TVP3 Katowice laureatem Prix CIRCOM
Film dokumentalny „Martwy sezon” Dagmary Drzazgi z TVP Katowice został zwycięzcą konkursie Prix CIRCOM dla najlepszych produkcji telewizyjnych nadawców regionalnych w Europie.
Europejskie Stowarzyszenie Telewizji Regionalnych CIRCOM przyznało nagrody konkursu Prix CIRCOM. Film dokumentalny „Martwy sezon” według scenariusza i w reżyserii Dagmary Drzazgi, wyprodukowany przez TVP3 Katowice został laureatem konkursu w kategorii „Muzyka i Sztuka” (Music and Arts). O przyznaniu nagrody zdecydowało Jury, złożone z dziennikarzy z 14 krajów, podczas obrad w dniach 7-11 kwietnia 2019 w Delden w Holandii.
Dokument „Martwy sezon” opowiada o Rafale Wojaczku, jednym z najważniejszych polskich poetów powojennych. W 1969 roku ukazał się debiutancki tomik Wojaczka pt. „Sezon”, który utorował poecie drogę do grona najwybitniejszych twórców poezji w Polsce. Film mierzy się z legendą „poety przeklętego”, którego życie i wiersze nie przestają inspirować, a który zmarł śmiercią samobójczą w wieku 26 lat.
Do konkursu Prix CIRCOM 2019 zgłoszono ponad 220 programów, wyprodukowanych przez regionalne stacje telewizyjne – członków CIRCOM z całej Europy. Konkurs obejmował 11 kategorii konkursowych.
Dagmara Drzazga jest już podwójną laureatką konkursu Prix CIRCOM. W 2003 roku podczas finału konkursu w Grado (Włochy) otrzymała Grand Prix za film „Bobrek Dance”.
Telewizja Polska od 2019 roku jest sponsorem nagrody głównej – Grand Prix CIRCOM, wręczanej podczas Gali na zakończenie corocznej konferencji CIRCOM, w której biorą udział kraje i nadawcy, będący członkami stowarzyszenia. Zwycięzca, nominowany spośród laureatów nagród w poszczególnych kategoriach zostanie ogłoszony podczas tegorocznej Gali w Nowym Sadzie (Serbia).
Nazwa CIRCOM to skrót od „Cooperative Internationale de Recherche et d’Action en matière de Communication” (współpraca międzynarodowa w badaniach i działalności w zakresie komunikacji). CIRCOM Regional ma na celu promowanie rozwoju telewizji regionalnych i współpracy profesjonalnych grup zawodowych oraz wspieranie współpracy pomiędzy ośrodkami regionalnymi. Do zadań organizacji należy również organizacja szkoleń, warsztatów i koprodukcji oraz dorocznego konkursu Prix CIRCOM. Istotnym elementem programu organizacji jest promocja kultury europejskiej i dbałość o zachowanie kultury oraz dziedzictwa poszczególnych regionów Europy. W chwili obecnej członkami CIRCOM Regional jest 31 państw i ponad 300 regionalnych stacji telewizyjnych, w tym 16 polskich oddziałów terenowych. Telewizja Polska S.A. jest członkiem CIRCOM Regional od 1990 r., a od kilku lat współfinansuje nagrody Prix CIRCOM.