Doha 2019: Miliony przed telewizorami i w internecie na platformach Eurosportu

Ponad 3,3 miliona osób zgromadziły telewizyjne transmisje z mistrzostw świata Doha 2019 na antenie Eurosportu 1. Materiały związane z imprezą wygenerowały na platformach internetowych nadawcy przeszło 14,5 mln odsłon. Podczas najważniejszego testu przed przyszłorocznymi igrzyskami olimpijskimi Tokio 2020, które w całości pokaże jedynie Eurosport, znakomitą oglądalność osiągnęła transmisja konkursu rzutu młotem mężczyzn z eksperckim komentarzem Szymona Ziółkowskiego, mistrza olimpijskiego z Sydney.

 

 

 

 

– Mistrzostwa świata w Doha były nie tylko wielką imprezą, która przyciągnęła przed telewizory miliony widzów, ale także poważnym testem dla polskiego Eurosportu przed przyszłorocznymi igrzyskami olimpijskimi w Tokio. Na miejscu w Katarze imprezę relacjonowali Kacper Merk i Robert Korzeniowski, najbardziej utytułowany polski olimpijczyk i ambasador Eurosportu. Ich praca została znakomicie odebrana przez widzów! Bardzo cieszą nas także ogromne zasięgi materiałów związanych z mistrzostwami świata, osiągnięte w naszych platformach cyfrowych, przed wszystkim na Facebooku i stronie eurosport.pl oraz w Eurosport Playerze. Teraz szykujemy się do wspaniałych relacji z sezonu zimowego, a następnie wszystkie siły skupimy na igrzyskach olimpijskich  powiedziała Dorota Żurkowska-Bytner, członek zarządu grupy Discovery TVN.

Ponad 60 godzin transmisji z Doha na antenie Eurosportu 1 miało zasięg 3,305 mln osób. Średni rating w grupie A16-49 wyniósł 0,22, co jest wynikiem o 4% lepszym od ubiegłorocznych mistrzostw Europy w lekkoatletyce rozgrywanych w Berlinie. Poprawa rezultatu cieszy tym bardziej, że w średni rating wliczone są także transmisje chodu i maratonu, które odbywały się w nocy. Dwoma relacjami z najwyższym ratingiem był stojący na niewiarygodnym poziomie konkurs pchnięcia kulą mężczyzn (0,38, A-16-49) oraz zakończony wspaniałym triumfem Pawła Fajdka konkurs rzutu młotem (0,36, A-16-49). Podczas kwalifikacji i konkursu młociarzy grono komentatorów Eurosportu – Marka Rudzińskiego, Pawła Ulbrycha i Janusza Rozuma – wzmocnił mistrz olimpijski z Sydney, Szymon Ziółkowski.

Polski młociarz, który w 2001 roku w Edmonton sięgnął po mistrzostwa świata, był także gościem wywiadu przeprowadzanego live na Facebooku Eurosportu. Materiał ten, wraz z relacjami prowadzonymi w Doha przez Kacpra Merka i Roberta Korzeniowskiego, wzbogacił ofertę digitalową Eurosportu. Wszystkie najważniejsze materiały wideo – w tym występy reprezentantek i reprezentantów Polski, a także wywiady z nimi i zagranicznymi gwiazdami – publikowane były na stronie eurosport.pl. Na Facebooku Eurosportu opublikowano ponad 120 postów związanych z wydarzeniami z Doha. Wraz z materiałami publikowanymi na stronie eurosport.pl oraz na Instagramie kanału, osiągnęły one zasięg 14,5 mln. Najbardziej zasięgowy post, opublikowany tuż po zwycięstwie Pawła Fajdka, zaangażował blisko 50 tysięcy użytkowników.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *