BadaniaMediaTVN Discovery Polska

TVN24 i “Fakty” TVN liderami rynku. Doskonałe wyniki za sierpień

TVN24 i “Fakty” TVN z doskonałymi wynikami oglądalności za sierpień i osiem pierwszych miesięcy 2021 roku. Jak pokazują badania Nielsen Television Audience Measurement, stacja informacyjna TVN24, należąca do TVN Grupa Discovery, w sierpniu osiągnęła 5,5 procent udziału w rynku oraz 3,2 procent w grupie komercyjnej 16-49. Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w kraju pozostają “Fakty” TVN, które w sierpniu przyciągały średnio 22,4 proc. ogólnej widowni.

 

TVN24 i “Fakty” TVN pozostają liderami rynku w swoich grupach. W sierpniu telewizja TVN24 była najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w kraju, osiągając wynik 5,48 proc. widowni (kategoria powyżej 4. roku życia).

Na kolejnych miejscach znalazły się TVP Info (4,08 proc), Polsat News (1,96 proc.) oraz TVN24 BiS z wynikiem 0,52 proc. Należy jednak pamiętać, że TVP Info to naziemna telewizja z 99,5-procentowym zasięgiem, a TVN24 dociera do ok. 60 proc. gospodarstw domowych.

W najważniejszej dla reklamodawców kategorii wiekowej 16-49 TVN24 także utrzymuje pozycję lidera, osiągając 3,18 proc. rynku. Kolejne były TVP Info (1,77 proc.) oraz Polsat News (1,68 proc). Telewizja TVN24 BiS w tej grupie wiekowej osiągnęła wynik 0,37 proc.

 

 

“Fakty” TVN najchętniej oglądanym programem informacyjnym

“Fakty” TVN w sierpniu 2021 utrzymały pozycję lidera wśród codziennych programów informacyjnych. Średni dzienny udział rynkowy “Faktów” wyniósł 22,4 proc. w kategorii ogólnej 4+. Wynik ten obejmuje zarówno TVN, TVN24 BiS, jak i oglądanie tego samego dnia z przesunięciem czasowym (VOSDAL). Na drugim miejscu znalazły się “Wiadomości” TVP (TVP1 i TVP Info) z wynikiem 20,1 proc. Zestawienie zamykają “Wydarzenia” Polsatu z wynikiem 15,8 proc.

Z danych Nielsen TV Audience Measurement wynika, że w sierpniu średnio “Fakty” TVN oglądało 2 299 467 osób. “Wiadomości” TVP przyciągały średnio 2 188 203 osoby, a “Wydarzenia” Polsatu – 1 569 287.

W grupie komercyjnej (16-49 lat) “Fakty” TVN w sierpniu średnio osiągały 22,7 proc. rynku, przy 11,4 proc. udziału “Wiadomości” TVP oraz 17 proc. “Wydarzeń” Polsatu. Jeśli chodzi o średnią oglądalność (AMR) w tej grupie wiekowej, to “Fakty” średnio przyciągały 749 685 osób, “Wydarzenia” Polsatu – 544 791 osób, a “Wiadomości” TVP – 403 145.

Dane pochodzą od Nielsen Television Audience Measurement.

 

 

Źródło: Nielsen Television Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *