Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Wyniki Orange Polska za 3 kwartał

Z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, tylko w trzecim kwartale przybyło ich prawie 40 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast. Nadal rośnie liczba klientów konwergentnych pakietów Orange Love oraz abonamentowych usług mobilnych. Przychody firmy wzrosły o 4,3% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku m.in. dzięki rosnącym przychodom z usług konwergentnych oraz usług IT i integratorskich dla biznesu. Po raz pierwszy uwzględniono wyniki BlueSoft, który w czerwcu dołączył do grupy. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

 

 

 

 

 

– Orange Światłowód dotarł już do 4 mln domów i mieszkań w całej Polsce. Widzimy, że klienci doceniają zalety superszybkiego internetu i chętnie się na niego decydują. W minionym kwartale usługę wybrało 39 tys. nowych klientów. Cieszy nas to tym bardziej, że konkurencja na rynku jest znacząca. W tym kontekście trzeba docenić nową decyzję UKE o deregulacji kolejnych gmin w Polsce, która daje nam możliwość efektywniejszej rywalizacji jakością i atrakcyjnością usług. To dobra wiadomość dla klientów i rynku – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – Coraz więcej klientów wybiera abonamentowe usługi mobilne, a nasi dotychczasowi klienci chętniej zostają w Orange. To przełożyło się na najlepszy wynik w tym segmencie od 2 lat.  Wkrótce zaprezentujemy nasze propozycje, jakie przygotowaliśmy na okres przedświąteczny. Jestem przekonany, że będą atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie przyczynią się do realizacji celów firmy na koniec tego roku dodał.

Najważniejsze wyniki komercyjne: klienci chętnie wybierają światłowód, usługi mobilne i Orange Love

Konwergentne pakiety usług dla całej rodziny Orange Love nadal cieszą się dużym  zainteresowaniem klientów. W trzecim kwartale ich liczba zwiększyła się o 24 tys. (13% rok do roku). Na koniec września użytkownicy Orange Love stanowili już 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, a rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają  103,4 zł – wskaźnik ARPO (czyli przychód na klienta) lekko rośnie.

Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 stanowili już 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą dużego zainteresowania internetem światłowodowym. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku. Tylko w trzecim kwartale przybyło ich 39 tys.

W trzecim kwartale do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Klienci tych usług coraz chętniej zostają w Orange –  wskaźnik odejść był w trzecim kwartale rekordowo niski i wyniósł zaledwie 2,4%. Dużą popularnością cieszyły się również oferty na kartę – wybrało je 88 tys. nowych klientów.

Kluczowe wyniki finansowe: rosną przychody i EBITDAaL

Przychody Orange Polska były w trzecim kwartale 2019 roku o 4,3 % wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% rok do roku) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno dynamiczny wzrost organiczny (o 27% rok do roku) jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta – ARPO.

Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten spektakularny wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5 % rok do roku), a także zysku na sprzedaży nieruchomości  przy ul. Nowogrodzkiej / św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła aż o 7,1 % rok do roku w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2 % rok do roku licząc łączny wynik za 9 miesięcy.

Przedstawione wyniki pozwalają podtrzymać całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *