BadaniaMediaTVP

TVP2 liderem stycznia. Udany start nowości TVP

W styczniu udział Telewizji Polskiej w grupie 4+ wyniósł 27,11%. TVP2 została liderem wśród wszystkich anten, a udział anteny w pierwszym miesiącu 2023 roku wyniósł 7,91%. Na drugim miejscu była TVP1 z udziałem miesięcznym 7,88%. W TOP10 najliczniej oglądanych programów aż 7 należało do TVP.

 

Porównaniu z grudniem 2022 wzrost udziałów zanotowała również TVP2, średni udział anteny w styczniu wzrósł w grupie 4+ o 7%, w grupie 16-59 i 16-49 o 6%. W minionym miesiącu w TOP50 wszystkich anten w grupie 4+ znalazły się TVP Info, TVP Seriale, TVP Sport, TVP3, TVP ABC, TVP Historia, TVP Rozrywka, TVP Kultura i TVP Kobieta. We wszystkich grupach wiekowych (4+, 16-49 i 16-59), w porównaniu z grudniem 2022, wzrosły udziały TVP Nauka, TVP ABC i TVP Info. TVP Nauka i TVP Info najwyższą dynamikę wzrostu zanotowały w grupie 16-49. Udział TVP Nauka wzrósł o 63% (udział 0,13%), a TVP Info o 8% (udział 1,72%). TVP ABC najbardziej zwiększyła udział w grupie 4+, gdzie dynamika wzrostu była na poziomie 19% (udział 0,56%). Natomiast udziały TVP Dokument wzrosły, w porównaniu z grudniem ubiegłego roku, w grupie 4+ o 13% i w grupie 16-49 o 11% i wyniosły odpowiednio 0,18% i 0,10%.

Od początku roku zwiększa się widownia i udziały „Pytania na śniadanie” w TVP2. Program w we wszystkich grupach wiekowych pokonał konkurencję i jest liderem pasma. W grupie 4+ widownia „Pytania na śniadanie” wyniosła 458 tys. osób przy udziale 9,3%, w grupie 16-59 program oglądało średnio 203 tys. widzów (udział 8,9%), a w 16-49 „Pytanie na śniadanie” zainteresowało 145 tys. osób przy udziale 9,7%.

W pierwszym miesiącu 2023 roku najliczniejszą widownię zgromadził serial „M jak miłość”. 9 stycznia odcinek obejrzało 3,4 mln widzów, a udział anteny w paśmie wyniósł 26,8%. W styczniu Telewizja Polska rozpoczęła emisję programów i seriali zimowej ramówki. Najliczniejszą widownię zgromadził 5. sezon „Sanatorium miłości” w TVP1. Średnia miesięczna oglądalność programu wyniosła 2,3 mln widzów przy udziałach ponad 18%. Program w każdą niedzielę był liderem pasma. Średnio 2 mln widzów (udział w paśmie prawie 16%) oglądało w soboty muzyczny show Dwójki „The Voice Senior”. Program w styczniu został liderem pasma. Uznanie widzów i świetne wyniki zanotował nowy serial TVP1 „Dom pod Dwoma Orłami”, który oglądało średnio ponad 2 mln widzów, a udział w paśmie wyniósł 14,4%. Emitowany w Jedynce serial „Korona królów. Jagiellonowie” zgromadził średnio 1,3 mln widzów, przy udziale 9,6%.

Nowy sezon programu „You Can Dance – Nowa Generacja” w TVP2 zgromadził 934 tys. widzów (udział 7,8%), a kolejna edycja „Tak to leciało!” zainteresowała 1,1 mln osób przy udziale 9,5%.

W czwartek, 12 stycznia 1,7 mln widzów w TVP1 i TVP Polonia oraz 700 tys. osób w TVP Info według Nielsen Media zgromadził w momencie najwyższej oglądalności „Gość Wiadomości”. W programie został wyemitowany ekskluzywny wywiad z prezydentem Wołodymyrem Zełenskim. Była to pierwsza rozmowa prezydenta Ukrainy w polskiej telewizji.

W niedzielę, 22 stycznia Telewizja Polska transmitowała z Teatru Wielkiego w Warszawie widowisko „1863 – Ku Wolności. Koncert inaugurujący obchody 160. rocznicy Powstania Styczniowego”. W TVP Historia koncert obejrzało 27 tys. widzów, a w TVP1 i TVP Polonia 357 tys. osób. Widowisko historyczno-muzyczne było wielowątkową opowieścią o Powstaniu Styczniowym. Natomiast 23 stycznia relacje z obchodów 160. Rocznicy Powstania Styczniowego w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało łącznie 934 tys. widzów, udziały anten wyniosły 10,6%.

Dane: Nielsen Media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *