BadaniaMediaTVP

W listopadzie programy TVP najpopularniejsze

W listopadzie grupa TVP z udziałami 27,9% jest liderem rynku wśród nadawców telewizyjnych, a TVP1 z udziałami 10% najpopularniejszą anteną miesiąca. Ponadto wzrost odnotowały TVP Info i TVP3 oraz kanały tematyczne: TVP HD, TVP Kultura i TVP Polonia. Aż 9 na 10 najchętniej oglądanych programów miesiąca należało do Telewizji Polskiej.

 

Dużym sukcesem okazał się premierowy odcinek nowego serialu TVP2 pt. „Kozacka miłość”, który według NAM obejrzało w poniedziałek, 30 listopada 1,6 mln widzów. To wzrost widowni pasma Dwójki aż o 227% w porównaniu z dotychczasową widownią o tej porze w ramówce jesiennej anteny. Rosyjsko-ukraiński melodramat kostiumowy, którego akcja rozgrywa się na ukraińskiej prowincji na przełomie XIX i XX wieku, jest emitowany od poniedziałku do piątku o godz. 18.45 w TVP2.

W listopadzie ranking najliczniej oglądanych programów zdominowały programy emitowane na antenach TVP.

Na pierwszym miejscu uplasował się koncert „18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2020”, którego widownia zdeklasowała konkurencję. Tylko w TVP1 koncert obejrzało 4,5 mln osób, co sprawiło, że jest na pierwszym miejscu w gatunku programów rozrywkowych tego roku.

W rankingu popularności jako drugi zakwalifikował się „Teleexpress”, który 22 listopada zgromadził największą widownię miesiąca wśród programów informacyjnych, 4,1 mln osób, zajmując tym samym pozycję lidera gatunku.

Wśród seriali niezmiennie liderem jest „M jak miłość” z widownią 4,1 mln osób, 24 listopada. Do listy najpopularniejszych programów dołączyły w listopadzie transmisje z „Pucharu Świata w Skokach Narciarskich”. Transmitowany 22 listopada konkurs w Wiśle z sukcesem zainaugurował nowy sezon. W TVP1 obejrzało go 3,8 mln widzów.

Na antenach TVP w listopadzie nie brakowało programów rocznicowych, wśród których największą widownię, 2,1 mln widzów, zgromadził transmitowany w TVP1 „11 Listopada – koncert z okazji Święta Niepodległości”.

Widzowie chętnie oglądali w ofercie kanałów TVP, programy i serwisy informacyjne. TVP Info odnotowało wzrost miesięcznych udziałów o 13,3% w porównaniu do listopada 2019, a udziały anteny na koniec miesiąca wyniosły 4,3% (grupa 4+).

19 listopada portfolio kanałów Telewizji Polskiej wzbogacił nowy kanał tematyczny TVP Dokument, który w ramówce proponuje znane oraz nagradzane dokumenty. Widzowie mogą wybierać zarówno wśród dokumentów realistycznych, surowych, jak również ludzkich i wzruszających.

TVP Dokument został włączony do oferty kilkudziesięciu operatorów sieci kablowych w całej Polsce, platformy satelitarnej CANAL+ oraz udostępniony w ramach testu standardu DVB-T2/HEVC – w naziemnej telewizji cyfrowej na kanale 86.

Pod względem dystrybucji treści, listopad był ważnym miesiącem, ze względu na wprowadzenie szeregu udogodnień mających na celu rozszerzenie dostępności oferty programów Telewizji Polskiej.

Serwis TVP VOD udostępniono posiadaczom telewizorów Philips z systemem operacyjnym Saphi, bez konieczności aktualizacji systemu.

Wprowadzono nową, zaawansowaną aplikację TVP Sport na urządzenia z systemami iOS i Android, która jeszcze bardziej ułatwi śledzenie transmisji sportowych i pozwoli przeglądać treści sportowe także na ekranach telewizorów.

Również platforma TVP Kultura 2 jest dzisiaj bliżej widzów, dzięki udostępnieniu jej poprzez stronę internetową kultura2.tvp.pl. Dzisiaj odbiór kultury jest już możliwy na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *