BadaniaMediaTVP

W weekend widzowie wybrali rozrywkę, sport i historię w TVP

W sobotę, 15 lipca liderem anten z udziałem 7,8% była Dwójka. Hitem dnia anteny okazała się kolejna edycja „Polskich biesiad”. Tym razem była to biesiada weselna, prowadzona przez duet Sławomira i Kajrę oraz Marka Sierockiego. W momencie najwyższej oglądalności widowisko muzyczne zgromadziło 1,9 mln widzów, udział anteny wyniósł wtedy 20,4%. W niedzielę, 16 lipca, na pierwszym miejscu znalazła się TVP1, z udziałem 6,9%. Tego dnia najwyższą oglądalność na antenie uzyskał mecz Siatkarskiej Ligi Narodów Kobiet, który w piku oglądało 1,6 mln widzów. W TOP10 programów weekendu sześć tytułów należało do anten TVP.

 

Miniony weekend na antenach TVP upłynął pod znakiem koncertów, sportu i historii. W sobotę TVP2 pokazała czwarty już koncert z serii „Polskie biesiady”, a następnie koncert Międzynarodowego Festiwalu Zespołów Cygańskich Romane Dyvesa.

Podczas „Biesiady weselnej” w Iłży artyści wspólnie z widzami, odśpiewali największe przeboje weselne. Koncert obejrzało średnio 1,6 mln widzów, co przełożyło się na 17,9% udziału anteny w rynku telewizyjnym. Widowisko muzyczne było tego dnia zdecydowanym liderem pasma. W sobotę Dwójka emitowała, odbywający się co roku, Międzynarodowy Festiwal Zespołów Cygańskich Romane Dyvesa, który zgromadził 850 tys. widzów, a udział wyniósł 9,3%. W niedzielę, 16 lipca TVP3 transmitowała kolejny koncert z cyklu „Roztańczona Polska. Letnia Trasa TVP”. Koncert z Władysławowa na antenie TVP3 obejrzało średnio 600 tys., a w momencie najwyższej oglądalności 780 tys. widzów, co pozwoliło uzyskać udział na poziomie 5,4%.

W niedzielę wieczorem TVP1 przygotowała niespodziankę dla kibiców siatkówki kobiecej. Mecz Polska-USA obejrzało w Jedynce średnio 1,2 mln widzów, przy udziale 11,6%. W momencie najwyższej oglądalności antena zgromadziła 1,6 mln fanów siatkówki. Mecz znalazł się na trzecim miejscu programów TVP w TOP10 programów weekendu.

Z okazji przypadającej 15 lipca rocznicy Bitwy pod Grunwaldem, w dwie kolejne niedziele, 9 i 16 lipca, TVP1 wyemitowała odcinki serialu „Korona Królów. Jagiellonowie” ukazujące przygotowania do bitwy, a potem przebieg wielkiego starcia między wojskami Królestwa Polskiego, a rycerzami Zakonu Krzyżackiego. Pięć emitowanych przedpremierowo odcinków serialu obejrzało średnio 770 tys. widzów, przy średnim udziale 7,1%. W sobotę, 15 lipca na antenach TVP1 i TVP Info widzowie mogli obejrzeć premierę filmu dokumentalnego „Grunwald 1410”, w którym historycy polscy i litewscy przedstawiają genezę, przebieg i znaczenie bitwy. Dokument łącznie na obu antenach oglądało ponad 1 mln widzów, co przełożyło się na łączny udział 10,6%.

Dane: Nielsen Media live+vosdal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *