Wyniki UPC Polska w III kwartale 2019
W III kwartale 2019 roku UPC Polska rozbudowało ofertę internetu i cyfrowej rozrywki o usługi mobilne, stając się operatorem konwergentnym, oraz kontynuowało pozyskiwanie nowych klientów. Ich liczba w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o 39 700 do 1 470 600, a trzeci kwartał 2019 był czwartym z rzędu, w którym operator zanotował wzrost bazy. Znacznie wzrosła również liczba cyfrowych subskrypcji – w porównaniu z ubiegłym rokiem o 125 000 do 3 135 200.
Najważniejsze wydarzenia w trzecim kwartale:
-
Wprowadzenie usług mobilnych
-
Rozszerzenie zasięgu prędkości gigabitowej do ponad 2 milionów gospodarstw domowych w 13 nowych miastach w całej Polsce
-
Potwierdzenie pozycji najbardziej rekomendowanego operatora
-
Wzrost średniej prędkości internetu, z którego korzystają klienci, do 236 Mb/s
-
Start nowej kampanii marketingowej z bohaterem marki – UPCeuszem
-
Rozszerzenie zasięgu sieci UPC do 3 524 700 gospodarstw domowych na koniec września 2019, dzięki przyłączeniu 24 500 nowych gospodarstw w trzecim kwartale oraz 93 900 w ujęciu rok do roku
-
Ogłoszenie zwycięzców programu Think Big: Grow Smarter
W trzecim kwartale 2019 r. miały miejsce dwa kluczowe dla UPC Polska oraz naszych klientów wydarzenia: uruchomiliśmy usługi mobilne i znacząco zwiększyliśmy zasięg gigabitowego internetu. Inwestycje te potwierdzają nasze zaangażowanie w dostarczanie klientom jeszcze korzystniejszej oferty superszybkiego internetu i cyfrowej rozrywki oraz naszą determinację do budowy pozycji lidera na rynku usług konwergentnych. – Robert Redeleanu, CEO UPC Polska
Na koniec trzeciego kwartału 2019 roku 1 470 600 klientów UPC Polska korzystało z 3 135 200 usług cyfrowych:
Internet
W trzecim kwartale 2019 roku liczba użytkowników usług internetowych wzrosła o 11 700 do 1 211 400, co oznacza o blisko 58 000 więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników modemu Connect Box, mogących cieszyć się najwyższej jakości internetem w całym domu, wzrosła o 119 934 w ciągu roku, do łącznie 676 150 na koniec trzeciego kwartału. Do tego wyniku przyczyniło się ciągłe rozszerzanie zasięgu internetu gigabitowego o nowe miasta, a także stały rozwój wartości oferty, w tym między innymi program zwiększania prędkości internetu, dzięki któremu średnia prędkość, z której korzystają klienci, wzrosła do 236 Mb/s.
Cyfrowa rozrywka
Liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o 4 200 w ciągu trzeciego kwartału oraz o 27 700 rok do roku, osiągając poziom 1 060 800 subskrypcji. W ciągu roku liczba użytkowników platformy Horizion wzrosła o 103 183, do wartości 713 834. UPC Polska zwiększyło także liczbę platform, na których oferuje dostęp do aplikacji mobilnej Horizon GO, umożliwiającej użytkownikom oglądanie ulubionych treści na wielu urządzeniach, także poza domem. Obecnie aplikacja dostępna jest na platformach Android TV, Amazon Fire TV oraz Apple TV.
Wzrosty w UPC Biznes
Duże wzrosty zanotowało także UPC Biznes. W trzecim kwartale 2019 roku UPC przybyło ponad 2,6 tysiąca klientów biznesowych, co oznacza wzrost aż o 7,5 tysiąca od początku roku. Ten wynik to efekt inwestycji w rozwój sieci sprzedaży jak i portfolio produktów: szybkich łącz internetowych, usług podnoszących cyberbezpieczeństwo w firmach, a także rozwiązań mobilnych.
Zwycięzcy programu UPC Think Big
UPC po raz kolejny wsparło przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy dołączyli do szóstej edycji programu Think Big: Grow Smarter, aby rozwijać swoje innowacyjne projekty napędzane przez nowoczesne technologie. Jurorzy wytypowali Quantum CX jako zwycięzcę kategorii Think Transformation, Edward.AI w kategorii Think Customer, a wraz z Fundacją PFR wybrali również zwycięzcę w kategorii Think Social – projekt Leżę i Pracuję. Dodatkowo, wraz z Fundacją Digital Poland, PKO BP zostało wyróżnione za najbardziej inspirującą transformację cyfrową wśród korporacji. Więcej informacji znajduje się na stronie programu: www.thinkbig.upc.pl