Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Grupa Play z mocnymi wzrostami w 2024 roku

W 2024 roku Play osiągnął najwyższe wyniki finansowe w historii spółki. Rosły przychody ogółem o 4% r/r do rekordowego poziomu 10,2 mld zł, a także przychody z usług mobilnych (o 9,3% r/r do 5,1 mld zł) i usług dla domu (o 4,1% r/r do ponad 2 mld zł). Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 10,5% r/r i przekroczył po raz pierwszy 4 mld zł. Play utrzymywał pozycję lidera w kategorii MNP, pozostając ósmy kwartał z rzędu najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na dalszy rozwój jakości sieci przekroczyły 1,3 mld złotych, a liczba nadajników osiągnęła 12 426. Grupa kontynuowała także rozbudowę infrastruktury stacjonarnej oraz współpracę z partnerami hurtowymi, co pozwoliło rozszerzyć zasięg usług do 10 mln gospodarstw domowych.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w 2024 r.:

      • Przychody ogółem wzrosły o 4% r/r i po raz pierwszy w historii przekroczyły 10 miliardów osiągając poziom 10,2 mld zł.
      • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 9,3% r/r do poziomu 5,1 mld zł, a przychody z usług dla domu o 4,1% r/r do ponad 2 mld zł.
      • Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w ubiegłym roku wzrósł o 10,5% r/r przekraczając historyczny poziom 4 mld zł.
      • Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o 1,8% r/r.
      • Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 2,8% r/r i na koniec ubiegłego roku wyniosła ponad 2,1 mln.
      • Play przez cały 2024 rok był najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer, co oznacza, że już ósmy kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 61 030.
      • Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych w czwartym kwartale 2024 roku wzrósł o 8,4% r/r do 32,7 zł.
      • Operator dalej rozwijał segment usług domowych, poszerzając m.in. ofertę serwisów streamingowych dostępnych w pakietach. Między innymi z tego powodu co trzeci klient wybierał Telewizję Nowej Generacji – jedyne takie rozwiązanie na rynku, w ramach którego co miesiąc można wybierać pakiety kanałów i serwisów w modelu „à la carte”.
      • Spółka intensyfikowała działania skierowane do dużych przedsiębiorstw w ramach segmentu Play Rozwiązania dla Biznesu. Z rozwiązań dla przedsiębiorstw w Play korzysta już ponad połowa firm z pierwszej setki największych polskich prywatnych przedsiębiorstw z listy magazynu „Forbes”.
      • Rosło wykorzystanie zdalnych kanałów sprzedaży i obsługi klienta, a liczba aktywnych kont w aplikacji Play24 przekroczyła 8 milionów, umożliwiając klientom łatwe i szybkie zarządzanie usługami w Play.

      Osiągnięcia infrastrukturalne:

      • W 2024 roku Play jako lider rynku aktywnie kontynuował proces rozwoju infrastruktury, przeznaczając 1,3 mld zł na inwestycje.
      • Operator uruchomił 805 nowych stacji bazowych, kończąc rok liczbą 12 426 nadajników. W ubiegłym roku zostały uruchomione zarówno najwyżej położona stacja bazowa Play na Kasprowym Wierchu, jak i nadajnik zlokalizowany najniżej – w Kopalni Soli Wieliczka – który zapewnia zasięg ponad 110 m pod powierzchnią ziemi.
      • Dzięki infrastrukturze telekomunikacyjnej zbudowanej przez Play został zapewniony zasięg telefonii komórkowej dla klientów wszystkich sieci w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.
      • Rósł też zasięg sieci 5G, który w ramach wszystkich użytkowanych przez operatora częstotliwości, w tym pasma C uruchomionego na początku ub.r., przekroczył 77% populacji.
      • Intensywna rozbudowa sieci stacjonarnej oraz współpraca z partnerami hurtowymi pozwoliła rozszerzyć zasięg usług domowych do 10 mln gospodarstw domowych.
      • Dalszy rozwój usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu możliwy był również poprzez nabycie 100% udziałów spółki Miconet (śląskiego dostawcy usług internetowych).

      Pozostałe osiągnięcia:

      • Play był największym płatnikiem podatku CIT w branży ICT (za rok podatkowy 2023).
      • Spółka podpisała długoterminową umowę PPA na dostawę energii słonecznej, co stanowi znaczący krok w działaniach z zakresu zrównoważonego biznesu.
      • Klienci Play w 2024 roku aktywnie wysyłali SMS-y na numery charytatywne. Całkowity dochód z tego tytułu – prawie 3 mln zł – operator przekazał organizacjom społecznym.
      • Play wspierał mieszkańców obszarów dotkniętych powodziami na południu Polski. Skoncentrował się na jak najszybszym przywróceniu usług oraz udostępnieniu osobom przebywającym w regionach powodziowych dostępu do darmowego, nielimitowanego internetu mobilnego. Przeznaczył też budżet na zakup najpotrzebniejszego sprzętu.
      • Operator wspierał rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce jako fundator bezpłatnej akademii kodowania 42 Warsaw. W 2024 roku kampus świętował pierwszy rok działalności, zakończył też drugą rekrutację, dzięki czemu kolejni studenci rozpoczęli naukę w innowacyjnym modelu edukacji.

      – Rosnące wyniki finansowe i biznesowe Play potwierdzają naszą silną pozycję na polskim rynku telekomunikacyjnym. Model biznesowy Play koncentruje się na dostarczaniu wartości klientom, którym oferujemy konwergentne usługi (mobilne, stacjonarne i telewizyjne) w dobrych cenach. Ma on też istotny wpływ na bezpieczeństwo kraju, ponieważ intensywnie rozbudowujemy naszą infrastrukturę, zapewniając łączność niemal w każdym miejscu w Polsce. W 2024 roku naszym priorytetem był segment usług dla domu. Rozwijaliśmy ofertę światłowodu oraz telewizji, jak również finalizowaliśmy procesy migracji po połączeniu z UPC Polska. Kontynuowaliśmy także rozwój oferty rozwiązań dla biznesu, pozyskując kluczowych klientów w sektorach handlu detalicznego, transportu i hotelarstwa. Dzięki tym działaniom utrzymaliśmy wiodącą pozycję w kategorii usług mobilnych i zdobywamy rynek w obszarze usług domowych i dla biznesu. W imieniu pełnego zaangażowania zespołu Play chciałbym podziękować naszym klientom za zaufanie. Będziemy nadal ciężko pracować, aby każdego dnia dostarczać wyjątkowe usługi – skomentował Ken Campbell, prezes Grupy Play.

      foto, źródło. Grupa Play

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *