Internet & Gry - Reklama

Gazeta.pl rusza z akcją „Nie marnuję”

Jak dobrze gospodarować żywnością w domu i co zrobić z resztkami – o tym będzie informować Gazeta.pl w akcji „Nie marnuję”, zachęcając wszystkich do niemarnowania jedzenia. Nowa inicjatywa portalu łączy zagadnienia społeczne i ekologiczne, które Gazeta.pl podejmuje od początku swojego istnienia.

 

– Każdego dnia marnujemy średnio jeden posiłekmówi Patryk Strzałkowski, dziennikarz Gazeta.pl specjalizujący się w tematyce ekologicznej, autor zielonego newslettera Gazeta.pl. – To nie tylko strata pieniędzy i czasu poświęconych na to jedzenie, ale też zasobów i śladu środowiskowego, który się z tym wiąże. Rozwiązanie problemu marnowania żywności może nam pomóc w wielu innych wyzwaniach klimatycznych i środowiskowych. Dlatego w Gazeta.pl mówimy „Nie marnuję”  i piszemy, jak walczyć z marnotrawstwem – dodaje Strzałkowski.

W akcji „Nie marnuję” redakcja Gazeta.pl będzie zachęcać czytelniczki i czytelników do prowadzenia dzienniczków, w których przez co najmniej tydzień zapiszą, ile i jakie jedzenie w tym czasie wyrzucili. Działanie ma pomóc w uświadomieniu skali marnowania żywności, stanowiąc przy tym punkt wyjścia do porad pozwalających walczyć z tym problemem. Na łamach portalu pojawią się także teksty poruszające temat marnowania jedzenia, np. o uprzedzeniach, przez które marnujemy żywność, oraz o tym, jaka jest różnica między datą ważności a datą przydatności. Redakcja przygotowuje też porady, co zrobić z resztek.

Podsumowanie akcji pojawi się w „Zielonym Poranku” 2 kwietnia. Emitowany w każdy piątek program dedykowany jest w całości tematom związanym ze zmianami klimatycznymi i ekologią. W ten sposób Gazeta.pl jako pierwszy portal w Polsce w całości poświęca jeden ze swoich porannych publicystycznych formatów wyłącznie tematyce związanej z ochroną środowiska. Poza programem, w ramach cyklu „Piątki dla klimatu”, prezentowane są także inne materiały związane z pogarszaniem się stanu naszej planety, dotyczące m.in.: globalnego ocieplenia czy smogu oraz wpływu zmian klimatycznych na nasze życie.

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.plPlotek.plSport.plNext.gazeta.plMoto.pleDziecko.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *