BadaniaNC+TVN Discovery Polska

TVN wygrywa wyścig ramówek w pierwszym tygodniu września

Po pierwszym tygodniu od startu jesiennej ramówki, TVN jest liderem rynku w grupie komercyjnej. Udział stacji w rynku wzrósł o 7% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

 

 

 

Fantastyczny start jesiennej ramówki TVN sprawił, że stacja uzyskała 13,2% udziału w rynku, potwierdzając swoja pozycję najchętniej oglądanej telewizji w grupie 16-49.

Jest to wzrost o 7% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku. TVN jest także najpopularniejszym kanałem oraz najszybciej rosnącym z Wielkiej Czwórki.

UDZIAŁY KANAŁÓW W WIELKIEJ CZWÓRKI (16-49) W DNIACH 3-10 WRZEŚNIA 2018 r.

TVP1 TVP2 Polsat TVN
2017 5,03% 7,47% 14,09% 12,40%
2018 5,73% 7,77% 12,43% 13,24%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Za fantastycznym startem sezonu stoją znane i uwielbiane przez widzów formaty oraz fantastyczne nowości – m.in. najnowszy serial TVN „Pułapka”, którego pierwszy odcinek przyciągnął  przed ekrany niemal 2,7 mln widzów. W trakcie emisji programu stacja odnotowała 22,8% udziału w grupie 16-49.

Fani kulinarnej rozrywki po raz kolejny potwierdzili swoją sympatię do formatów TVN. Pierwszy epizod „MasterChefa” oglądało ponad 2,3 mln Polaków (SHR 16-49: 21,4%), a „Kuchenne rewolucje” przyciągnęły niemal 2,2 mln widzów (SHR 16-49: 24,1%).

Inne formaty rozrywkowe także uzyskały spektakularne wyniki. „Mam Talent!” oglądało ponad 2,6 mln Polaków (21,1% udziału w 16-49), „Ameryka Express” przyciągnęła 21,4% widowni w wieku 16-49, a „Top Model” aż 22,8%. „Ślub od pierwszego wejrzenia” także zaliczył fantastyczny start, osiągając max. udziału w grupie 16-49 na poziomie 19,3%. Aż siedem propozycji programowych TVN zwiększyło swoje udziały w porównaniu z rokiem ubiegłym po pierwszym odcinku.

WZROST UDZIAŁÓW W RYNKU ROK DO ROKU NAJPOPULARNIEJSZYCH PROGRAMÓW TVN PO PIERWSZYM ODCINKU

SHR/16-49
2017 2018 YOY
„Ameryka Express” – emisja 5 września 14,96% 21,44% +43,3%
„Ślub od pierwszego wejrzenia” – emisja 3 września 11,61% 15,73% +35,5%
„Kuba Wojewódzki” – emisja 4 września 14,55% 18,46% +26,9%
„MasterChef”- emisja 9 września 18,36% 21,37% +16,4%
„Kuchenne rewolucje” – emisja 6 września 22,40% 24,06% +7,4%
„Mam Talent!” – emisja 8 września 19,92% 21,05% +5,7%
„Diagnoza” – emisja 4 września 17,34% 17,58% +1,4%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Ze średnią oglądalnością na poziomie 2,4 miliona osób oraz z udziałem 21,8% w grupie
16-49, „Fakty” są nadal najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju.
W ostatnią niedzielę na stadionie Legii odbył się także Wielki Mecz, charytatywna rozgrywka piłkarska pomiędzy drużynami TVN i WOŚP. Wydarzenie na antenie oglądało ponad 1,4 mln kibiców (15,7% udziału w 16-49).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *