Prasa - Ksiązka

„Czarna lista składników żywności” – specjalny dodatek „Gazety Wyborczej”

Kiedy jogurt owocowy naprawdę jest owocowy? Kto powinien zrezygnować z napojów izotonicznych? Dlaczego nie powinniśmy jeść serków topionych? W środę i w czwartek, 26 i 27 sierpnia br. w „Gazecie Wyborczej” opublikowana zostanie „Czarna lista składników żywności”. To specjalny przewodnik zawierający alfabetyczną listę produktów spożywczych, które zawierają szkodliwe substancje, a także porady, jak je wykryć i czym zastąpić, aby jeść zdrowo.

 

Chemia ratuje nam zdrowie i życie, z czego nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Dzięki niej jemy potrawy bez trujących pleśni, grzybów, dobrze zakonserwowane i świeże. Jednak eksperci ostrzegają, że nadmiar substancji chemicznych w żywności może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Niektóre z nich, spożywane w nadmiarze, mogą znacząco zwiększać ryzyko ciężkich chorób z nowotworami włącznie. Część, jak cukier, sól i tłuszcze, stała się przekleństwem nie tylko kuchennym, ale też cywilizacyjnym, prowadząc do epidemii otyłości i cukrzycy. Gdzie występują szkodliwe substancje, jak je wykryć i czym zastąpić, aby uniknąć potencjalnych chorób?

W celu podniesienia świadomości konsumenckiej zespół „Gazety Wyborczej” stworzył „Czarną listę składników żywności”, czyli przewodnik po najczęściej stosowanych dodatkach chemicznych w naszej kuchni. Lista została przygotowana w oparciu o spis składników dopuszczonych do stosowania w procesie produkcji żywności przez Unię Europejską. Redakcja dziennika wskazuje naturalne zamienniki popularnych produktów oraz dzieli się poradami, jak jeść zdrowo i bardziej świadomie.

„Czarna lista składników żywności” ukaże się w dwóch częściach – pierwsza będzie dostępna wraz z „Gazetą Wyborczą” 26 sierpnia br., a drugą wraz z dziennikiem będzie można znaleźć w kioskach dzień później, 27 sierpnia br. Cena każdego z numerów gazety wyniesie 5,49 zł.

Wydanie „Gazety Wyborczej” wraz z dodatkiem będzie promowane w kampanii w radiu i telewizji, a także w papierowym wydaniu dziennika i jego dodatkach, serwisie Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *