BadaniaMediaTVP

TVP1 liderem września. Transmisje wydarzeń sportowych hitami miesiąca

We wrześniu liderem oglądalności według NM* wśród wszystkich anten została TVP1. Miesięczny udział anteny w rynku telewizyjnym wzrósł w stosunku do sierpnia o 15,5% i wyniósł 9,1% w grupie 4+. Najwyższy wzrost Jedynka zanotowała w grupie 16 – 49, który wyniósł 35,7%. TVP Kobieta zanotowała wzrost udziałów w grupach 4+ i 7-74, natomiast udziały TVP ABC wzrosły w grupach dziecięcych. W TOP50 najchętniej wybieranych anten znalazły się także TVP HD, TVP Historia, TVP ABC, TVP Rozrywka, TVP Kultura i TVP Kobieta. Wśród 10 najliczniej oglądanych programów we wrześniu aż 9 pozycji należało do TVP.

 

We wrześniu liderem oglądalności według NM* wśród wszystkich anten została TVP1. Miesięczny udział anteny w rynku telewizyjnym wzrósł w stosunku do sierpnia o 15,5% i wyniósł 9,1% w grupie 4+. Najwyższy wzrost Jedynka zanotowała w grupie 16 – 49, który wyniósł 35,7%. TVP Kobieta zanotowała wzrost udziałów w grupach 4+ i 7-74, natomiast udziały TVP ABC wzrosły w grupach dziecięcych. W TOP50 najchętniej wybieranych anten znalazły się także TVP HD, TVP Historia, TVP ABC, TVP Rozrywka, TVP Kultura i TVP Kobieta. Wśród 10 najliczniej oglądanych programów we wrześniu aż 9 pozycji należało do TVP.

Na drugim miejscu wśród liderów oglądalności jest TVP2 z udziałami 7,5% w grupie 4+. Udział Dwójki miesiąc do miesiąca wzrósł o 12%. TVP Kobieta zanotowała wzrost udziałów o 6,1% w grupie 4+ oraz 3% w grupie 7-74. Wzrost udziałów TVP ABC w grupie 4 – 15 wyniósł 13%, natomiast w grupie 4 – 9 zmienił się o 9,6%. W pierwszej dwudziestce najchętniej oglądanych anten znalazły się TVP Info, TVP Seriale, TVP Sport oraz TVP3.

Hitami miesiąca były mecze Polaków w Mistrzostwach Świata w siatkówce mężczyzn oraz mecze w ramach Ligi Narodów. Mecz siatkówki Polska – Włochy, 11 września w TVP1 według MOR** obejrzało średnio 5,3 mln widzów (w momencie najwyższej oglądalności 6,3 mln osób), według NM prawie 4 mln widzów, a udział transmisji wyniósł 28,5%. Spotkanie siatkarskiej reprezentacji Polski z Brazylią, 10 września w TVP1 obejrzało według MOR średnio 3,2 mln osób, według NM spotkanie zainteresowało 3,7 mln osób przy udziałach na poziomie 31,1%. Mecz Walia – Polska rozgrywany w ramach piłkarskiej Ligi Narodów, 25 września obejrzało według MOR średnio ponad 6,4 mln osób, według NM sportowe widowisko średnio obejrzało 3,3 mln widzów (udziały 25,6%).

Do top 50 najchętniej wybieranych anten należały we wrześniu: TVP HD, TVP Historia, TVP ABC, TVP Rozrywka, TVP Kultura i TVP Kobieta.

„Pytanie na śniadanie” w grupie wszystkich widzów osiągnęło we wrześniu wyższą oglądalność od konkurencyjnego programu śniadaniowego. Średnia widzów wyniosła 388 tysięcy przy udziałach na poziomie 8,4%.

Przesłuchania „The Voice of Poland” w 13. edycji osiągnęły wyższy udział antenowy w porównaniu z poprzednią edycją. Tej jesieni udział programu wzrósł o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym. Wzrosła również liczba widowni – w grupie 4+ jest większa o 60 tysięcy (średnia liczba widzów we wrześniu to 1,6 mln).

Coraz więcej osób ogląda program „Tak to leciało” w TVP2. Średnia widzów we wrześniu to 1 mln osób przy średnim udziale antenowym 10,7%, który także z odcinka na odcinek się zwiększa.

W miniony weekend liderem wszystkich anten była TVP1. Jej udziały wyniosły odpowiednio – 9,5% w piątek, 30 września, 7,7% w sobotę, 1 października i 8,3% w niedzielę, 2 października. W TOP10 programów weekendu znalazło się 6 należących do TVP. Najliczniej oglądanym był program „Rolnik szuka żony” w TVP1. Średnio obejrzało go według MOR 2,9 mln widzów, według NM program obejrzało 2,8 mln widzów, przy udziale 21% (grupa 4+).

Prapremierowym pokazem spektaklu „Rewolwer” Aleksandra Fredry w reżyserii Wojciecha Adamczyka jesienny repertuar zaprezentował we wrześniu Teatr Telewizji. Twórcy TTV zaprosili do wspólnego analizy romantycznej literatury, na której zostały oparte nadchodzące premiery „Kordiana” Juliusza Słowackiego oraz „Konrada Wallenroda” Adama Mickiewicza.

XVI Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego, codzienne „Informacje Kulturalne”, programy: „Co dalej?”, „Wędrowiec Polski”, „Res Poloniae”, „Trzeci punkt widzenia” – to tylko niektóre produkcje, na które w tym sezonie zaprasza Centrum Kultury i Historii TVP. W czwartek, 8 września, podczas konferencji ramówkowej, nowości zaprezentowały kanały tematyczne CKiH: TVP Kultura, TVP Historia, TVP Dokument i TVP HD, które pokażą premiery teatralne, produkcje z udziałem najwybitniejszych osobowości świata kultury i sztuki, nowości o tematyce historycznej, poruszające dokumenty oraz pełne inspiracji programy o wyjątkowych zakątkach Polski.

Ukraiński sektor audiowizualny przeżywa głęboki kryzys w związku z prowadzonymi przez Rosję agresywnymi działaniami wojennymi na terytorium Ukrainy. Mając ten fakt na uwadze, a także będąc świadomym potencjału twórczego ukraińskich autorów, Telewizja Polska organizuje konkurs pt. „Talents: Ukraine!” na najlepszy scenariusz serialu telewizyjnego. Adresatem konkursu są pochodzący z Ukrainy twórcy, a projekt ten jest elementem drugiej edycji Międzynarodowego Festiwalu Telewizyjnego „Heart of Europe”.

W piątek, 16 września w Białymstoku podczas uroczystej gali zostały wręczone nagrody i wyróżniania laureatom 28. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych Telewizji Polskiej. W tegorocznym PiK dziennikarze rywalizowali w sześciu kategoriach konkursowych i dwóch kategoriach specjalnych. Nagrodę główną GRAND PRIX im. Piotra Świąca w kategorii NAJLEPSZY PROGRAM INFORMACYJNY otrzymał zespół „Informacji” z TVP3 Olsztyn. Jury przyznało również dwa równorzędne wyróżnienia dla zespołów „Kroniki” z TVP3 Kraków oraz „Kuriera Mazowieckiego” z TVP3 Warszawa.

Telewizja Polska na 47. FPFF zaprezentowała w Gdyni siedem produkcji i koprodukcji, w tym aż pięć w Konkursie Głównym. Trzy z nich otrzymało nagrody, w tym „Filip” w reżyserii Michała Kwiecińskiego, wyprodukowany i dystrybuowany przez Telewizję Polską, został doceniony przez jury Festiwalu i nagrodą ,,Srebrne Lwy”. Ponadto otrzymał nagrody w kategoriach „Charakteryzacja” i „Zdjęcia”. Sukces odniósł także koprodukowany przez Telewizję Polską film „Orzeł. Ostatni Patrol” w reż. Jacka Bławuta, który nagrodzono w kategoriach: „Reżyser”, „Dźwięk” i „Montaż”. Beaty Dzianowicz została uhonorowana w kategorii „Debiut reżyserki lub drugi film” za obraz „Strzępy” koprodukowany przez Telewizję Polską, a Grzegorza Przybyła o nagrodzono w kategorii „Drugoplanowa rola męska”.

„Wierzę w lepszy świat” to tytuł wyjątkowego koncertu Telewizji Polskiej zorganizowanego 17 września z okazji 83. rocznicy sowieckiej agresji na Polskę, w dniu oficjalnego otwarcia przekopu Mierzei Wiślanej. Na elbląskiej scenie wystąpiły gwiazdy polskiej sceny muzycznej: Janusz Radek, Katarzyna Cerekwicka, Kasia Moś, Krzysztof Kiljański, Marek Piekarczyk, Maryla Rodowicz, Natalia Sikora, Piotr Cugowski, Ryszard Rynkowski i Tadeusz Seibert, a towarzyszyła im fenomenalna orkiestra Kukla Band pod batutą Zygmunta Kukli. Transmisję koncertu można było oglądać w TVP1.

W niedzielę, 25 września 2022 roku zakończył się program „Szansa na Sukces. Eurowizja Junior” W trakcie finałowego odcinka wyłoniono młodą wokalistę, która będzie reprezentowała nasz kraj w tegorocznym Konkursie Piosenki Eurowizji Junior 2022 w Armenii.

TVP Polonia, pierwszy program satelitarny Telewizji Polskiej, łączący miliony rodaków rozsianych po całym świecie, od wtorku 20 września br. dostępny jest na multipleksie testowym Telewizji Polskiej. Jesienią na antenie TVP Polonia oglądać możemy nie tylko kontynuację rozpoczętych cyklów, które zyskały uznanie widzów, ale także kilka wyjątkowych premier. Program TVP Polonia w jakości HD i standardzie nadawania naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2/HEVC dostępny jest dla widzów w całym kraju na pozycji 19 na pilocie.

28 września ofertę programową przedstawił najnowszy kanał TVP Nauka. Jego nadawanie rozpoczęło się 3 października. Kanał prezentuje treści oparte na faktach i dowodach naukowych, buduje stałą i lojalną widownię, realizując misję mediów publicznych. Popularyzuje wiedzę z zakresu przyrody, technologii i technologii kosmicznych, biologii, medycyny, astronomii, fizyki, matematyki, chemii, ekologii, ekonomii i nauk społecznych. Kanał został podzielony na emitowane każdego dnia pasma tematyczne. Oferta programowa jest skierowana do odbiorcy powyżej 14 roku życia.

NM* – Nielsen Media

MOR** – Model Oglądalności Rzeczywistej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *