DVB-TTVPZapowiedzi TV

8. urodziny TVP ABC

We wtorek, 15 lutego TVP ABC obchodzi swoje 8. urodziny, z tej okazji antena przygotowała dla dzieci i ich rodziców wyjątkowy prezent – nowy wirtualny kanał TVP ABC 2, który zapewni dzieciom w wieku 3-6 lat rozrywkę i naukę na najwyższym poziomie.

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom najmłodszych widzów, 15 lutego 2022 roku TVP ABC uruchamia nowy wirtualny kanał TVP ABC 2. Kanał dostępny będzie na stronie internetowej tvpstream.vod.tvp.pl oraz na abc.tvp.pl. Jest to dobra wiadomość szczególnie dla tych, którzy najczęściej filmy i seriale oglądają na platformach internetowych. Na kanale TVP ABC 2 dzieci w wieku przedszkolnym będą mogły oglądać specjalnie wybrane dla ich grupy wiekowej bajki i programy. Odpowiednio dobrane produkcje polskie i zagraniczne są dla dzieci kopalnią wiedzy o otaczającym nas świecie. Oferta ta obejmuje treści bezpieczne dla najmłodszych widzów! To gwarancja kanału TVP ABC, któremu zaufały miliony rodziców.

W ofercie TVP ABC 2 emitowany będzie „Kid Lucky”, czyli najnowsza odsłona przygód Lucky Luka o dzieciństwie najsłynniejszego kowboja Dzikiego Zachodu. Uwielbiany przez małych widzów „Clifford – wielki, czerwony pies”, „Maks i Ruby” oraz „Bracia Koala”. W TVP ABC 2 najmłodsi widzowie wezmą udział w swoich pierwszych lekcjach z „Małą szkołą Helenki” i „Tyci encyklopedią Bzyka”, poznają również „Odlotowe Opowieści”. W premierowej ramówce nie zabraknie kultowej bajki „Reksio”.

W urodziny TVP ABC zaprasza na coroczny konkurs „Urodzinowy Maraton Konkursowy”, który potrwa od 15 do 20 lutego br., szczegóły konkursu są dostępne na stronie abc.tvp.pl. A także od godz. 17:00 do 19.00 na emisję bajek, które zwyciężyły w plebiscycie „Piąteczka na Urodziny”.

Osiem lat TVP ABC

TVP ABC od początku swojego istnienia nieustannie buduje swoją ofertę. Od 8 lat działalności, TVP ABC z udziałami na poziomie 6,48% SHR jest niekwestionowanym liderem wśród kanałów dziecięcych, zostawiając w tyle Nick Jr (4,27% SHR) i Cartoon Network (3,12% SHR), pozostałe stacje plasują się poniżej 3% SHR.

Różnica w udziałach pomiędzy TVP ABC, a kolejnymi kanałami dziecięcymi jest szczególnie widoczna w Prime Time (18:00 – 23:59), w którym wynosi aż 4 pkt. proc. i udziały TVP ABC w paśmie wieczornym wynoszą 7,82% SHR, wobec 3,66% SHR dla Nick Jr oraz 2,61% SHR dla Cartoon Network.
<
Już w pierwszym roku działalności TVP ABC kupiło i opracowało polskojęzyczną wersję kultowej już bajki „Masza i niedźwiedź”. Najliczniej oglądany odcinek obejrzało 5 października 2021 roku niemal 150 tys. dzieci w przedziale wiekowym 4-12 lat, co oznacza ponad 20% udziałów w rynku.

Ogromną popularnością cieszy się także edukacyjna audycja „Czytanie przed spaniem”. Jest to jedna z pierwszych produkcji własnych TVP ABC emitowana nieprzerwanie od 2014 roku. 5 października 2021 widownia programu wyniosła w grupie 4-12 ponad 138 tysięcy widzów, co daje 20% udziałów. Zrealizowano już 332 odcinki tej serii, a w tym roku powstanie 27 kolejnych. Książki czytają m.in.: Jerzy Zelnik, Paweł Głowacki, Zofia Wichłacz, Beata Wyrąbkiewicz, Tomasz Gęsikowski, Rafał Szałajko, Piotr Bajtlik i wielu innych. Wśród lektorów nie brakuje również naszych sztandarowych mupetów.

Wśród produkcji dziecięcych polski dubbing wykonano, na zlecenie TVP ABC, w takich produkcjach jak: „Heidi”, „Super Wings”, „Gigantozaur”, „Ronja, córka zbójnika”, „Przygody Tomka Sawyera”, „Pszczółka Maja” (w nowoczesnej wersji) czy „Supa Strikas” i „Inazuma Eleven”.

TVP ABC, to jednak nie tylko starannie wyselekcjonowane animacje, ale też produkcje własne, w tym nagrodzona na festiwalu „Heart of Europe” w kategorii dla najlepszej produkcji dziecięcej „Przyjaciele Misia i Margolci”.

Od 2017 roku TVP ABC wyprodukowało już 18 różnych audycji, wśród nich obecnie emitowane: „Cześć, czy mogę cię zjeść”, „Studio ABC”, „Alchemik”, „Zwierzaki Czytaki”, „Ugotuj nam bajkę”, „Figu Migu” oraz jego kontynuacja „Figu Migu na planecie Czochras”, która produkowana jest od 2019 roku i specjalnie dla dzieci głuchych i niedosłyszących.

Od początku pandemii dostępny jest nowy kanał internetowy dla przedszkolaków „Domowe Przedszkole”, na jego potrzeby powstało wiele mini audycji edukacyjnych: „Halo Halo”, „Nauka literek z Żużu”, „Licz na Wiktora”, „Tyci encyklopedia Bzyka” i „Ale talent!”, które prowadzą postaci z „Przyjaciół Misia i Margolci”. Zrealizowano wtedy również „Ferie z TVP” oraz program poradnikowy dla młodzieży „e-MOCje”, który na stałe zagościł w TVP ABC.

TVP ABC wspiera wydarzenia kulturalne, edukacyjne i sportowe na terenie całego kraju oraz promuje nowości wydawnicze, włączając się w ten sposób w popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych.

Na stronie abc.tvp.pl organizowane są maratony konkursowe z atrakcyjnymi nagrodami.

W 2021 została wprowadzona nowa oprawa kanału, przedstawiająca zabawne perypetie Literaków, odświeżony został logotyp, a strona internetowa stała się bardziej nowoczesna i czytelna.

Dane Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *