BadaniaMediaTVP

Widzowie w weekend wybrali ofertę rozrywkową TVP

Miniony weekend w TVP dostarczył widzom wielu emocji. W sobotę finał 14. edycji „The Voice of Poland” w momencie najwyższej oglądalności zgromadził ponad 2 mln widzów, w niedzielę Eurowizję Junior na antenie TVP1, TVP Polonia i TVP ABC obejrzało 1,9 mln osób, premierowy odcinek „Rolnik szuka żony” w TVP1 ponad 2,6 mln widzów, a dalszy ciąg losów bohaterów „Kamerdynera” przyciągnął do Jedynki 1,8 mln widzów. Wieczorne weekendowe wydania „Wiadomości” (na żywo) wygrały z programami informacyjnymi konkurencji. Główne anteny TVP były przez cały weekend antenami pierwszego wyboru: pozycję lidera oglądalności w sobotę zajęła TVP2 (udział 8,2%), a w piątek i w niedzielę TVP1 (odpowiednio 8,2% i 8,7%). W TOP10 programów weekendu aż 7 tytułów należało do TVP.

 

W sobotę widzowie obejrzeli finał muzycznego show Dwójki „The Voice of Poland”. Program przez całą jesień cieszył się niesłabnącą sympatią widzów i gromadził średnio 1,6 mln osób. Największą widownię przyciągnęły ostatnie odcinki programu, emitowane w sobotę, 25 listopada, w których wyłoniono zwycięzcę. Został nim Jan Górka z drużyny Lanberry. TVP2 w tym paśmie była liderem rynku telewizyjnego.

Z dużym zainteresowaniem spotkała się również tegoroczna 21. edycja Konkursu Piosenki Eurowizji Junior transmitowana z Nicei. Polskę reprezentowała Maja Krzyżewska. W momencie najwyższej oglądalności transmisja zgromadziła ponad 2,5 mln widzów. Średnio konkurs śledziło w TVP1, TVP Polonia i TVP ABC aż 1,9 mln osób, udział stacji w tym czasie wyniósł 15,3% w grupie 4+ i 18,2% w grupie widzów w wieku 4-15 lat.

Jeszcze większą widownię przyciągnął wieczorem do TVP1 premierowy odcinek serialu „Kamerdyner”, obejrzało go 1,8 mln osób, co przełożyło się na udział w paśmie na poziomie 12,7%.

Bezkonkurencyjną propozycją jesieni w TVP1 jest kolejna edycja reality show „Rolnik szuka żony”. W niedzielę wieczorem program w momencie najwyższej oglądalności obejrzało ponad 2,8 mln widzów, udział stacji w trakcie programu wyniósł 20,6%.

Główne wydanie „Wiadomości” „na żywo” na antenach TVP1, TVP Info i TVP Polonia miało przewagę nad programami informacyjnymi konkurencji. W piątek informacje o 19:30 oglądało 2,7 mln widzów (udział 22,5%), w sobotę 2,6 mln widzów (udział 22%), a w niedzielę aż 2,8 mln widzów (udział 20,2%). Jesienią, z tygodnia na tydzień, rośnie oglądalność „Teleexpressu”. Piątkowe informacje o 17:00 oglądało ponad 1,8 mln widzów, co pozwoliło uzyskać 18,3% udziału w paśmie.

 Dane: Nielsen Media

foto. TVP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *