program śniadaniowy stacji TVN cieszył się dużym zainteresowaniem wśród widowni komercyjnej. Weekendowe wydania „Dzień Dobry TVN” w lutym oglądało średnio prawie 225 tys. osób (SHR 16-49: 10%), co pozycjonuje program jako lidera w tej kategorii.

– To był naprawdę dobry miesiąc, mimo że dopiero w ostatnich dniach wystartowaliśmy z premierami wiosennego sezonu. Sukces kanałów informacyjnych i „Faktów” to oczywiście w dużej mierze zasługa relacji z wizyty prezydenta Joe Bidena w Polsce i Ukrainie. Wiem jak wymagającym przedsięwzięciem to było dla kolegów z TVN24, dlatego cieszę się, że widzowie docenili tę pracę, wybierając nasze programy. Jako grupie pomaga nam również fakt, że postawiliśmy na sport – transmisje skoków były najchętniej oglądanymi pozycjami w tym miesiącu. Mam nadzieję, że podtrzymamy ten dobry trend wiosną i widzowie dobrze przyjmą nowości naszych wiosennych ramówek mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

SUKCES TVN WARNER BROS. DISCOVERY W KATEGORII NEWSOWEJ

Liderem w kategorii programów informacyjnych w lutym pozostały „Fakty” – na wszystkich antenach nadawcy osiągnęły udział na poziomie 22,9% wśród widzów 4+ oraz 23,1% w grupie komercyjnej.

TVN24 był w lutym najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce. Stacja uzyskała w analizowanym okresie udział na poziomie 4,8% w grupie 4+ oraz 3,1% w widowni komercyjnej. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 5,4% udziału w grupie wszystkich widzów. Największą oglądalnością na kanale TVN24 w minionym miesiącu cieszyła się relacja z przemówienia prezydenta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena, wygłoszonego 21 lutego w Arkadach Kubickiego w Warszawie – transmisję obejrzało ponad 1,7 mln osób, co dało stacji udział na poziomie 14,3% w grupie 4+. Wydania „Faktów” podczas 3-dniowej wizyty Joe Bidena śledziło każdej doby ok. 3 mln widzów w grupie 4+ (SHR: 23%).

Tvn24.pl utrzymuje pozycję lidera portali stacji telewizyjnych już kolejny miesiąc – tylko w lutym stronę odwiedziło niemal 10 mln użytkowników.


TVN WARNER BROS. DISCOVERY WYGRYWA W KATEGORII SPORTOWEJ

Kolejny raz pierwsze miejsce na podium w kategorii sportowej zajął Eurosport 1. Stacja znalazła się na pierwszym miejscu w zestawieniu kanałów sportowych zarówno w grupie wszystkich widzów (SHR: 0,9%), jak i w widowni komercyjnej (SHR: 0,4). W lutym fani sportu oglądali przede wszystkim sporty zimowe, w tym zawody Pucharu Świata oraz imprezy rangi mistrzowskiej, na czele z mistrzostwami świata w narciarstwie klasycznym w Planicy. Niekwestionowanym królem oglądalności były skoki narciarskie.

Największą widownię w Eurosporcie 1 zgromadziła przed ekranami transmisja konkursu drużyn mieszanych w Planicy z 26 lutego – obejrzało ją ponad 1,2 mln osób. Drugą najczęściej oglądaną relacją sportową były zawody Pucharu Świata w Willingen z 4 lutego, która zebrała prawie 1,2 mln widownię. Na trzecim miejscu w zestawieniu popularności wśród widzów w lutym znalazł się konkurs na skoczni normalnej w Planicy. Transmisja z wydarzenia dostępna była 25 lutego zarówno w Eurosporcie 1, jak również na kanale TVN – gdzie zebrała odpowiednio widownię wielkości niemal 1,2 mln oraz 2,5 mln osób. Obie stacje osiągnęły łączny udział w grupie 4+ na poziomie 32,2%.

W lutym Eurosport 1 transmitował mistrzostwa świata w narciarstwie alpejskim. Do 5 marca widzowie mogą śledzić rywalizację podczas mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym w Planicy oraz mistrzostw świata w narciarstwie dowolnym i snowboardzie w Bakuriani.

TVN WARNER BROS. DISCOVERY Z SZERSZĄ OFERTĄ DIGITALOWĄ

14 lutego portfolio streamingowe Warner Bros. Discovery powiększyło się o platformę VOD.pl, oferowaną w modelu AVOD, czyli bez opłat. Tym samym serwis uzupełnił płatną ofertę digitalową grupy, w skład której wchodzą już HBO Max i Player. Strategicznym partnerem projektu jest Ringier Axel Springer Polska. Na VOD.pl widzowie znajdą bogatą bibliotekę seriali, dokumentów, programów rozrywkowych i poradnikowych oraz filmów. Już w dniu startu platforma zaoferowała widzom ponad 8000 godzin rozrywki.

Użytkownicy serwisu VOD.pl w drugiej połowie lutego najchętniej oglądali seriale: „Most nad Sundem”, „Odwróceni” i „BrzydUla”.

Z kolei na platformie Player w minionym miesiącu największą widownię zgromadziła piąta część serii filmów „Listy do M.” oraz seriale „Mój Agent” i „Na Wspólnej”.

W lutym największą popularnością w serwisie HBO Max cieszył się serial „The Last of Us”. W związku z lutową premierą gry „Hogwarts Legacy” wzrost oglądalności zanotowały filmy o przygodach Harrego Pottera – trzy pierwsze części serii znalazły się w pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów na tej platformie streamingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *