Discovery Communications kupuje Scripps Networks Interactive
Koncern Discovery Communications poinformował, że przejmuje za 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. Grupy TVN – Informuje portal Wirtualnemedia.pl.
Według Reutersa kwota transakcji wyniesie 14,6 mld dolarów, czyli 90 dolarów za akcję Scripps Networks Interactive. Transakcja ma zostać sfinalizowana na początku przyszłego roku. 90 dolarów to o 34 proc. więcej niż cena akcji z 18 lipca, kiedy koncerny zaczęły negocjacje.
– Scipps jest jedną z najlepiej zarządzanych firm mediowych na świecie, ze znakomitymi zasobami, silnymi markami oraz popularnymi programami – uzasadnia to przejęcie David Zaslav, prezes i CEO Discovery Communications. – Nasz biznes polega na opowiadaniu świetnych historii, autentycznych postaciach i widzach z pasjami. Wierzymy, że dzięki połączeniu się ze Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i bardziej dynamiczną firmę z globalnymi zasobami treści, które mogą być w pełni optymalizowane i monetyzowane poprzez nasze połączone sieci, produkty i usługi – dodał.
Scripps Networks Interactive jest nadawcą m.in. kanałów HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network i Great American Country oraz wydawcą serwisu internetowego Food.com. Dwa lata temu koncern kupił Grupę TVN, za 52,7 proc. jej akcji zapłacił 854 mln euro, a resztą skupił od inwestorów giełdowych.
Discovery Communications w ub.r. zanotował 6,5 mld dolarów wpływów (o 2 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 46 proc. na rynkach poza USA. W lipcu 2015 roku firma sfinalizowała przejęcie Eurosportu za niecały miliard euro. Jednocześnie kupiła prawa do transmisji w Europie w telewizji i internecie igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024. Kapitalizacja giełdowa koncernu wynosi ok. 15 mld dolarów.