W lutym TVP Info z rekordowym wynikiem

W weekend 25-27 lutego liderem wśród wszystkich anten telewizyjnych według NAM* zostało TVP INFO, a sobotnie udziały kanału informacyjnego Telewizji Polskiej były najwyższe od wejścia anteny na rynek, czyli od października 2007 roku. Kanał informacyjny Telewizji Polskiej w grupach wiekowych (4+, 16-59,16-49,7-74) uzyskał też najwyższą dynamikę wzrostu w lutym 2022 w porównaniu do lutego 2021 wśród wszystkich stacji telewizyjnych. Liderem lutego pod względem udziałów w grupie 4+ niezmiennie pozostaje TVP1. W TOP10 najliczniej oglądanych programów miesiąca aż 9 należało do TVP.

 

Od 25 do 27 lutego TVP Info zanotowało dzienne udziały odpowiednio: 9,5% w piątek, 11,2% w sobotę oraz 10,2% w niedzielę. TVP Info w lutym odnotowało najwyższą dynamikę wzrostu rok do roku. Kanał informacyjny TVP aż o 76,4% zwiększył swoje udziały w grupie 16-59, a o 65,7% w grupie komercyjnej 16-49. Ponadto w grupie 7-74 udziały anteny wzrosły o 54,8%, a w grupie 4+ o 52,4%. TVP Info jest jedynym kanałem informacyjnych w Polsce, który w znaczący sposób zanotował taką dynamikę wzrostu.

Te wyniki TVP Info związane są z wydarzeniami, jakie rozpoczęły się w czwartek, 24 lutego w Ukrainie, kiedy Rosja rozpoczęła inwazję na sąsiadujący z Polską kraj. Widzowie w trudnych chwilach poszukiwali rzetelnych i wiarygodnych informacji, stąd ogromne zainteresowanie informacjami prezentowanymi przez antenę TVP.

W związku z sytuacją u sąsiada Polski TVP dostosowała do bieżącej sytuacji ofertę programową. W weekend 25-27 lutego TVP Historia, TVP Dokument, TVP Kultura i TVP HD wyemitowały około godz. 9:00 i godz. 12:00 Hymn Ukrainy na znak solidarności z narodem ukraińskim. W kanałach TVP Historia i TVP Dokument emitowano filmy fabularne i dokumentalne poświęcone tematyce wschodniej. Najliczniejszą widownię zgromadził film Andrzej Wajdy „Katyń”, który 25 lutego w TVP Historia obejrzało 117 tys. osób przy 0,89% udziałów.

Natomiast w niedzielę, 27 lutego Telewizja Polska wraz z Caritas Polska zorganizowały specjalny koncert na żywo „Solidarni z Ukrainą”, podczas którego Caritas Polska prowadził zbiórkę pieniędzy na ubrania i żywność dla ukraińskich ofiar wojny. Koncert obejrzało 3 mln widzów według MOR** i 2,9 mln widzów według NAM w momencie najwyższej oglądalności łącznie w TVP1 i TVP Polonia. Średnia widownia wyniosła na obu antenach według MOR 2,4 mln osób, a według NAM 2,2 mln widzów (udziały 15,3%). Koncert był retransmitowany także w TVP Kobieta.

Ponadto z myślą o obywatelach Ukrainy, którzy w obliczu działań wojennych znaleźli schronienie w Polsce, oraz wszystkich ukraińskojęzycznych mieszkańcach Polski 28 lutego Telewizja Polska we współpracy z ukraińskim nadawcą publicznym UA: PBC podjęła decyzję o udostępnieniu na swoich kanałach programu pierwszego ukraińskiej telewizji publicznej, UA1.

Po ogłoszeniu decyzji KRRIT o wykreśleniu z rejestru sieci kablowych i platform satelitarnych rosyjskich kanałów telewizyjnych, w tym Russia Today (RT), operatorzy zastąpili RT kanałem TVP World. Jest on dostępny dla wszystkich abonentów sieci UPC oraz Orange, a około 20 operatorów zdecydowało się włączyć TVP World. Najnowszy kanał TVP nadawany w języku angielskim został uruchomiony w listopadzie 2021 roku. Od 12 lutego TVP World jest dostępny na terenie USA za pośrednictwem serwisu IPTV/OTT Sling TV.

Wśród anten Telewizji Polskiej, które zanotowały w okresie luty 2021-luty 2022 wzrost udziałów, znalazł się kanał TVP Seriale. Zwiększył on swoje średnie udziały w grupie 16-59 o 9,4%. TVP Kobieta uzyskała w lutym najwyższe tegoroczne udziały 0,18% w grupie 16-59.

Od czwartku, 24 lutego br. kanał TVP Rozrywka nadawany naziemnie na multipleksie testowym TVP jest dostępny w całej Polsce w jakości HD.

Od 4 do 20 lutego TVP transmitowała XXIV Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Telewizja Polska pokazała ponad 200 godzin rywalizacji na żywo, a ponadto wyemitowała dedykowane studia sportowe, podsumowania i powtórki transmisji. Zarówno według MOR i NAM najliczniej obejrzaną transmisją był konkurs w skokach narciarskich z udziałem Polaków, który 6 lutego zgromadził w Jedynce w momencie najwyższej oglądalności 4,9 mln osób (MOR) i 3,9 mln widzów (NAM). Średnia widownia tego konkursu wyniosła 3,8 mln osób (MOR) i 3 mln widzów przy udziałach 24,7% (NAM).

22 lutego 2022 r. rozpoczęła się II edycja wyjątkowego Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Festiwal prezentował najlepsze produkcje i koprodukcje Telewizji Polskiej o tematyce tożsamościowej zrealizowane w 2021 r., które były bez ograniczeń prezentowane na ogólnodostępnej stronie fkn.tvp.pl. Dodatkowo w dniach 25-27 lutego w warszawskim kinie Wisła, odbyły się darmowe projekcie wybranych produkcji festiwalowych. W TVP1, TVP Historia i TVP Kultura emitowano studia festiwalowe, a najliczniejszą widownię zgromadziło to emitowane 22 lutego w Jedynce. Wówczas relację obejrzało 1,7 mln osób, a udziały w paśmie wyniosły 12,2%. 1 marca 2022 r. podczas Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych na uroczystej Gali wręczono nagrody laureatom tegorocznej edycji Festiwalu.

25 lutego wystartowała wiosenna ramówka Telewizji Polskiej. Wśród najnowszych propozycji TVP najliczniejszą widownię zgromadziła w sobotę, 26 lutego w Dwójce piąta edycja muzycznego show z udziałem dzieci „The Voice Kids”. Pierwszy odcinek przyciągnął do TVP2 średnio 1,8 mln widzów, a udziały wyniosły średnio 13,3%.

We wtorek, 15 lutego 8. urodziny obchodziło TVP ABC. Z tej okazji antena przygotowała dla dzieci i ich rodziców wyjątkowy prezent – nowy wirtualny kanał TVP ABC 2, który zapewni dzieciom w wieku 3-6 lat rozrywkę i naukę na najwyższym poziomie. W lutym najliczniej oglądanym programem w grupie 4-15 był animowany serial „Ricky Zoom”, który 1 lutego zobaczyło 119 tys., a udziały wyniosły 15,8%.

W TOP10 najliczniej oglądanych programów w lutym aż 9 należało do Telewizji Polskiej. Wśród nich na pierwszym miejscu znalazł się odcinek serialu „M jak miłość” z 1 lutego, który obejrzało 3,5 mln osób przy 26,6% udziałach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *