Technologia - Promocje

Xiaomi ogłasza wyniki finansowe za rok 2023

Xiaomi Corporation, wiodący producent elektroniki użytkowej, ogłasza swoje zaudytowane skonsolidowane wyniki za 2023 rok obrachunkowy. Łączne przychody firmy wyniosły 271 mld RMB, a skorygowany zysk netto wzrósł o 126,3%, osiągając poziom 19,3 mld RMB.

 

Wzrost skorygowanego zysku netto znacznie przekroczył oczekiwania rynku, osiągając drugi najwyższy poziom rentowności firmy od czasu jej wejścia na giełdę. Koszty działalności związanej z inteligentnymi pojazdami elektrycznymi („EV”) i innymi nowymi inicjatywami wzrosły do 6,7 mld RMB (z wyłączeniem kosztów wynagrodzeń opartych na akcjach związanych z inteligentnymi pojazdami elektrycznymi i innymi nowymi inicjatywami w wysokości 0,8 mld RMB w ciągu roku). W czwartym kwartale 2023 roku, łączne przychody Xiaomi, rosnące wcześniej przez dwa kolejne kwartały, osiągnęły poziom 73,2 mld RMB, co oznacza wzrost o 10,9% rok do roku, a skorygowany zysk netto wzrósł o 236,1% rok do roku do 4,9 mld RMB.

Przez cały 2023 rok Xiaomi konsekwentnie realizowało swoją kluczową strategię operacyjną „podwójnego nacisku na skalę i rentowność”. Był to również inauguracyjny rok unowocześnionej strategii korporacyjnej firmy – inteligentnego ekosystemu „Człowiek × Samochód × Dom”. W odniesieniu do wyników finansowych, w pierwszej połowie 2023 r. odnotowano przyspieszony wzrost zysków, a następnie kwartalne odbicie przychodów w drugiej połowie roku. Oba wskaźniki odzwierciedlają wyjątkową efektywność operacji biznesowych. Xiaomi zaprezentowało też swój nowy system operacyjny Xiaomi HyperOS i zorganizowało wydarzenie Xiaomi EV Technology Launch. Premiera samochodów z serii Xiaomi SU7 zaplanowana jest na 28 marca 2024 r., co jeszcze bardziej wzbogaci portfolio ekosystemów firmy.

Premiumizacja napędza silny popyt na flagowe modele smartfonów

W segmencie smartfonów globalne dostawy Xiaomi osiągnęły poziom około 145,6 miliona sztuk w 2023 roku, przy rocznych przychodach z tego segmentu sięgających 157,5 miliarda RMB oraz marży zysku brutto na poziomie 14,6%. Według Canalys, Xiaomi utrzymało pozycję nr 3 na świecie pod względem dostaw smartfonów przez trzy kolejne lata. W czwartym kwartale 2023 r. globalne dostawy smartfonów firmy wyniosły 40,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 23,9% rok do roku.

Smartfony marki Xiaomi utrzymały w ubiegłym roku solidną pozycję na rynku globalnym. Według danych Canalys, w 2023 r. dostawy smartfonów Xiaomi znalazły się w pierwszej trójce w 51 krajach i regionach na całym świecie oraz w pierwszej piątce w 65 krajach i regionach na całym świecie. W szczególności dostawy smartfonów Xiaomi zajęły 2. miejsce na Bliskim Wschodzie i 3. miejsce w Ameryce Łacińskiej, Afryce i Azji Południowo-Wschodniej, przy wzroście udziału w rynku we wszystkich tych regionach. Flagowy model Xiaomi 14 zdobył powszechne uznanie, a cała seria Xiaomi 14 zapewnia doskonałe wrażenia użytkownika.

Nowa strategia działania Xiaomi w zakresie sprzedaży detalicznej, oparta na koncepcji „integracji przestrzeni sklepowej”, przyniosła efekty; zaobserwowano znaczną poprawę efektywności sklepów stacjonarnych. Według danych zewnętrznych, w pełnym roku 2023 udział Xiaomi w sprzedaży smartfonów przez kanały offline na terenie Chin kontynentalnych wzrósł do 8,4%.

Liczba połączonych urządzeń IoT na platformie AIoT osiągnęła rekordowy poziom i zdobyła szerokie uznanie na rynkach zagranicznych

W 2023 r. przychody z produktów IoT i lifestyle Xiaomi wyniosły 80,1 mld RMB, a marża zysku brutto osiągnęła 16,3%, osiągając rekordowy poziom. Na dzień 31 grudnia 2023 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) na platformie AIoT Xiaomi osiągnęła 739,7 mln, co oznacza wzrost o 25,5% rok do roku; liczba użytkowników z co najmniej pięcioma urządzeniami podłączonymi do platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) osiągnęła 14,5 mln, co oznacza wzrost o 25,3% rok do roku. MAU aplikacji Mi Home Firmy wzrosła do 85,8 mln w grudniu 2023 r.

Xiaomi kontynuuje rozszerzanie swoich scenariuszy inteligentnego życia, stale zdobywając globalne uznanie. Dział Xiaomi TV rozwijał swoją strategię premiumizacji. Według All View Cloud, w 2023 r. dostawy telewizorów Xiaomi znalazły się w pierwszej piątce na świecie. W 2023 r. inteligentne urządzenia domowe Xiaomi utrzymały wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, a ich przychody wzrosły o prawie 40% rok do roku. Globalne dostawy tabletów Xiaomi przekroczyły 5 milionów sztuk, co oznacza wzrost o ponad 50% rok do roku. Dostawy tabletów Xiaomi na rynkach zagranicznych podwoiły się rok do roku. W sektorze tzw. urządzeń osobistych, jak smartwatche i opaski, Xiaomi utrzymuje wiodącą pozycję w branży dzięki wszechstronnym funkcjom i zróżnicowanemu portfolio produktów. Według Canalys, w 2023 r. dostawy inteligentnych opasek Xiaomi zajęły 2. miejsce zarówno w Chinach kontynentalnych, jak i na rynkach globalnych, a dostawy słuchawek dousznych TWS zajęły 2. miejsce w Chinach kontynentalnych.

Wykorzystanie współpracy do napędzania trwałego wzrostu w segmencie usług internetowych

W 2023 r. usługi internetowe Firmy osiągnęły rekordowy poziom zarówno pod względem przychodów, jak i marży zysku brutto, przy przychodach z usług internetowych sięgających 30,1 mld RMB i marży zysku brutto usług internetowych sięgającej 74,2%. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) Xiaomi na całym świecie i w Chinach kontynentalnych (w tym smartfonów i tabletów) osiągnęła odpowiednio 641,2 mln i 155,6 mln.

W swoich globalnych partnerstwach Xiaomi przyjmuje otwarte podejście, odblokowując potencjał komercjalizacji biznesu. W 2023 r. przychody z zagranicznych usług internetowych wzrosły o 24,1% rok do roku do 8,4 mld RMB, osiągając rekordowy poziom i stanowiąc 28,0% całkowitych przychodów Firmy z usług internetowych.

Xiaomi kontynuowało optymalizację wydajności, dzięki czemu przychody firmy z reklam osiągnęły 20,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 11,2% rok do roku. Wraz z rozwojem strategii premiumizacji smartfonów, liczba aktywnych użytkowników i użytkowników płacących za usługi firmy nadal rosła, napędzając wzrost przychodów, które osiągnęły 4,4 mld RMB w 2023 r., co stanowi wzrost o 7,0% rok do roku.

Nowe cele na lata 2020-2030 – zobowiązanie do inwestowania w podstawowe technologie, aby stać się liderem w dziedzinie innowacji na świecie

W 2023 r. Xiaomi przedstawiło swoje nowe cele na lata 2020-2030. Grupa jest zaangażowana w zrównoważone inwestycje w podstawowe technologie i dąży do osiągnięcia pozycji lidera w rozwijającej się dziedzinie globalnych, najnowocześniejszych technologii. W 2023 r. wydatki Xiaomi na badania i rozwój wyniosły 19,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 19,2% rok do roku. Na dzień 31 grudnia 2023 r. Grupa zatrudniała 17800 pracowników działu badawczo-rozwojowego, co stanowi 53% naszych pracowników.

W dniu 28 grudnia 2023 roku podczas wydarzenia Xiaomi EV Technology Launch. firma Xiaomi zaprezentowała swój pierwszy samochód elektryczny, Xiaomi SU7, Podczas tego wydarzenia zaprezentowano też pięć głównych technologii Xiaomi EV, które stanowić będą klucz do sukcesu w nadchodzących nowych przedsięwzięciach Xiaomi.

foto. Xiaomi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *