Grupa TVN wykorzystuje zieloną energię do transmisji antenowych

Grupa TVN rozpoczęła proces montowania paneli fotowoltaicznych na dachach swoich budynków, co umożliwi wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii do zasilania anten telewizyjnych. W dwóch obiektach Grupy zainstalowanych zostanie 96 paneli, łącznie zapewniających 35,5 kW mocy. Pozwoli to na zredukowanie dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery prawie o 30 ton rocznie, czyli tyle ile jest w stanie pochłonąć 4300 drzew. Lider polskiego rynku medialnego chce rozwijać się w kierunku większego pozyskiwania i wykorzystywania zielonej energii w przyszłości.

 

Pierwsze moduły fotowoltaiczne zostaną zainstalowane na dachu obiektu Grupy TVN już w czerwcu 2022 roku. Siedemdziesiąt sztuk – o mocy 370 W każdy – pojawi się na budynku przy ul. Augustówka 3 w Warszawie, gdzie znajduje się hub technologiczny spółki. Instalacja, która znajdzie się na dachu wyprodukuje prawie 26 kW energii, co pozwoli na redukcję emisji dwutlenku węgla o 21,6 ton rocznie.

Kolejne panele pojawią się na przełomie sierpnia i września tego roku w budynku Grupy przy ul. Powsińskiej 4 w Warszawie. Na górze obiektu umieszczonych zostanie 26 sztuk paneli fotowoltaicznych. Ilość energii, którą wyprodukują one przez rok wynosi 9,6 kW, a ich działanie
przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o 8,2 tony.

Przyjmując, że na jednym hektarze lasu rośnie ok. 700 średniej wielkości drzew, a każde z nich absorbuje z atmosfery od 6 do 7 kilogramów dwutlenku węgla rocznie, dzięki zielonej energii wyprodukowanej przez 96 paneli fotowoltaicznych, które montuje na dwóch pierwszych budynkach Grupa TVN do atmosfery nie wyemitowana zostanie taka ilość CO2, którą co roku pochłania areał ok. 6 hektarów lasu.

„Wykorzystanie w naszej działalności biznesowej odnawialnych źródeł energii to kolejny krok w realizacji strategii prowadzenia biznesu odpowiedzialnego społecznie. Od lat podejmujemy wiele inicjatyw proekologicznych, wdrażamy politykę środowiskową, wspieramy lokalne inicjatywy, prowadzimy działania edukacyjne i kampanie społeczne. Teraz rozpoczęliśmy pilotażowy program montowania paneli fotowoltaicznych na naszych dwóch budynkach z zapleczem technologicznym, tj. m.in. z naszymi antenami. Podobnie jak w każdym obszarze biznesu, tak i w podejmowanych działaniach prośrodowiskowych staramy się poszukiwać nowoczesnych, innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań. Montaż paneli fotowoltaicznych pozwoli nam na realizację transmisji antenowych wprost ze źródeł odnawialnych. Jest to kierunek, który na pewno będziemy rozwijać w przyszłości” powiedział Krzysztof Kozłowski, CTO Grupy TVN.

Wśród działań proekologicznych podjętych wcześniej przez Grupę TVN wymienić można m.in. akcje sadzenia drzew czy umieszczenie uli na dachu siedziby głównej firmy w Warszawie. We współpracy z akcją Posadzimy.pl firma należąca do globalnego giganta rynku medialnego – Warner Bros. Discovery – tylko w tym roku zasadziła w Polsce 2100 drzew, co przekłada się na ponad 2300 m² lasu. W czterech ulach zamontowanych na dachu budynku przy ul. Wiertniczej w Warszawie zamieszkało 80 tys. pszczół, które będą zapylać rośliny w promieniu 3 km od lokalizacji. Eksperci szacują, że w szczycie sezonu ich liczba może wzrosnąć nawet do 240 tysięcy.

W strukturze globalnej Grupy od lat działa inicjatywa pracownicza „GreenD”. W ramach jej lokalnej, polskiej odsłony zaangażowani pracownicy działają na rzecz budowania świadomości dotyczącej środowiska naturalnego, klimatu i ochrony przyrody. Grupa GreenD angażuje się w promocję takich tematów, jak recykling, zero waste, zdrowy styl życia, eko produkty oraz redukcja plastiku. Dzięki GreenD wprowadzono w firmie pięciofrakcyjną segregację śmieci, zaczęto zamawiać wodę w szklanych butelkach, umożliwiono recykling baterii, doprowadzono do zniknięcia jednorazowych plastikowych sztućców, naczyń i pudełek w biurach lidera rynku medialnego w Polsce oraz wprowadzono więcej propozycji wegetariańskich w menu pracowniczej stołówki.

TVN to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Warner Bros. Discovery. Zespół nadawcy liczy 4500 profesjonalistów i najlepszych ekspertów w swoim fachu, pracujących w różnorodnych obszarach, takich jak: program i produkcja, programy informacyjne, sprzedaż i marketing, technologia i technika czy finanse. Grupa prowadzi działania w 13 oddziałach i hubach produkcyjnych w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu czy Łodzi. Lider rynku medialnego w Polsce od lat angażuje się w działania mające na celu promowanie prowadzenie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Grupę TVN podejmuje także inicjatywy związane z zapewnieniem różnorodnego i inkluzywnego środowiska pracy. W 2020 firma roku uruchomiła globalną inicjatywę o nazwie MOSAIC z myślą o integracji i wyrównaniu szans mniejszości w kluczowych obszarach biznesu. W ramach programu zainicjowano m.in. szkolenia w zakresie nieświadomych uprzedzeń, różnorodności treści i dostawców, wpływu społecznego oraz niewykluczającej rekrutacji. Grupa TVN inwestuje w rozwój swoich pracowników – ich nowe umiejętności i kompetencje – m.in. oferując szkolenia w formułach stacjonarnych i online. Pracownicy firmy mogą także korzystać z pomocy finansowej, dofinansowania do kursów zawodowych, opieki nad rodziną, a także brać udział w zajęciach poprawiających kondycję fizyczną i psychiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *