Media

Wyniki Grupy Kino Polska TV po trzech kwartałach 2021 r.

Grupa Kino Polska TV po trzech kwartałach 2021 r. osiągnęła przychody na poziomie 182,5 mln zł, co oznacza wzrost o 20 proc. r/r. Zysk netto Grupy wyniósł 30,3 mln zł (+96,6 proc.r/r), a wynik EBITDA – 82,6 mln zł (+36,2 proc.r/r).

 

Za nami kolejny bardzo dobry kwartał. Poprawiliśmy wszystkie kluczowe wskaźniki finansowe. Zwiększyliśmy przychody i zysk netto, kontynuowaliśmy poprawę rentowności kluczowych segmentów naszego biznesu, przy jednoczesnej kontroli kosztów. Poza doskonałymi wynikami finansowymi, odnieśliśmy też sukces w branży filmowej. Współprodukowany przez nas film „Wszystkie nasze strachy” z Dawidem Ogrodnikiem w roli głównej zdobył główną nagrodę – Złote Lwy – na 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Film wszedł do polskich kin 5 listopada” – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Wzrost wyników Grupy w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. to efekt rosnących przychodów we wszystkich głównych segmentach działalności Grupy. Największe wzrosty odnotowano w segmencie sprzedaży reklam i emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych (+13,5 mln zł, +17,1 proc.r/r), w sprzedaży reklam na kanale Stopklatka (+8 mln zł, wzrost o 38,9 proc.r/r) oraz sprzedaży praw licencyjnych (+4,3 mln zł, +27,4 proc.r/r). Wzrost przychodów osiągnęły także segmenty kanały marki Kino Polska (+3,7 mln zł, +16,5 proc.r/r) oraz Zoom TV (+1,6 mln zł, + 13,8 proc.r/r).

Sprzedaż reklam przyniosła Grupie łącznie 66,5 mln zł, tj. o 33,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Grupy z emisji urosły po trzech kwartałach br. o 11,6 proc. r/r i wyniosły 93,6 mln zł. Jak podkreśla firma, miniony kwartał był bardzo dobry dla Stopklatki – to już czwarty kwartał z rzędu, kiedy kanał ten utrzymał dodatnią rentowność, po dziewięciu miesiącach 2021 r. wyniosła ona 15,3 proc.Tym samym wynik tego segmentu ukształtował się na poziomie 4,4 mln zł, wobec straty 2,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Grupa umocniła swoją pozycję również na rynkach międzynarodowych, po trzech kwartałach 2021 r. odnotowując przychody na poziomie 64,3 mln, co oznacza wzrost o 14,3 proc. r/r.

Urosła także łączna oglądalność kanałów Grupy. Najwyższe wzrosty oglądalności odnotowały takie kanały filmowo-serialowe z portfolio nadawcy, jak Kino Polska (+28,6 proc.), Kino TV (+27,8 proc.) i Stopklatka (+22,1 proc.). Udział kanału Zoom TV był niższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 11,7 proc., co jak tłumaczy firma, wynika m.in. ze zmian w pomiarach oglądalności kanałów dostępnych na MUX-8.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *