MediaZapowiedzi TV

#ZnamTeNumery – Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna! (wideo)

Czy wiesz, że w ciągu ubiegłego roku seniorzy stali się celem ponad 12 000 prób oszustwa? Niesławna metoda „na wnuczka”, podszywanie pod pracownika banku czy urzędnika to tylko niektóre sposoby, aby wykorzystać łatwowierność osób starszych. Projekt Telewizji Puls, Komendy Głównej Policji, ekipy serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, przy merytorycznym wsparciu Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, ma na celu edukację osób starszych i ich bliskich oraz uczulenie na grożące im niebezpieczeństwa. Akcję #ZnamTeNumery promują aktorzy z „Lombardu” – Dominik Dąbrowski, Małgorzata Szeptycka i Henryk Gołębiewski. Partnerem kampanii jest Poczta Polska.

 

Kampania #ZnamTeNumery startuje 4 października. Obejmuje szereg działań m.in.: kampanię autopromocyjną na antenie kanałów TV Puls i PULS 2, działania on-line, oraz w Social Mediach „Lombardu”, Telewizji Puls, Policji i Fundacji TV Puls „Pod Dębem”. Na potrzeby akcji stworzono dedykowaną stronę https://znamtenumery.pl/ na której znajdują się m.in. materiały edukacyjne i instruktażowe, jak uniknąć oszustwa. Trwają zdjęcia do specjalnego odcinka „Lombardu” pod tytułem „SuperBabcia”(odc. nr 704, premiera na TV Puls 6.11.), poruszającego wątek niebezpieczeństw, na jakie narażeni są seniorzy. W działania zaangażowała się Poczta Polska, promując akcję m.in. na swoich Social Mediach i wśród pracowników.

 

 

– Chcemy wykorzystać ogromną popularność naszego serialu „Lombard. Życie pod zastaw” i wraz z ekipą serialu, Komendą Główną Policji oraz Fundacją TV Puls „Pod Dębem” inicjujemy ogólnopolską kampanię edukacyjną. Wspólnie opracowaliśmy listę działań, które – mamy nadzieję – pomogą zminimalizować ryzyko nabrania się na psychomanipulacje oszustów. To m.in. ustalenie hasła-klucza w komunikacji z najbliższymi, weryfikacja tożsamości osoby dzwoniącej czy stworzenie osobistej „Listy wsparcia”. Stąd też wieloznaczne hasło naszej kampanii #ZnamTeNumery – znam „numery”, czyli sposoby przestępców, ale również znam numery telefonu do osób, na które mogę liczyć w sytuacji zagrożenia, w tym m.in. do dzielnicowego.powiedziała Justyna Ganczarek, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Telewizji PulsNasza poprzednia wspólna kampania społeczna organizowana z Komendą Główną Policji pod hasłem #DzielnicaBEZstrachu cieszyła się ogromnym powodzeniem; dzięki niej przypomnieliśmy, że każdy z nas może zwrócić się o pomoc do swojego dzielnicowego. Mamy nadzieję, że kampania #ZnamTeNumery zwiększy świadomość seniorów i ich bliskich na temat zagrożeń, jakie czyhają w sieci czy wiążą się z lekkomyślnym podawaniem danych osobowych.

– Bezpieczeństwo seniorów jest jednym z obszarów traktowanych przez Policję w sposób priorytetowy. Zdarzeniami naruszającymi to bezpieczeństwo są m.in. oszustwa na szkodę seniorów na tzw. legendę, tj. np. na wnuczka. Należy pamiętać, że oprócz strat materialnych, które ponoszą osoby pokrzywdzone przestępstwem, występują jeszcze społeczne jego skutki. Dlatego w celu zapobiegania tego typu zdarzeniom policjanci realizują wiele różnorodnych działań informacyjno-edukacyjnych. Aby podnieść skuteczność i dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, oddziaływania te podejmujemy z różnymi Partnerami. I tak wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem” rozpoczynamy Kampanię #ZnamTeNumery.powiedział insp. Piotr Kulesza, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji Komendy Głównej Policji.

– Z ogromną radością dołączamy do ogólnopolskiej inicjatywy #ZnamTeNumery. Jest niezmiernie ważne, aby nie tylko w dniach szczególnych dla osób starszych, tj. 1 października i 14 listopada, podkreślać potrzebę ochrony ich praw oraz zapewnienia im bezpieczeństwa. Razem możemy stworzyć społeczeństwo, które troszczy się o swoich starszych członków i chroni ich przed wszelkimi formami wykorzystywania.powiedziała Erin Dąbska, Prezes Fundacji TV Puls „Pod Dębem”.

– Kochani nasi Seniorzy, Kochani nasi Telewidzowie. Wiemy, że od lat nas oglądacie. Dzięki temu możemy gościć w Waszych domach, czujemy się jak Wasza telewizyjna rodzina i czujemy się z Wami związani – a tym samym za Was odpowiedzialni. Z całego serca pragniemy Waszego spokoju i szczęścia. Nie chcemy fałszywych wnuczków, pseudopolicjantów i naciągaczy. Czujemy się zaszczyceni, że dzięki naszej akcji możemy przestrzec Was przed oszustwami. Nie dajmy się! – powiedziała Małgorzata Szeptycka, aktorka serialu „Lombard. Życie pod zastaw”.

„Lombard. Życie pod zastaw”
to hitowa produkcja Telewizji Puls i Studia A. Serial cieszy się ogromną popularnością – otrzymał pięć Telekamer „Tele Tygodnia”, w tym Złotą oraz Jubileuszową na 25-lecie Plebiscytu. Każdy odcinek związany jest z innym przedmiotem pod zastaw. W tym sezonie zobaczymy m.in.: szkło uranowe świecące pod wpływem ultrafioletu, unikatowe vintage’owe porcelanowe figurki kotów, kultowe fotele z PRL-u, konsolę Nintendo czy sygnet ze skrytką.

W „Lombardzie” regularnie pojawiają się znani goście – w nadchodzących odcinkach odwiedzą go m.in. Mariusz Ząbkowski znany jako Drag Queen Dżaga (odc. 694 – 20.10., godz. 19.00), pięściarka Ewa Brodnicka (odc. 700 – 30.10., godz. 19.00) czy zespół Pectus. Do tej pory w serialu wystąpili m.in.: Dagmara Kaźmierska, Robert Sowa, Wanda Kwietniewska, Zenek Martyniuk, Katarzyna Pakosińska, Paweł Nastula, Radek Liszewski, Aleksander Doba (1946-2021), Bartek Marszałek czy Michał Wiśniewski.

Od poniedziałku do piątku o 19.00 oraz w soboty od 15.00, tylko na TV Puls.

foto. materiał prasowy Telewizji Puls

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *