TVP z nominacjami do nagród EBU Connect 2021 (wideo)

Czołówka serialu „Ludzie i Bogowie” Bodo Koxa oraz spot promocyjny projektu „Ferie z TVP” otrzymały nominacje do nagród w Konkursie EBU Connect 2021, organizowanym przez Europejską Unię Nadawców. W konkursie wyłaniane są najlepsze spoty i kampanie promocyjne, zrealizowane na potrzeby filmów i programów nadawców publicznych w całej Europie.

 

W tym roku do konkursu EBU Connect zgłoszono ponad 240 filmów i kampanii promocyjnych. Jury konkursu Europejskiej Unii Nadawców nominowało do nagród 70 produkcji z 25 krajów, obok Telewizji Polskiej wśród nominowanych znaleźli się m.in. BBC, włoska RAI, France Televisions oraz szwedzki nadawca publiczny Sveriges Television.

Czołówka serialu TVP „Ludzie i Bogowie” w reżyserii Bodo Koxa otrzymała nominację w kategorii „Best Fictional Promotion”. Serial Telewizji Polskiej opowiada o realiach życia w okupowanej Warszawie i działaniach jednostki bojowej o kryptonimie „Pazur”, której jednym z zadań jest likwidowanie osób skazanych wyrokami sądu podziemnego. Obok produkcji Telewizji Polskiej w tej samej kategorii nominowano produkcje nadawców publicznych z Wlk. Brytanii (BBC), Włoch (RAI), Szwajcarii (RTS) i Szwecji (SVT).

 

https://vimeo.com/457665618

 

Kolejna produkcja Telewizji Polskiej w finale konkursu to zwiastun projektu „Ferie z TVP” nominowany w kategorii „Best Promotion for Children under 13”. Projekt został zrealizowany przez Telewizję Polską, w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji i Nauki z myślą o dzieciach i młodzieży, pozostających w domach w czasie zimowych wakacji. Ambasadorką „Ferii z TVP” i interaktywnym przewodnikiem w programie jest Roksana Węgiel.

 

 

Obok klipu „Ferie z TVP” w konkursie nominowano również filmy promocyjne niemieckiego nadawcy ZDF, szwedzkiego nadawcy SVT, France Télévisions i spot promocyjny Mini Eurovision Song Contest duńskiej telewizji publicznej DR.

W tegorocznym konkursie EBU Connect nagrody przyznawane są w 14 kategoriach, m.in. za najlepszy film/kampanię promocyjną filmu fabularnego, najlepszy spot promocyjny programu lub wydarzenia sportowego, najlepszą postprodukcję spotu, najlepszy pomysł na niskobudżetowy spot promocyjny, najlepszą promocję w mediach społecznościowych. W tym roku dodano także nową kategorię: Special Covid-19, do której zgłaszano spoty lub kampanie, mające na celu informowanie i edukowanie odbiorców (ale też dostarczanie rozrywki) w czasie pandemii.

Europejska Unia Nadawców (European Broadcasting Union, EBU) zrzesza 115 organizacji mediów publicznych z 56 krajów. Konkurs EBU Connect to przedsięwzięcie, w którym wyróżnia się twórców krótkich form (spotów, jingli) w nowatorskich, niestandardowych kategoriach.

Nagrody EBU Connect są cenionym wyróżnieniem wśród nadawców publicznych na świecie. Telewizja Polska była laureatem tego konkursu w 2019 roku. Spot promujący jesienną ramówkę Telewizji Polskiej „Bądźmy Razem jesienią” zdobył drugą nagrodę w kategorii „Best Use od Music or Sound Design in Promotion”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *