Eurosport 1 na czele kanałów sportowych w 2017 roku!

W 2017 roku Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce zarówno w grupie wiekowej 16-49 (grupa komercyjna), jak i wśród ogółu widowni. Średnia oglądalność stacji wzrosła o 21% w porównaniu z ubiegłym rokiem, a w grupie komercyjnej zwiększyła się o 24%. [1]
 

– Sport wyzwala w kibicach ogromne emocje i bardzo cieszymy się, że widzowie przeżywają je razem z nami, oglądając Eurosport. Pozycja najpopularniejszego kanału sportowego w Polsce to dowód, że nasze starania, aby dostarczać fanom coraz lepszych i bardziej angażujących treści – zarówno jeśli chodzi o jakość kontentu, jak i sposób jego pokazywania – przynoszą efekty. Symbolem naszego podejścia jest kampania Make it Yours, której hymnem jest przebój I Want It All zespołu Queen w aranżacji Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej. Prowadzi nas ona do jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie – Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018, które pokażemy, jak nigdy wcześniej. Podczas transmisji wykorzystamy najnowsze technologie m.in. rzeczywistość rozszerzoną, czy powtórki 4D. Najlepszy komentarz zagwarantuje zespół ponad 150 ekspertów Eurosportu, w tym blisko 60 Olimpijczyków. Dzięki transmisjom na dwóch antenach oraz w Eurosport Player widzowie będą mogli wybrać, co, kiedy i gdzie chcą oglądać. Dodatkowo uruchomimy – po raz pierwszy w trakcie igrzysk olimpijskich – strefy kibica, w których wspólne przeżywanie sportowych emocji fani będą łączyć z szeregiem aktywności dodatkowych. Wszystko po to, aby potwierdzić pozycję Eurosportu jako miejsca pierwszego wyboru dla wszystkich miłośników sportu – mówi Dorota Żurkowska-Bytner, SVP Country Manager Discovery w Polsce.

W minionych 12 miesiącach Eurosport 1 transmitował szereg najważniejszych imprez sportowych w wielu dyscyplinach. Największą popularnością wśród polskiej widowni cieszyły się transmisje ze skoków narciarskich, które w całym 2017 r. przyciągnęły o ponad połowę więcej widzów niż w roku poprzednim, a wzrost oglądalności tej dyscypliny w grupie wiekowej 16-49 był wyższy aż o 64%. Transmisją o najwyższej oglądalności był ostatni konkurs Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen, który śledziło blisko milion widzów, w tym ponad 330 tys. widzów w wieku 16-49.

Eurosport 1 jest liderem w zakresie transmisji z wyścigów kolarskich. Kanał transmituje wszystkie czołowe i nie tylko imprezy sezonu rokrocznie wzbogacając swoją ofertę w tym zakresie. W 2017 r. Eurosport 1 zapewnił rekordową liczbę ponad 440 godzin relacji na żywo z kolarstwa, odnotowując jednocześnie 5% wzrost oglądalności sezonu w porównaniu z 2016 r. Dużą popularnością cieszyły się wyścigi wieloetapowe Giro d’Italia, Vuelta oraz najważniejszy wyścig sezonu Tour de France, w tym roku po raz pierwszy pokazywany od startu do mety.

Duży udział w ratingu Eurosport 1 mają czołowe wydarzenia piłkarskie. Kanał transmituje mecze Ekstraklasy oraz Ligi Europy, które w 2017 r. zanotowały dwucyfrowy wzrost oglądalności.

Do świetnego wyniku Eurosportu przyczyniły się także transmisje tenisowe z rekordowym wielkoszlemowym finałem podczas Australian Open i dwucyfrowym wzrostem widowni w grupie komercyjnej podczas French Open, jak również rekordowe mistrzostwa świata w snookerze oraz legendarny wyścig 24 Godziny Le Mans z oglądalnością kilkakrotnie wyższą niż przed rokiem.

W 2018 roku Eurosport w dalszym ciągu będzie pokazywał cały sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich, rywalizację biathlonistek i biathlonistów, zmagania w narciarstwie alpejskim, czy biegach narciarskich. Nie zabraknie także emocji piłkarskich podczas spotkań Ekstraklasy, Ligi Europy, czy Pucharu Niemiec, który zagości na antenie Eurosportu od kolejnego sezonu. Kibice będą mogli śledzić mecze najlepszych tenisistek i tenisistów m.in. podczas trzech turniejów Wielkiego Szlema. W Eurosporcie pokazywane będą też wyścigi kolarskie, snooker, żużel, Formuła E i wiele innych dyscyplin. Najważniejszym wydarzeniem roku będą Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018, które Eurosport jako jedyny w Polsce pokaże w całości, wykorzystując obie anteny oraz Eurosport Player.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *