Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Wyniki T-Mobile Polska w I kwartale 2021 r.

W pierwszym kwartale br. T‑Mobile Polska wypracował zysk EBITDA AL w wysokości 431 mln złotych. Odnotował tym samym wzrost o 4,1% w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku, zgodnie z ambitnymi założeniami długofalowej strategii rozwoju operatora. W tym samym czasie przychód całkowity spółki utrzymał się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, wynosząc 1,55 mld złotych. Należy podkreślić, że wynik ten udało się wypracować mimo obniżenia wpływów z tytułu obsługi ruchu turystycznego oraz przeniesienia obsługi międzynarodowego ruchu tranzytowego do dedykowanych struktur Grupy DT. Było to możliwe dzięki zwiększeniu przychodów zarówno z rynku prywatnego, jak i biznesowego. Przychody z usług mobilnych wzrosły w tym czasie o 1,8% (r/r).

 

W 1. kwartale 2021 r. T-Mobile Polska:

– wypracował stabilne przychody oraz wzrost wyniku EBITDA AL o 4,1% w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku,

– osiągnął dalszą poprawę przychodów z usług mobilnych o 1,8% (r/r),

– zanotował wzrost bazy klientów zarówno w segmencie prepaid, jak i abonamentowym – łącznie o 223 tysiące (r/r),

– zaprezentował nowe oferty umożliwiające dostęp do technologii 5G, światłowodu oraz zawierające atrakcyjne pakiety danych, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów,

– odnotował wzrost w obszarze rynku biznesowego, szczególnie związane z rozwojem e-commerce i cyfryzacją firm, a także zwiększonym popytem na usługi cyberbezpieczeństwa,

– kontynuował działania w obszarze podnoszenia jakości sieci w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na transmisję danych.

Wyniki pierwszego kwartału pokazują ważny trend w wyborach klientów: coraz częściej kierują się oni nie tylko ceną, ale i jakością usług. A jakość zawsze była obszarem, któremu poświęcaliśmy dużą uwagę, i w który inwestowaliśmy. Dziś te nakłady zwracają się w pełni. Drugą istotną tendencją jest poszukiwanie ofert prostych, ale odpowiadających na potrzeby klientów w sposób kompleksowy. Nasza oferta konwergentna, zbudowana w oparciu o znajomość potrzeb klientów oraz stawiająca ich doświadczenie w centrum uwagi, pozwala nam skutecznie przekonywać ich do wyboru właśnie T‑Mobile powiedział Andreas Maierhofer, CEO T‑Mobile Polska. Mimo wciąż trudnego otoczenia udało nam się wypracować wzrost EBITDA o 4,1%, zgodny z założeniami naszej strategii nastawionej na wzrost w skali całego roku. Pokazuje to, że nasze podejście rynkowe jest bardzo dobrze dostosowane do rynku i pozwala nam skutecznie realizować długookresowe założenia.

 

 

Na koniec marca br. liczba klientów T‑Mobile osiągnęła poziom 11,2 mln klientów, a więc o 223 tysiące więcej niż rok temu. Co ważne, spółka odnotowała wzrost bazy użytkowników usług przedpłaconych, abonamentowych, a także wzrost liczby użytkowników łączy światłowodowych (FTTH). W tym czasie średni miesięczny wskaźnik odejść (churn) klientów kontraktowych pozostawał na bardzo niskim poziomie i wyniósł 0,8%.

Zwiększenie zysku EBITDA AL przy utrzymaniu zbliżonego poziomu przychodów jest efektem koncentracji na usługach wysokomarżowych, zarówno w segmencie prywatnym, jak i biznesowym oraz ciągłej poprawy efektywności. Fakt, że w tak zmiennym otoczeniu spółka nie tylko wypracowuje stabilne wyniki operacyjne, ale utrzymuje tempo wzrostu wskaźników finansowych, jest odbiciem jej zdrowej kondycji. Nasza strategia w tym roku stawia przed nami bardzo ambitne cele finansowe. Pierwszy kwartał pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do ich realizacjipowiedział Juraj Andras, członek Zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych.

 

 

Koncentracja na jakości usług i doświadczeniu klienta

Pierwszy kwartał 2021 roku w obszarze działań dla klientów indywidualnych upłynął w T‑Mobile pod znakiem podnoszenia jakości usług i doświadczenia klienta. Dla użytkowników abonamentowych już pod koniec stycznia uruchomiono możliwość korzystania z usługi internetu światłowodowego za darmo do końca roku, zaś dla klientów przenoszących numer przygotowano pół roku bez opłat za abonament i telefon.

Klienci abonentowi korzystali przy tym z coraz większej ilości danych przesyłanych w sieci 5G. Pod koniec pierwszego kwartału 2021 r. wartość ta była ponad dwukrotnie większa w porównaniu do ostatniego tygodnia grudnia ubiegłego roku. Aby płynnie obsłużyć rosnące zapotrzebowanie klientów i zapewnić im komfortowe korzystanie z sieci piątej generacji, z końcem marca T‑Mobile wprowadził nowe taryfy 5G z podwojonymi pakietami danych w wybranych wariantach. Wraz z taryfami 5G do klientów trafił również nowy model sprzedaży urządzeń na elastyczne raty na 24 miesiące z atrakcyjnymi zniżkami na sprzęt.

Pierwsze miesiące 2021 roku to także zwiększenie komfortu użytkowania sieci dla klientów T‑Mobile na kartę oraz MIX. W marcu operator rozpoczął komercyjne udostępnianie tej grupie klientów technologii VoLTE i VoWiFI, które umożliwiają prowadzenie rozmów głosowych, a także wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS i MMS za ich pośrednictwem, odpowiednio w sieci LTE lub WiFi. Z kolei trzy tygodnie później użytkownicy T‑Mobile na kartę otrzymali możliwość korzystania z sieci 5G w nowej ofercie „Bez limitu XL” w taryfie GO! z 40 GB internetu.

Również w marcu swoją nową odsłonę miała w pełni cyfrowa subskrypcyjna marka T‑Mobile – Heyah 01. W odświeżonej ofercie każdy nowy użytkownik otrzymuje 30-dniowy dostęp do nielimitowanych rozmów, SMS-ów, MMS-ów i paczkę aż 20 GB za symboliczną złotówkę. Po tym okresie koszt usługi wynosi 19,99 zł na 30 dni, co stanowi obecnie jedną z najkorzystniejszych ofert na polskim rynku.

T‑Mobile niezmiennie prowadzi przy tym cotygodniową akcję Happy Fridays, w ramach której udostępnia klientom indywidulanym bezpłatne bonusy. W pierwszym kwartale 2021 roku użytkownicy operatora skorzystali z nich aż 1,7 mln razy, z czego największą popularnością cieszył się pakiet 10 GB rozdawany na mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej. Przy tej okazji klienci T‑Mobile aktywowali ponad 460 tysięcy bezpłatnych paczek gigabajtów.

Cyfryzacja motorem rozwoju rynku biznesowego

Od początku roku 2021 rynek biznesowy wciąż znajduje się w pod wpływem pandemii, ale zauważalne jest także ożywienie inwestycyjne, związane z dostosowaniem się firm do nowej sytuacji. Przełożyło się to na wzrost zapotrzebowania na produkty z obszaru cyberbezpieczeństwa, a także rozwiązania dla handlu, który dynamicznie rozwija sprzedaż online, traktując go jako ważny element strategii rozwoju. Odnotowano także zwiększenie popytu na rozwiązania chmurowe, w tym rozwiązania analityczne przeznaczone dla e‑commerce.

W tym czasie operator pozyskał też nowe, wymagające kontrakty. Miedzy innymi na budowę sieci WAN na potrzeby Nowego Krajowego Systemu Poboru Opłat na zlecenie Ministerstwa Finansów oraz Funduszy i Polityki Regionalnej, świadczenie usług mobilnych dla pracowników i dyplomatów Ministerstwa Spraw Zagranicznych, a także usługi mobilne i sprzęt dla Państwowych Inspektoratów Sanitarnych, w celu usprawnienia realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania chmurowe T‑Mobile rozwija ofertę chmury hybrydowej i prowadzi prace nad rozbudową data center Szlachecka 2, które pozwoli zwiększyć moce w obszarze przetwarzania danych, odpowiadając na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. W najbliższych tygodniach planowane jest zamkniecie stanu surowego obiektu. T‑Mobile konsekwentnie rozwija także portfolio produktów z zakresu cyberbezpieczeństwa. Ochrona Anty-DDoS dla klientów biznesowych została wzmocniona do 200 Gbps, by chronić klientów przed największymi tego typu cyberzagrożeniami. Dodatkowo, usługa Cloud Security zostało uzupełnione o rozwiązanie E‑Mail Protection, oferujące m.in. zaawansowaną, wielowarstwową ochronę antywirusową, antyphishingową oraz skuteczne wykrywanie i usuwanie spamu.

W segmencie usług przeznaczonych dla mniejszych przedsiębiorstw oferta MagentaBIZNES cieszy się niezmiennym zainteresowaniem klientów. Bardzo dobrze odebrali oni rozbudowę portfolio dostępnych urządzeń, w szczególności o modele z wyższej półki oraz laptopy. W konsekwencji operator odnotował w tym segmencie wzrost wszystkich kluczowych wskaźników operacyjnych.

Najwyższa jakość sieci dzięki inwestycjom w nowe technologie

W pierwszym kwartale T‑Mobile skupiał się na rozbudowie sieci 5G bazującej na dotychczasowych częstotliwościach oraz rozbudowie i modernizacji sieci LTE. Na początku stycznia tego roku sieć 5G została udostępniona klientom na terenie Trójmiasta dzięki czemu w jej zasięgu znajduje się już około 6,3 mln mieszkańców. Nowe stacje wraz z rosnącym wyborem urządzeń 5G i ich popularnością. W T‑Mobile klienci mogą wybierać spośród ponad 30 modeli telefonów, które odpowiadały za ¼ całkowitego wolumenu sprzedawanych w sieci T‑Mobile urządzeń. Powoduje to, że wyraźnie rośnie też zapotrzebowanie na usługi 5G – w pierwszym kwartale ilość danych przesłanych w sieci 5G wzrosła dwukrotnie. W porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku ilość danych przesyłanych całej sieci T‑Mobile wzrosła o 32%. W zdecydowanej większości za ten wzrost odpowiada obecnie najpopularniejsza technologia, jaką jest LTE, a konsekwentnie spada udział danych przesłanych w sieci 3G, w której obecnie przesyłanych jest już mniej niż 4% danych.

Początek roku z ambitnymi celami CR i doskonałymi wynikami

Strategia T‑Mobile Polska jest nierozerwalnie związana z działaniami z zakresu odpowiedzialnego biznesu. Jedną z jego kluczowych części są aktywności z zakresu ochrony klimatu. Pierwszy kwartał 2021 roku przyniósł nowe, ambitne cele klimatyczne, które stawia przed sobą spółka. W poprzednich latach Grupa Deutsche Telekom przyjęła plan, zgodnie z którym całkowita eliminacja wytwarzanego przez nią śladu węglowego – zarówno bezpośrednio przez organizację, jak i w całym procesie od produkcji po dystrybucję – miała nastąpić do 2050 roku. Zgodnie z nową strategią firma chce spełnić cel zerowej emisyjności (netto) dotyczący emisji pośrednich i bezpośrednich w 2025 roku, a ten dotyczący całego łańcucha dostaw już w 2040 roku, czyli aż o 10 lat wcześniej niż pierwotnie zakładano.

Odpowiedzialność cyfrowa to kolejny, istotny obszar działalności spółki w obszarze CR. W pierwszym kwartale zakończono pierwszą edycję projektu B.NET, który miał wyposażyć nauczycieli w wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w sieci i praktyczne materiały dydaktyczne. W 16 warsztatach online wzięło udział blisko 500 nauczycieli, a 90% z nich zrealizowało już ze swoimi uczniami zajęcia z zakresu cyberbezpieczeństwa. Projekt był także adresowany do dzieci i młodzieży – w interaktywnym turnieju wiedzy udział wzięło 6579 uczniów ze 113 szkół.

T‑Mobile mógł się także cieszyć doskonałym wynikiem w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki”, największym i najbardziej kompleksowym w kraju przeglądzie inicjatyw z zakresu zrównoważonego rozwoju. W tegorocznej publikacji zostało opisanych aż 19 inicjatyw firmy. Projekty T‑Mobile znalazły się w każdej z siedmiu kategorii, co pokazuje, że strategia odpowiedzialnego biznesu firmy jest spójna z światowymi standardami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *