Media

„Ucho Prezesa” nie ociepla wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość

Prawie połowa badanych (47%) uważa, że miniserial satyryczny „Ucho Prezesa” nie ociepla wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość, a tylko 18% jest przeciwnego zdania. Pozostałe osoby (35%) nie są w stanie określić swojej opinii na ten temat – tak wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Najwięcej osób przekonanych o pozytywnym wpływie serialu na wizerunek partii rządzącej jest wśród jej wyborców.
 
Najwięcej zwolenników opinii, że „Ucho Prezesa” ociepla wizerunek PiS, jest wśród jej wyborców – 33%, a najmniej wśród sympatyków PO – 15%.
Ponadto, zdaniem większości badanych (53%) „Ucho Prezesa” ma negatywny wpływ na wizerunek rządu Zjednoczonej Prawicy, kierowanego przez Beatę Szydło, a przeciwnego zdania jest zaledwie 11%. Najwięcej osób przekonanych o negatywnym wpływie jest wśród zwolenników PO – 74% i Nowoczesnej – 62%.
Niemal analogicznie oceniany jest wpływ „Ucha Prezesa” na wizerunek Jarosława Kaczyńskiego – 45% badanych dostrzega wpływ negatywny, tylko 13% – pozytywny, a 42% nie jest w stanie tego określić.
Najwięcej zwolenników pozytywnego wpływu „Ucha Prezesa” na wizerunek Jarosława Kaczyńskiego jest wśród wyborców PiS – 31%.
Miniserial „Ucho Prezesa” jest znany przeważającej części dorosłych Polaków, którzy wzięli udział w badaniu (63%), z czego większość (55%) ma do niego stosunek pozytywny, a tylko 12% – negatywny. Najwięcej entuzjastów „Ucha Prezesa” jest poza elektoratem obozu rządzącego – wśród zwolenników Platformy Obywatelskiej (84%), Kukiz’15 (71%) i Nowoczesnej (69%). Choć nie brakuje ich też wśród wyborców PiS (43%).
Ciekaweliczby.pl to autorski projekt edukacyjny przybliżający opinii publicznej warte poznania fakty oparte o konkretne dane liczbowe. Ideą jest prezentowanie danych tak, by każdy mógł łatwo wyciągnąć z nich obiektywne wnioski i krytycznie spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość. To cenna umiejętność w dobie post-prawdy, gdy granice między faktem i opinią, prawdą i fałszem, informacją i dezinformacją coraz bardziej się zacierają. Więcej na  www.ciekaweliczby.pl oraz na Facebooku

Ariadna
  to ogólnopolski panel badawczy audytowany przez Organizację Firm Badania Opinii Rynku (OFBOR). Więcej na www.panelariadna.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *