Internet & Gry - Reklama

Agora wydawcą i dystrybutorem gry „WARSAW” o Powstaniu warszawskim w wersji PC

2 października br. premierę miała pierwsza strategiczna gra komputerowa tocząca się w okupowanej Warszawie w czasie Powstania Warszawskiego – “WARSAW”. Wydawnictwo Agora jest wydawcą i dystrybutorem polskiej wersji gry, która została udostępniona o godzinie 17:00 na stronie www.warsawthegame.pl.

 

 

 

 

2 października to szczególna data – 75. rocznica zakończenia Powstania. Właśnie dlatego na ten dzień przypadła premiera “WARSAW”. Jest to pierwsza gra z gatunku taktycznego RPG na polskim rynku, która toczy się przez 63 dni Powstania Warszawskiego.

Zadaniem gracza jest rekrutacja, rozwijanie i zarządzanie bojownikami w mieście ogarniętym wojną. W grze można spotykać niemieckie patrole, pomagać mieszkańcom i podejmować trudne decyzje, które wpłyną na dalsze losy ruchu oporu. Nieodłącznym elementem WARSAW jest walka na śmierć i życie, a strata każdego bojownika walczącego w Powstaniu Warszawskim ma wpływ na dalszy przebieg gry czy dylematy moralne bohaterów. Twórcy WARSAW podkreślają, że celem gry jest popularyzacja historii Powstania Warszawskiego pośród graczy na całym świecie.

Wydawcą i wyłącznym dystrybutorem gry w Polsce jest Agora, która po raz kolejny angażuje się w dystrybucję i wydawanie gier (wcześniej była współwydawcą i dystrybutorem gier “Wiedźmin 3: Dziki Gon” oraz “Wiedźmin 2”). Nakładem Wydawnictwa Agora ukazały się również książka “Powstanie Warszawskie. Rozpoznani” (2014), film “Powstanie Warszawskie” na płycie DVD (produkcję w 2014 r. dystrybuował NEXT FILM, spółka z Grupy Agora) oraz soundtrack w formie CD.

Gra “WARSAW” dostępna jest w cenie od 49,99 zł w wersji cyfrowej na stronie www.warsawthegame.pl oraz w formie pudełkowej, wzbogaconej o kolekcjonerski plakat, w punktach stacjonarnych (salony sieci Empik, sklepy Media Markt i X-Kom).

Agora S.A. powstała w 1989 r.; od 1999 r. jest notowana na giełdzie w Warszawie. Jej największymi przedsięwzięciami są: Helios S.A. – operator największej sieci kin w kraju pod względem liczby obiektów i właściciel firmy produkcji i dystrybucji filmowej NEXT FILM, „Gazeta Wyborcza” – najpopularniejsza opiniotwórcza gazeta w Polsce i lider cyfrowej transformacji polskiej prasy, a także AMS – lider polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Grupa Agora jest właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych: Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia, internetowego radia Tuba.FM, a także większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Serwisy internetowe Agory należą do wiodących pod względem popularności w swoich kategoriach. Wśród kilkudziesięciu marek internetowych spółki znajdują się m.in.: Gazeta.pl, Sport.pl i Tokfm.pl, dostępne online i poprzez aplikacje mobilne. Spółka jest również wydawcą czasopism oraz zajmuje się wydawaniem i dystrybucją książek, wydawnictw muzycznych oraz filmowych. Od 2018 r., poprzez spółki zależne, Grupa Agora działa także na rynku gastronomicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *