TVP: Wyniki oglądalności serwisów informacyjnych w poszczególnych województwach

Wyniki oglądalności serwisów informacyjnych w poszczególnych województwach, zaprezentowane w artykule, opublikowanym w dniu 3 lipca 2018 r. na portalu press.pl, zostały przedstawione w sposób niezgodny ze sztuką. Kolejny raz na rynku podmiot branżowy, który powinien dochować najwyższej staranności w prezentacji wyników przedstawił dane selektywnie, w sposób mający udowodnić z góry określoną tezę. Są to działania godzące w interes ekonomiczny i wizerunek Telewizji Polskiej.

 

 

 

Przygotowujący dane pominęli fakt, że od 24.08.2017 Wiadomości nadawane są równocześnie na dwóch antenach: TVP1 oraz TVP Info. Oznacza to, że porównywanie danych z pierwszej połowy 2017 roku z danymi o widowni z analogicznego okresu roku 2018 tylko dla anteny TVP1 jest nadużyciem. W województwie podlaskim aż 28% widzów oglądających Wiadomości w 2018 roku to widzowie TVP Info. Widzowie Ci w 2017 roku oglądali Wiadomości wyłącznie na jednej antenie- TVP1. W zaprezentowanych przez portal press.pl wynikach zostali oni całkowicie pominięci. Podobnie sytuacja wygląda także w innych województwach, a w skali całego kraju udział oglądalności Wiadomości na antenie TVP Info wynosi średnio 20% całkowitej widowni.

Należy podkreślić, że identyczne, nierzetelne porównania danych dotyczących oglądalności Wiadomości pojawiały się już w przeszłości na jednym z portali branżowych i były prostowane przez Telewizje Polską ze względu na to, że przedstawiały obraz niemający odzwierciedlenia w rzeczywistości, czemu rację przyznała również firma Nielsen w piśmie skierowanym do TVP

Błędnie interpretowane, lub nieumiejętnie opisywane dane, stały się tak powszechne, że często są powielane przez media aspirujące do tytułów opiniotwórczych czy też tzw. branżowych.

Telewizja Polska jest zaskoczona brakiem reakcji ze strony Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy które z wielkim zaangażowaniem broniło w ostatnich dniach wizerunku firmy Nielsen. Natomiast nierzetelne prezentowanie danych, szkodliwe dla TVP nie spotyka się z symetryczną reakcją ze strony tej organizacji branżowej. Może to wskazywać na działania mające na celu wspieranie interesów, wybranych uczestników rynku.

Zobacz także

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.