Internet & Gry - Reklama

Zmiany w strukturze Wirtualnej Polski

Joanna Pawlak obejmuje funkcję prezesa spółki Wirtualna Polska Media. Adam Plona awansuje na stanowisko prezesa spółki Domodi, należącej do WP.
 

 
Strategicznym celem Wirtualnej Polski jest osiągnięcie 65% zysku EBITDA pochodzącego z rynku e-commerce w ciągu najbliższych trzech lat. 15 marca Grupa WP nabyła kolejne 35% udziałów w spółce Domodi. Wartość transakcji przekroczyła 85 mln złotych. Kolejnym etapem jest przygotowanie struktury organizacyjnej WP do realizacji tych celów – w ramach mediów oraz e-commerce.
– Po 4 latach czas na zakończenie unii personalnej jaka obowiązywała pomiędzy WP Holding SA, a WP Media SA. Przekazuję mediowe stery Joannie Pawlak. Zespół Zarządzający WPH będzie się teraz skupiał na celach holdingowych i równomiernie wspierał wszystkie spółki należące do holdingu w ich operacyjnych celach – mówi Jacek Świderski, Prezes Wirtualna Polska Holding.
Do tej pory Joanna Pawlak pełniła funkcję wiceprezesa Wirtualnej Polski ds. sprzedaży i marketingu. Od ponad 20 lat jest związana z rynkiem reklamy, a swoją karierę zawodową rozpoczęła w McCann Erickson. Pracowała w Biurze Reklamy TVP jako kierownik marketingu. W TV Puls kierowała departamentem sprzedaży i marketingu. Zdobywała również doświadczanie zawodowe w firmie badawczej Gemius, w której zajmowała się komunikacją marketingową. Do WP dołączyła w 2004 roku. Jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży odpowiadała za strategię sprzedażową i marketingową spółki. Funkcję wiceprezesa objęła w 2014 roku. Rok później została przewodniczącą rady nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
– Przez ostatnie 4 lata od połączenia WP i o2 tworzymy nowoczesne, opiniotwórcze medium, które pomaga Polakom w podejmowaniu codziennych decyzji. W oparciu o duże zbiory danych personalizujemy treści dla naszych użytkowników. Wszystkie te procesy odbywają się automatycznie i transparentnie, z poszanowaniem zasad prywatności. Wykorzystując przewagę technologiczną nad innymi polskimi portalami, klientom oferujemy z kolei dedykowane, oparte na big data rozwiązania, które zapewniają realizację ich celów sprzedażowych. W najbliższym roku będziemy dalej rozwijać Telewizję WP, usługę WP Pilot, z której korzysta już prawie 2 miliony osób, radio internetowe Open FM oraz platformę abcZdrowie. Głęboko wierzę, że kierując tak zgranym, kreatywnym i zaangażowanym zespołem osiągniemy wszystkie wyznaczone sobie cele biznesowe – mówi Joanna Pawlak, Prezes Wirtualna Polska Media.
Adam Plona w Grupie WP pracuje od 2014 roku, z branżą internetową związany jest od 12 lat. W WP od początku odpowiadał za rozwój produktów mediowych, przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa. Wcześniej, jako dyrektor ds. rozwoju w NextWeb Ventures współtworzył strategię i odpowiadał za rozwój takich produktów jak naTemat.pl, grupa abcZdrowie czy grupa Blomedia. Zajmował też kierownicze stanowiska w Axel Springer, Agorze i Polskapresse.
– Dołączyłem do WP zaraz po połączeniu z Grupą o2. Wówczas naszym największym wyzwaniem była transformacja niemal całego portfolio produktowego połączonych portali. Mam poczucie, że wraz z zespołem, który stworzyłem, zdaliśmy ten egzamin dojrzałości. Ale nie zatrzymaliśmy się, dlatego WP jest dziś najszybciej rozwijającym się medium online w Polsce. Mój awans to okazja, by zmierzyć się z kolejnymi, jeszcze większymi wyzwaniami. Tym razem w branży e-commerce, która dla Wirtualnej Polski jeszcze przez wiele kwartałów będzie paliwem napędowym dalszych wzrostów – mówi Adam Plona, Prezes Grupy Domodi.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w lutym 2018 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 21 mln Polaków. Grupa WP jest właścicielem portalu horyzontalnego, Wirtualnej Polski. Prowadzi również serwis odpowiadający na potrzeby informacyjne i rozrywkowe młodych internautów – o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne. W branży e-commerce działa od 2014 roku w zakresie turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl, eHoliday), mody (Domodi, Allani), urządzania wnętrz (Homebook), usług finansowych (totalmoney.pl, finansowysupermarket.pl) oraz zdrowia (abcZdrowie.pl).
Grupa Domodi to trzy wiodące marketplace’y w polskim Internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze. Domodi.pl i Allani.pl to dwie największe wyszukiwarki modowe w Polsce, agregujące ofertę prawie pół tysiąca sklepów. Homebook.pl to nowoczesna platforma dla entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *