Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Wyniki finansowe T-Mobile Polska w III kwartale 2023 r.

Na koniec trzeciego kwartału 2023 r. baza klientów T‑Mobile Polska zwiększyła się o 224.000 użytkowników w porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego i wynosiła 12,55 miliona. Mimo kontynuacji procesu wyłączania nieaktywnych kart oferowanych uchodźcom z Ukrainy, zwiększone zainteresowanie ofertą przedpłaconą zaowocowało wzrostem bazy klientów prepaid o 85 tysięcy w porównaniu do trzeciego kwartału. Baza klientów kontraktowych wzrosła równocześnie o 139 tys. W połączeniu ze zwiększeniem sprzedaży usług konwergentnych (FTTH, TV i Voice), a także biznesowych (zwłaszcza ICT), wpłynęło to na wzrost całkowitych przychodów o 3,2%, do kwoty 1,78 mld zł, pomimo utraty części przychodów wynikających z kontynuacji regulacji stawek MTR. W rezultacie T‑Mobile nie tylko utrzymał pozytywne trendy z ostatnich miesięcy pierwszego półrocza, ale zwiększył dynamikę wzrostu i odnotował zysk EBITDA AL 465 mln zł, co stanowi wzrost o 1,6% (r/r).

 

W trzecim kwartale 2023 r. T-Mobile Polska:

– Poprawił przychody o 6,6%, dzięki wyraźnej poprawie wpływów ze wszystkich kluczowych segmentów: usług mobilnych i stacjonarnych oraz w segmencie ICT,

– Pozyskał 224.000 klientów usług mobilnych w porównaniu do ubiegłego roku oraz zwiększył bazę klientów usług telewizyjnych oraz internetu światłowodowego,

– Osiągnął wzrost zysku EBITDA AL o 1,6% – zgodnie z celami strategicznymi przyjętymi na ten rok,

– Zawarł kolejną umowę na dostęp hurtowy do sieci światłowodowej, z operatorem sieci Vectra, co pozwoli T-Mobile zwiększyć zasięg oferty o kolejne 4 mln gospodarstw domowych, by docierać z usługami światłowodowymi do 8 mln gospodarstw domowych,

– Kontynuował realizację strategii ESG, angażując się w inicjatywy na rzecz środowiska oraz upowszechniania kompetencji cyfrowych, opublikował także kolejny raport zrównoważonego rozwoju,

– Kontynuował inwestycje infrastrukturalne mające na celu przygotowanie do uruchomienia sieci 5G na częstotliwościach 3.x GHz.

Filarami naszej strategii rynkowej, obok odpowiedzialności wobec otoczenia i oferowania klientom najlepszej możliwej technologii jest troska o doświadczenia klientów i tworzenie oferty odpowiadającej na ich realne potrzeby. Zwiększenie dynamiki wzrostu w trzecim kwartale, a szczególnie zwiększenie popularności prostych i kompletnych, konwergnetnych pakietów usług dla domu pokazuje, że ci doceniają nasze podejście – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska. Nieustannie dbamy też o ciągły rozwój naszej oferty. Aby uczynić nasze portfolio produktowe jeszcze bardziej atrakcyjnym, wprowadziliśmy markę Red Bull Mobile, która skutecznie przyciąga zwłaszcza młodszych, najbardziej wymagających odbiorców, oferując im innowacyjne, w pełni cyfrowe podejście. Oddaliśmy także do ich dyspozycji wyjątkowe doświadczenia i nagrody Magenta Moments. Dbamy też, aby usługi T‑Mobile były jeszcze szerzej dostępne. Sfinalizowaliśmy umowę hurtowego dostępu FTTH z jednym z największych dostawców w kraju, Vectrą oraz prowadziliśmy przygotowania do uruchomienia sieci 5G w paśmie C.

 

foto. T-Mobile Polska

 

W omawianym okresie koszty energii elektrycznej, mimo wyhamowania tempa wzrostu cen oraz funkcjonowania farm fotowoltaicznych, zbudowanych w ramach umowy vPPA, stanowiły w dalszym ciągu znaczące obciążenie dla firmy. Mimo tego, operator kontynuował inwestycje w sieć światłowodową – ogólnopolską sieć opartą na łączach 400G, sieć łączącą stacje bazowe, a także wymianę komponentów sieci mobilnej, związane z planami uruchomienia sieci 5G na nowo pozyskanych w aukcji częstotliwościach. Sfinalizowano także uruchomienie T Hub – jednostki, która koncentruje się na dostarczaniu usług IT na rzecz spółek Grupy Deutsche Telekom.

Fakt, że w trzecim kwartale nie tylko odnotowaliśmy wzrost, mimo wciąż znacznych obciążeń kosztowych i negatywnego wpływu regulacji stawek MTR, ale zwiększyliśmy jego tempo to sygnał, że nasza strategia działa zgodnie z założeniami. Jej podstawą jest gotowość do działania nawet w bardziej wymagającym otoczeniu i przede wszystkim: możliwość ciągłych inwestycji w jakość usług i stały rozwój oferty powiedział Juraj Andras, CFO T‑Mobile Polska. Fakt, że przy dużej presji kosztowej udaje nam realizować znaczące projekty inwestycyjne i stale poprawiać wynik EBITDA, pokazuje, że jesteśmy gotowi do realizacji naszej obietnicy wzrostu.

 

foto. T-Mobile Polska

 

Klienci wybierają usługi konwergentne

W sierpniu operator rozszerzył swoje portfolio o kolejną generację urządzeń 5G na każdą kieszeń: T Phone, T Phone Pro 5G, a także nowość – T Tablet, dzięki którym nowoczesna technologia dostępna jest na wyciągnięcie ręki dla każdego. Sprzedaż tych urządzeń nieprzerwanie od momentu premiery to ponad 5% ogółu sprzedaży smartfonów i tabletów u magentowego operatora.

Pod koniec września T‑Mobile rozpoczął także strategiczną współpracę z Red Bull MOBILE. Jej efektem jest subskrypcyjna, w pełni cyfrowa oferta, którą aktywować można w telefonie, dzięki eSIM, a do zarządzania kontem wystarczy aplikacja. Co więcej, oferta ta dostarcza nie tylko najlepszą technologię od T‑Mobile, ale także zapewnia wyjątkowe doświadczenia, dzięki dostępowi do atrakcji ze świata Red Bulla, w którym na klientów czekają wspaniałe nagrody, konkursy i bilety na niezapomniane wydarzenia.

Operator nieprzerwanie stawia także na rozwój usług konwergentnych. Po raz kolejny T‑Mobile zwiększył liczbę kanałów w usłudze MagentaTV, jednocześnie zapewniając dostęp do prawie 1000 propozycji w ramach biblioteki VOD. Trzeci kwartał to także wyraźmy wzrost sprzedaży usług światłowodowych oraz pakietów usług ze światłowodem w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, czego efektem było znaczące zwiększenie liczby klientów konwergentnych w T‑Mobile.

Partner w cyfryzacji biznesu

W tym czasie T‑Mobile skutecznie zachęcał klientów biznesowych do skorzystania z oferty MagentaBIZNES z nielimitowanym internetem i rozmowami. Nowi klienci mogą skorzystać z promocji, w ramach której 12 miesięcy otrzymują bez opłat w taryfach M, L i VIP. Promocję wspiera szeroka kampania, w której kolejny raz wystąpili obecni klienci, korzystający na co dzień z oferty T‑Mobile w swoim biznesie. Z kolei w segmencie największych klientów korporacyjnych widoczna jest duża dynamika wzrostu usług ICT. W tym czasie spółka T-Systems otrzymała wyróżnienie jako partner firmy SAP, co jest odzwierciedleniem koncentracji T-Systems na strategii dostarczania produktów cloudowych SAP. Natomiast T‑Mobile pozyskał dwa znaczące kontrakty na obsługę klientów z obszaru administracji publicznej: na świadczenie usług transmisji danych i centralnego dostępu do sieci Internet na rzecz Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, a także dla Ministerstwa Finansów na zaprojektowanie, zestawienie, uruchomienie i udostępnianie łączy dostępowych w ponad 200 lokalizacjach, z możliwością rozszerzenia do 400.

Najlepsza technologia

T-Mobile kontynuował rozwój infrastruktury transmisyjnej z myślą o uruchomieniu sieci 5G na C-band i zwiększonym zapotrzebowaniem na szybką transmisję danych, które się z tym wiąże. Konsekwentnie realizował projekt podłączania stacji bazowych światłowodem, w efekcie czego już niemal 55% stacji własnych podłączonych jest tego typu łączem, oferującym praktycznie nieograniczone możliwości transmisyjne. Co więcej, kolejne 20% stacji własnych podłączone są łączami radioliniowymi z prędkością powyżej 3 Gbps. Konsekwentna realizacja tych inwestycji pozwoli T‑Mobile uruchomić sieć 5G niezwłocznie po uzyskaniu pozwoleń radiowych na wykorzystanie pozyskanych w procesie aukcyjnym częstotliwości 3.x GHz. Operator rozwijał także zasięg działającej już w tej chwili sieci 5G w technologii DSS – w tej chwili już ponad 50% stacji bazowych dostępnych dla klientów operatora wspiera już to rozwiązanie. T‑Mobile kontynuował także proces modernizacji Data Center w odpowiedzi na zwiększone zainteresowanie klientów usługami tego typu.

Odpowiedzialność społeczna w centrum uwagi

Przyjęta przez T‑Mobile strategia ESG stawia przed spółką ambitne cele, koncentrując się przy tym na czterech podstawowych obszarach: klimacie, cyrkularności, włączeniu cyfrowym i różnorodności. T‑Mobile analizuje wpływ swoich aktywności na otoczenie, a wnioski regularnie publikuje w raportach zrównoważonego rozwoju. Najnowszy, czwarty już raport, swoją premierę miał w ostatnim kwartale.

Ponadto, w trzecim kwartale 2023 roku T‑Mobile postawiło na naturę! Klienci sieci, którzy swój stary telefon przynieśli do jednego z salonów operatora, mogli skorzystać ze specjalnej zniżki na nowy, dowolny model smartfona. Co więcej, operator ponownie został parterem akcji Sprzątanie Świata i zainaugurował kolejną edycję konkursu „Planeta ma znaczenie” dla szkół i przedszkoli, w którym najbardziej aktywne placówki mają szanse na atrakcyjne nagrody. To tylko kilka przykładów działań wspierających obszar cyrkularności i zbieranie starych telefonów.

Co więcej, operator niezmiennie dąży do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu korzystania z technologii, dbając o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa czy popularyzację wiedzy dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Dlatego we wrześniu ogłosił realizację drugiej odsłony projektu edukacyjnego „Pewni w sieci”. W roku otrzymał on patronat honorowy Ministerstwa Cyfryzacji oraz NASK.

 

foto. T-Mobile Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *